Nybörjare

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om Nybörjare

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Tack för alla fina tips!jg har dragit ner på mejeriprodukter förutom smör. Ska försöka köra recept från diet doktor ett tag och se också. Dock innehåller ju de recepten kolhydrater (bra grönsaker) än vad jag gör tidigare.
  2. Jag har haft IBS sedan unga år, bar nog typ 15 när jag fick det. Den är tydligt värre vid stress. Just nu är jag föräldraledig och med LCHFkosten är många besvär redan borta. Dock är jag ju lite skraj för att äta för mycket fett så att magen ska hålla ur. Kan jag äta för tätt för att komma i ketos menar du? För tycker liksom jag äter så pass lite kolhydrater att jag borde hamna i ketos en känns inte som att jag gör det.
  3. Tack! Ja, kanske får i mig för lite fett. Är ju van att undvika fett så långt som möjligt typ. Kryddsmör är gott. Något tips på något gott förutom vitlök? Efter frukost är jag oftast mätt ca 4 h. Efter lunch och middag känner jag mig rätt ofta sugen/småhungrig ganska snabbt efteråt. Men vet inte om det är inbillning/vana också. Ska prova lite mer ägg osv till frukost.
  4. Tack! Vilket utförligt svar med många tips jag ska ta till mig av. Jag använder alltid vispgrädde 40 %. Jag är också svensk och uppväxt med mjölkprodukter. Som du skriver så innehåller det ju också lite socker. Trodde grädde påverkade kroppen så lite. Har IBS så min mage kanske är lite känslig alla fall. Har svårt att tänka mig hur jag annars ska få i mig fett. Tack. Försöker leta recept. Det känns inte som jag kommit i ketos ännu trots att jag tycker att jag äter lite kolhydrater?
  5. Tack för ditt råd!
  6. Hej! Jag har ätit lchf i ca 5-6 veckor men går inte ner i vikt. Har väl jojobantat senaste 10 åren drygt. Är strax över 30 idag. Vad tror ni jag gör för fel? Äter jag för mycket? För mycket grädde? Äter frukost. Oftast en smoothie på 1 dl grädde, lite mindre än 0.5 dl smetana, lite mindre än 0.5 dl rysk yoghurt (ibland men oftast utan), 1 dl vatten och 1 dl hallon. Ibland lchf fralla med Bregott, skinka och ost istället för smoothie. Lunch. Oftast en köttbit, en kycklingfilé eller liknande. Någon sås (ofta gräddsås) och stekt paprika och zukini. Middag lika som lunch. Ibland salami, ostrullar med Bregott eller lika smoothie som till frukost mellan lunch och middag eller efter middag om jag blir hungrig.