Gå till innehåll

al@j

Medlem
  • Innehållsantal

    217
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

226 Enastående

Om al@j

  • Rank
    Stammis

Senaste besökare till profilen

758 profilvisningar
  1. Från Annikas Blogg. https://annikadahlqvist.com/2020/10/26/mattat-fett-och-adhd/ Intressant att läsa åsikterna från hennes läsare.
  2. Utan tvekan är det socker/kolhydrater som stör hjärnans och övriga kroppens funktion. ADHD är ingen sjukdom vilket jag nämnt tidigare och skall inte medicineras utan behandlas med kost och vänlighet samt lugn miljö. I USA behandlar man inte ADHD med medicin utan där tar man vara på människans kreativitet och utnyttjar den på ett positivt sätt. Vi är många som i dag hade fått diagnosen ADHD.
  3. Gluten är inte bra för någon. ADHD är ingen sjukdom utan ett tillstånd som kreativa människor befinner sig i. Lämplig kost innehåller mycket animaliskt fett samt moderat mängd protein. Socker/Kolhydrater i minimal mängd. https://www.annahallen.se/service/adhdcoach/
  4. In Okinowa people ate a lot of pork and lard and way more fish than is claimed by some sources. http://nourishingtraditions.com/true-blue-zones-okinawa/ http://nourishingtraditions.com/true-blue-zones-okinawa/ Översatt https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fnourishingtraditions.com%2Ftrue-blue-zones-okinawa%2F
  5. Wikipedia är inte särskilt bra som information då de sällan uppdateras med fakta. " Ät som på Okinawa Om du vill äta som på den japanska ön Okinawa ska du välja mycket grönsaker och hela korn, varvat med baljväxter, fisk, kyckling, frukt, nötter och lite olja. https://www.metabolhalsa.se/2017/06/19/at-mindre-och-lev-friskare/ Drick mycket vatten, Läs om den blå maten.
  6. De åt vildfångad fisk samt fläsk från vilda djur.
  7. Vad de inte äter är bröd, margarin och industriproducerad mat och besprutade frukter och grönsaker, odlad fisk samt spannmålsuppfödda djur. Det handlade om vilda djur och naturliga frukter och bär och grönsaker Därav kommer en bra hälsa.
  8. Alltså lämpligt att skippa. Du skall inte äta dig mätt på efterrätt eller snacks utan enbart bra mat och fett från animaler. Nötter är okej någon enstaka gång men inte som ersättning för mat.
  9. Ät riktig mat. Undvik att få skev balans mellan omega 6 och omega 3.
  10. Det är sedan länge ett förlegat sätt att mäta och något som vi inte använder oss av. Du tycks ha en överdriven rädsla för att bli för smal. Ökat ditt intag av naturligt animaliskt fett samt protein från animalier och du får den kropp du skall ha.
  11. Ät en ketogen kost och fortsätt som du har börjat men undvik ALLA kolhydrater, du lär inte gå ner i så mycket vikt att du försvinner du får den kropp som du skall ha,vilket kan skilja sig från den som Du tycker att du skall ha.
  12. Jag tror inte det kommer ut i offentlighetens ljus av samma anledning som jag skrev tidigare. Människor som har blivit av med sina nära och kära får förklaringar som de i sorgens ögonblick accepterar och har inte kraft att forska efter sanningen. Jag har sett allt för ofta. Hur viktig maten är för hälsan är ett område där man litar på dietisters kunskap och det är inte lönt att du säger något annat. De är ju utbildade och det är ju inte du blir svaret du får. Det hjälper föga att man är gammal och inte äter någon medicin, man har bara haft tur.
  13. Dessvärre kommer locket att läggas på. Det är den vanliga rutinen när sanningen är obekväm.
  14. Som den kände Sten Sture Skaldeman sa på sin tid när han skrev boken " Ät dig ner i vikt ".
  15. al@j

    Grädde

    Sockerberoende. https://www.diabeteswellness.se/nyheter-event/nyheter/ar-du-sockerberoende https://www.dietdoctor.com/se/ny-podd-sockersystrar
×
×
  • Skapa nytt...