Tingeling

Medlem
  • Innehållsantal

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

23 Bra

Om Tingeling

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag är stressad och pressad, ja. Tack för råden jag ska verkligen försöka.
  2. Vad menar du med att 34 år är yngre medelåldern, var har du fått det ifrån? Jag har ingen slappare livsstil än förut och jag är inte ute efter att upprätthålla någon tonårskropp. Enligt artiklar jag nu hittat på dietdoctor.com så verkar det som att mitt midjemått inte är bra. Jag menar inte att jag tror att jag kommer dö snart, men vad jag kan läsa mig till av eenfeldts artiklar så verkar det verkligen inte vara något man borde vara nöjd med och tycka är en OK kropp rent hälsomässigt.
  3. Jag kom på en sak till om det där med grönsakerna. Ovanjordsgrönsaker, men vad räknas alger som? Och är det någon som vet om kolhydratsinnehållet menas när de är torra eller blötlagda?
  4. Tack så mycket Erik! Ja, det verkar vettigt och kanske blir det en slags tröst att tänka att det är därför. Har minskat kaffet faktiskt tar bara ibland på morgonen nu. Men får väl kanske ta bort det helt. Ja såna övningar är bra och jag borde göra bättre där. Sömnen har gått bättre sista tiden men som inatt till exempel blev det en dålig natt, om jag har nått att tänka på och jag somnade inte förrän 3-4. Sen tänkte jag, vet jag inte om jag har sagt fel, jag har en del stress som att ha bråttom och att jag inte hinner det jag vill, men är nog mest att jag syftat på oro och grubbel för andra saker, och att jag blir lätt ledsen för olika saker jag vet inte om det var det som ni anser är stress? Alltså jag vet inte hur jag ska förklara bra hur jag menar, jag kanske sa fel när jag kallade det för stress så att ni inte misstolkar det i tråden tänker jag?
  5. Men tror du att det är ok att träna för min del då med den pulsen jag har och att det betyder att jag inte förvärrar stressen? Det verkar väldigt bra det jag förstår av det i alla fall. Jo jag äter lite mer grönsaker nu. Mest gröna blad. Jag gör mitt bästa för att varva ner och så. Men det är tänkbart att det inte är tillräckligt och jag har för mycket stress. Andningsövar när jag har tålamod till det. Brukar uppleva att jag blir väldigt lugn och närvarande i stunden just när jag tränar. Men det kanske inte räknas då? Vet inte riktigt om det med menscykeln. Men tror den är någorlunda regelbunden, borde jag skriva upp för att få bättre koll? Vad tänkte du kan vara fel där? Jag vet inte vad som skulle binda vatten? Förlåt om jag svarar dåligt och vet så lite. Tack för att du har tålamod och hoppas du har lust ge mer återkoppling.
  6. Jag reagerar lite på de inlägg som verkar mena att jag är inte fet och har en acceptabel kropp hälsomässigt och att den biten som fattas är bara vad jag önskar utseendemässigt. Jag kan köpa att jag möjligtvis inte har övervikt eller fetma rent viktmässigt, men är det ändå inte en hälsorisk att ha en fet mage? Det är ju flera sjukdomsrisker som ökar med bukfetma. Och magen är alltså fettig när man känner på den, och dallrig, den är ju inte uppblåst och stinn???
  7. Vad är det för fel med att ha östrogen i kroppen om man är kvinna?
  8. Tack ni tre ska ni ha för era inlägg. Idag mätte jag mig, och midjan har minskat 4 cm sen förra veckan (!), jag förstår verkligen inte det här... Mått bröst och runt rumpa är dock oförändrade. Men jag gått ner 1,2 kg på en vecka (någon annan tittade på vågen för jag orkar inte veta min vikt just nu). Så nu känner jag mig mer motiverad att fortsätta. Men det verkar ju gå lite fram och tillbaka så får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu istället för att gå tillbaka igen som jag är rädd för. Men nu ska jag nog klara att hålla i ett tag, det är ju värt det så länge man får något för det eller hur man ska säga.
  9. Tack alla ni som skriver i tråden och orkar läsa mitt gnäll. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
  10. Tack snälla, det verkar intressant att fördjupa sig i det men också väldigt komplicerat, får se om jag orkar försöka sätta mig in i det just nu är jag väldigt deppig och hjärnan funkar inte alls. Men jag köpte en burk surkål! Hittade inte tistelvind i de affärer jag var tyvärr, valde till slut en ekologisk variant.
  11. Därför att de innehåller mer kolhydrater, det känns ju som att förvärra det hela, och sista gången jag mätte mig har jag mycket riktigt ökat 2 cm på magen sen veckan innan.
  12. Jag vet inte om jag förstår vad det handlar om. Har läst ditt inlägg, kollat hans hemsida och några svenska sidor men det känns som jag inte förstår. Man ska ta pulsen? Jag har gjort det några gånger när jag tränar. Mellan 86 och 99 har jag legat, det kanske är ok då enligt honom? Att få upp pulsen till 180 minus min ålder som jag läste någonstans att man skulle göra, känns inte helt överkomligt i dagsläget, jag kan ha missförstått. Hoppas du vill svara.
  13. Jag har helt klart stress i mitt liv. Jag gör vad jag kan för att hantera det. Jag ska försöka öva mera avslappning, tack för att du tänkte på det. Har du någon tanke om vad för träning jag kan prova och ha tålamod med för att forma kroppen(du har tränat en del själv eller, hur har det gått för dig? Har funderat på att ta ett par "core" pass i veckan vad tror du om det? Men tålamod kanske helt enkelt nyckeln. I måndags när jag mätte hade det gått lite bättre, midjan -1 cm, rumpan -1 cm. (Brösten hade ökat 1 cm däremot). Så jag har ingenting emot om det går långsamt bara det händer något åt rätt håll varje vecka (midjan är egentligen det enda jag bryr mig om) så kan jag hålla modet uppe tror jag. Men går det tillbaka igen så vet jag inte hur jag ska orka
  14. Men oavsett vad som är hälsofarligt eller utseendemässigt i vårat samhälle så borde jag minska på den här livsstilen jag har nu, jag kämpar jättehårt
  15. Nähej, ska jag bortse från vad du skrivit angående min träning då eller vad menar du? Jag äter lite mer grönsaker nu men det är svårt