Tingeling

Medlem
  • Innehållsantal

    18
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

17 Bra

Om Tingeling

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Vad är det för fel med att ha östrogen i kroppen om man är kvinna?
  2. Tack ni tre ska ni ha för era inlägg. Idag mätte jag mig, och midjan har minskat 4 cm sen förra veckan (!), jag förstår verkligen inte det här... Mått bröst och runt rumpa är dock oförändrade. Men jag gått ner 1,2 kg på en vecka (någon annan tittade på vågen för jag orkar inte veta min vikt just nu). Så nu känner jag mig mer motiverad att fortsätta. Men det verkar ju gå lite fram och tillbaka så får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu istället för att gå tillbaka igen som jag är rädd för. Men nu ska jag nog klara att hålla i ett tag, det är ju värt det så länge man får något för det eller hur man ska säga.
  3. Tack alla ni som skriver i tråden och orkar läsa mitt gnäll. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
  4. Tack snälla, det verkar intressant att fördjupa sig i det men också väldigt komplicerat, får se om jag orkar försöka sätta mig in i det just nu är jag väldigt deppig och hjärnan funkar inte alls. Men jag köpte en burk surkål! Hittade inte tistelvind i de affärer jag var tyvärr, valde till slut en ekologisk variant.
  5. Därför att de innehåller mer kolhydrater, det känns ju som att förvärra det hela, och sista gången jag mätte mig har jag mycket riktigt ökat 2 cm på magen sen veckan innan.
  6. Jag vet inte om jag förstår vad det handlar om. Har läst ditt inlägg, kollat hans hemsida och några svenska sidor men det känns som jag inte förstår. Man ska ta pulsen? Jag har gjort det några gånger när jag tränar. Mellan 86 och 99 har jag legat, det kanske är ok då enligt honom? Att få upp pulsen till 180 minus min ålder som jag läste någonstans att man skulle göra, känns inte helt överkomligt i dagsläget, jag kan ha missförstått. Hoppas du vill svara.
  7. Jag har helt klart stress i mitt liv. Jag gör vad jag kan för att hantera det. Jag ska försöka öva mera avslappning, tack för att du tänkte på det. Har du någon tanke om vad för träning jag kan prova och ha tålamod med för att forma kroppen(du har tränat en del själv eller, hur har det gått för dig? Har funderat på att ta ett par "core" pass i veckan vad tror du om det? Men tålamod kanske helt enkelt nyckeln. I måndags när jag mätte hade det gått lite bättre, midjan -1 cm, rumpan -1 cm. (Brösten hade ökat 1 cm däremot). Så jag har ingenting emot om det går långsamt bara det händer något åt rätt håll varje vecka (midjan är egentligen det enda jag bryr mig om) så kan jag hålla modet uppe tror jag. Men går det tillbaka igen så vet jag inte hur jag ska orka
  8. Men oavsett vad som är hälsofarligt eller utseendemässigt i vårat samhälle så borde jag minska på den här livsstilen jag har nu, jag kämpar jättehårt
  9. Nähej, ska jag bortse från vad du skrivit angående min träning då eller vad menar du? Jag äter lite mer grönsaker nu men det är svårt
  10. Tack för att du fortsätter svara! Betyder ditt resonemang att jag kanske inte blir smalare därför att jag äter för lite kolhydrater?? Och detta på grund av träningen? Så om jag lägger ner träningen så kanske jag går ner i vikt om jag fortsätter äta som jag gör?
  11. Nej, jag har aldrig varit gravid men tack ändå att du tänkte på det! verkligen tack ni som skriver och försöker hjälpa mig! Trodde inte jag skulle få så mycket svar så det är väldigt uppskattat, även om det blir lite mycket information att ta in och försöka tänka igenom så förlåt om jag inte fattar ibland
  12. Tack så väldigt! Känner igen en del av det du skriver men jag har inte tänkt på såna saker på länge... det bästa vore ju hitta ett sätt att få i mig bakterier utan att få alltför mycket kolhydrater på köpet tänker jag
  13. Tycker inte jag känner igen mig specifikt i någon att ringa in, jag har ju fettinlagring på hela kroppen egentligen, uppspänd och vätskefylld är magen inte, magen är möjligtvis hängande men inte smala ben, och jag tycker om att äta alla de där sakerna som räknas upp på varje så jag kanske är allihopa på något sätt? Jo jag har en del stress och oro i tillvaron, men jag mår bra av träning och tycker att stressen och oron minskar av det. Sen blir det väl inte bättre av att jag oroar mig för det här med viktminskningen som jag mår dåligt av Gluten har jag inte ätit på ett par år, möjligtvis kan jag ha fått i mig något av olyckshändelse för jag har glömt läsa innehållsförteckningar eller så.. får försöka minska mejerier då men det blir svårt
  14. Under tisdagen lade jag in det, det kändes som ganska typisk kost över en dag och jag åt kl 12 och mellan 16 och 17. 62 gram Protein 252 kcal 14% 166 gram Fett 1469 kcal 83% 7 gram Kolhydrater 28 kcal 2% 11 gram Fibrer 21 kcal 1 % Totalt 1770 kcal. Om jag äter för lite för att jag tränar kan jag då inte sluta träna istället för att äta mer? För jag har svårt att få i mig mer.
  15. Magen är vad jag helst vill ska minska, ja. Resten bryr jag mig inte så mycket om ifall det minskar eller är kvar (för övrigt har minskat 1 cm runt rumpan). Magen är ju superäcklig och verkligen en belastning att behöva gå omkring med. Menar du att det kan vara på gång att fettet går bort? Eller menar du att det redan kan vara borta men jag kommer inte se skillnad? Det blir redan ofta 18:6 och absolut är inte mitt ätfönster mer än 8 timmar någonsin. Men får kanske försöka hålla det till 6 timmar varenda dag? Nej, jag småäter inget emellan och dricker bara vatten under de fastande timmarna. Mjölk tar jag aldrig, grädde har jag i sås ibland. Har hänt nån gång att jag haft en klick vispad grädde i kaffet men nu brukar jag köra med "fettkaffe" 1 ägg och 1 msk smör med stavmixer i kaffet.