Jump to content

al@j

Medlem
  • Posts

    224
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

1,024 profile views

al@j's Achievements

Stammis

Stammis (3/7)

239

Reputation

  1. FDA Food and Drug Administration. Amerikansk motsvarighet till Livsmedelsverket och Läkemedelsverket eller det europeiska European Medicines Agency, EMA. Skulle inte tro att de tänker på människans bästa. Förmodligen inte bättre än den Svenska motsvarigheten.
  2. Under inga som helst förhållande skall du ta statiner. Ät ketogen kost. Länk till Martina angående blodfetter. https://martinajohansson.se/hoga-blodfetter-pa-lchf-ingen-fara/
  3. al@j

    God Jul

    Jag önskar alla en God Jul. https://humanismkunskap.org/2020/12/24/god-jul-onskar-hk/
  4. Angående D-vitamin och Livsmedelsverket så kan vi läsa vad Lars Bern skriver. https://www.metabolhalsa.se/2020/12/21/vems-arenden-gar-livsmedelsverket/
  5. Rå nötlever samt benbuljong så är gåtan löst.
  6. Från Annikas Blogg. https://annikadahlqvist.com/2020/10/26/mattat-fett-och-adhd/ Intressant att läsa åsikterna från hennes läsare.
  7. Utan tvekan är det socker/kolhydrater som stör hjärnans och övriga kroppens funktion. ADHD är ingen sjukdom vilket jag nämnt tidigare och skall inte medicineras utan behandlas med kost och vänlighet samt lugn miljö. I USA behandlar man inte ADHD med medicin utan där tar man vara på människans kreativitet och utnyttjar den på ett positivt sätt. Vi är många som i dag hade fått diagnosen ADHD.
  8. Gluten är inte bra för någon. ADHD är ingen sjukdom utan ett tillstånd som kreativa människor befinner sig i. Lämplig kost innehåller mycket animaliskt fett samt moderat mängd protein. Socker/Kolhydrater i minimal mängd. https://www.annahallen.se/service/adhdcoach/
  9. In Okinowa people ate a lot of pork and lard and way more fish than is claimed by some sources. http://nourishingtraditions.com/true-blue-zones-okinawa/ http://nourishingtraditions.com/true-blue-zones-okinawa/ Översatt https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fnourishingtraditions.com%2Ftrue-blue-zones-okinawa%2F 1 1
  10. Wikipedia är inte särskilt bra som information då de sällan uppdateras med fakta. " Ät som på Okinawa Om du vill äta som på den japanska ön Okinawa ska du välja mycket grönsaker och hela korn, varvat med baljväxter, fisk, kyckling, frukt, nötter och lite olja. https://www.metabolhalsa.se/2017/06/19/at-mindre-och-lev-friskare/ Drick mycket vatten, Läs om den blå maten.
  11. De åt vildfångad fisk samt fläsk från vilda djur.
  12. Vad de inte äter är bröd, margarin och industriproducerad mat och besprutade frukter och grönsaker, odlad fisk samt spannmålsuppfödda djur. Det handlade om vilda djur och naturliga frukter och bär och grönsaker Därav kommer en bra hälsa.
  13. Alltså lämpligt att skippa. Du skall inte äta dig mätt på efterrätt eller snacks utan enbart bra mat och fett från animaler. Nötter är okej någon enstaka gång men inte som ersättning för mat.
  14. Ät riktig mat. Undvik att få skev balans mellan omega 6 och omega 3.
  15. Det är sedan länge ett förlegat sätt att mäta och något som vi inte använder oss av. Du tycks ha en överdriven rädsla för att bli för smal. Ökat ditt intag av naturligt animaliskt fett samt protein från animalier och du får den kropp du skall ha.
×
×
  • Create New...