Tingeling

Medlem
  • Innehållsantal

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Tingeling

  1. Jag är stressad och pressad, ja. Tack för råden jag ska verkligen försöka.
  2. Vad menar du med att 34 år är yngre medelåldern, var har du fått det ifrån? Jag har ingen slappare livsstil än förut och jag är inte ute efter att upprätthålla någon tonårskropp. Enligt artiklar jag nu hittat på dietdoctor.com så verkar det som att mitt midjemått inte är bra. Jag menar inte att jag tror att jag kommer dö snart, men vad jag kan läsa mig till av eenfeldts artiklar så verkar det verkligen inte vara något man borde vara nöjd med och tycka är en OK kropp rent hälsomässigt.
  3. Jag kom på en sak till om det där med grönsakerna. Ovanjordsgrönsaker, men vad räknas alger som? Och är det någon som vet om kolhydratsinnehållet menas när de är torra eller blötlagda?
  4. Tack så mycket Erik! Ja, det verkar vettigt och kanske blir det en slags tröst att tänka att det är därför. Har minskat kaffet faktiskt tar bara ibland på morgonen nu. Men får väl kanske ta bort det helt. Ja såna övningar är bra och jag borde göra bättre där. Sömnen har gått bättre sista tiden men som inatt till exempel blev det en dålig natt, om jag har nått att tänka på och jag somnade inte förrän 3-4. Sen tänkte jag, vet jag inte om jag har sagt fel, jag har en del stress som att ha bråttom och att jag inte hinner det jag vill, men är nog mest att jag syftat på oro och grubbel för andra saker, och att jag blir lätt ledsen för olika saker jag vet inte om det var det som ni anser är stress? Alltså jag vet inte hur jag ska förklara bra hur jag menar, jag kanske sa fel när jag kallade det för stress så att ni inte misstolkar det i tråden tänker jag?
  5. Men tror du att det är ok att träna för min del då med den pulsen jag har och att det betyder att jag inte förvärrar stressen? Det verkar väldigt bra det jag förstår av det i alla fall. Jo jag äter lite mer grönsaker nu. Mest gröna blad. Jag gör mitt bästa för att varva ner och så. Men det är tänkbart att det inte är tillräckligt och jag har för mycket stress. Andningsövar när jag har tålamod till det. Brukar uppleva att jag blir väldigt lugn och närvarande i stunden just när jag tränar. Men det kanske inte räknas då? Vet inte riktigt om det med menscykeln. Men tror den är någorlunda regelbunden, borde jag skriva upp för att få bättre koll? Vad tänkte du kan vara fel där? Jag vet inte vad som skulle binda vatten? Förlåt om jag svarar dåligt och vet så lite. Tack för att du har tålamod och hoppas du har lust ge mer återkoppling.
  6. Jag reagerar lite på de inlägg som verkar mena att jag är inte fet och har en acceptabel kropp hälsomässigt och att den biten som fattas är bara vad jag önskar utseendemässigt. Jag kan köpa att jag möjligtvis inte har övervikt eller fetma rent viktmässigt, men är det ändå inte en hälsorisk att ha en fet mage? Det är ju flera sjukdomsrisker som ökar med bukfetma. Och magen är alltså fettig när man känner på den, och dallrig, den är ju inte uppblåst och stinn???
  7. Vad är det för fel med att ha östrogen i kroppen om man är kvinna?
  8. Tack ni tre ska ni ha för era inlägg. Idag mätte jag mig, och midjan har minskat 4 cm sen förra veckan (!), jag förstår verkligen inte det här... Mått bröst och runt rumpa är dock oförändrade. Men jag gått ner 1,2 kg på en vecka (någon annan tittade på vågen för jag orkar inte veta min vikt just nu). Så nu känner jag mig mer motiverad att fortsätta. Men det verkar ju gå lite fram och tillbaka så får hoppas det fortsätter åt rätt håll nu istället för att gå tillbaka igen som jag är rädd för. Men nu ska jag nog klara att hålla i ett tag, det är ju värt det så länge man får något för det eller hur man ska säga.
  9. Tack alla ni som skriver i tråden och orkar läsa mitt gnäll. Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.
  10. Tack snälla, det verkar intressant att fördjupa sig i det men också väldigt komplicerat, får se om jag orkar försöka sätta mig in i det just nu är jag väldigt deppig och hjärnan funkar inte alls. Men jag köpte en burk surkål! Hittade inte tistelvind i de affärer jag var tyvärr, valde till slut en ekologisk variant.
  11. Därför att de innehåller mer kolhydrater, det känns ju som att förvärra det hela, och sista gången jag mätte mig har jag mycket riktigt ökat 2 cm på magen sen veckan innan.
  12. Jag vet inte om jag förstår vad det handlar om. Har läst ditt inlägg, kollat hans hemsida och några svenska sidor men det känns som jag inte förstår. Man ska ta pulsen? Jag har gjort det några gånger när jag tränar. Mellan 86 och 99 har jag legat, det kanske är ok då enligt honom? Att få upp pulsen till 180 minus min ålder som jag läste någonstans att man skulle göra, känns inte helt överkomligt i dagsläget, jag kan ha missförstått. Hoppas du vill svara.
  13. Jag har helt klart stress i mitt liv. Jag gör vad jag kan för att hantera det. Jag ska försöka öva mera avslappning, tack för att du tänkte på det. Har du någon tanke om vad för träning jag kan prova och ha tålamod med för att forma kroppen(du har tränat en del själv eller, hur har det gått för dig? Har funderat på att ta ett par "core" pass i veckan vad tror du om det? Men tålamod kanske helt enkelt nyckeln. I måndags när jag mätte hade det gått lite bättre, midjan -1 cm, rumpan -1 cm. (Brösten hade ökat 1 cm däremot). Så jag har ingenting emot om det går långsamt bara det händer något åt rätt håll varje vecka (midjan är egentligen det enda jag bryr mig om) så kan jag hålla modet uppe tror jag. Men går det tillbaka igen så vet jag inte hur jag ska orka
  14. Men oavsett vad som är hälsofarligt eller utseendemässigt i vårat samhälle så borde jag minska på den här livsstilen jag har nu, jag kämpar jättehårt
  15. Nähej, ska jag bortse från vad du skrivit angående min träning då eller vad menar du? Jag äter lite mer grönsaker nu men det är svårt
  16. Tack för att du fortsätter svara! Betyder ditt resonemang att jag kanske inte blir smalare därför att jag äter för lite kolhydrater?? Och detta på grund av träningen? Så om jag lägger ner träningen så kanske jag går ner i vikt om jag fortsätter äta som jag gör?
  17. Nej, jag har aldrig varit gravid men tack ändå att du tänkte på det! verkligen tack ni som skriver och försöker hjälpa mig! Trodde inte jag skulle få så mycket svar så det är väldigt uppskattat, även om det blir lite mycket information att ta in och försöka tänka igenom så förlåt om jag inte fattar ibland
  18. Tack så väldigt! Känner igen en del av det du skriver men jag har inte tänkt på såna saker på länge... det bästa vore ju hitta ett sätt att få i mig bakterier utan att få alltför mycket kolhydrater på köpet tänker jag
  19. Tycker inte jag känner igen mig specifikt i någon att ringa in, jag har ju fettinlagring på hela kroppen egentligen, uppspänd och vätskefylld är magen inte, magen är möjligtvis hängande men inte smala ben, och jag tycker om att äta alla de där sakerna som räknas upp på varje så jag kanske är allihopa på något sätt? Jo jag har en del stress och oro i tillvaron, men jag mår bra av träning och tycker att stressen och oron minskar av det. Sen blir det väl inte bättre av att jag oroar mig för det här med viktminskningen som jag mår dåligt av Gluten har jag inte ätit på ett par år, möjligtvis kan jag ha fått i mig något av olyckshändelse för jag har glömt läsa innehållsförteckningar eller så.. får försöka minska mejerier då men det blir svårt
  20. Under tisdagen lade jag in det, det kändes som ganska typisk kost över en dag och jag åt kl 12 och mellan 16 och 17. 62 gram Protein 252 kcal 14% 166 gram Fett 1469 kcal 83% 7 gram Kolhydrater 28 kcal 2% 11 gram Fibrer 21 kcal 1 % Totalt 1770 kcal. Om jag äter för lite för att jag tränar kan jag då inte sluta träna istället för att äta mer? För jag har svårt att få i mig mer.
  21. Magen är vad jag helst vill ska minska, ja. Resten bryr jag mig inte så mycket om ifall det minskar eller är kvar (för övrigt har minskat 1 cm runt rumpan). Magen är ju superäcklig och verkligen en belastning att behöva gå omkring med. Menar du att det kan vara på gång att fettet går bort? Eller menar du att det redan kan vara borta men jag kommer inte se skillnad? Det blir redan ofta 18:6 och absolut är inte mitt ätfönster mer än 8 timmar någonsin. Men får kanske försöka hålla det till 6 timmar varenda dag? Nej, jag småäter inget emellan och dricker bara vatten under de fastande timmarna. Mjölk tar jag aldrig, grädde har jag i sås ibland. Har hänt nån gång att jag haft en klick vispad grädde i kaffet men nu brukar jag köra med "fettkaffe" 1 ägg och 1 msk smör med stavmixer i kaffet.
  22. Jag glömde en sak om kosten igår, åt även 2 matskedar omega 3 fiskolja.
  23. Tack alla snälla ni för svaren! Det var mycket information och jag ska försöka svara på era frågor och fråga gärna igen om jag ska vara mer detaljerad med något Igår åt jag såhär: oklar mängd blomkålsmos (kanske som en apelsin i storlek) och fiskpanetter (panerad i lite mandelmjöl) lite gröna ärtor 2 dl räkor 1 kokt ägg 1 salladsblad smör majonnäs 1 lembasbröd 1 kesobröd (från "56kilo") 2 satser varm choklad (https://www.dietdoctor.com/se/recept/lchf-varm-choklad) Ja mina funderingar på det här Kort tid: ja två månader är det väl snart, och som sagt förra gången blev det ju resultat redan första månaden På gränsen till övervikt och svårt att gå ner ytterligare: Men förra gången blev jag ju mycket smalare så jag förstår inte varför det skulle vara stopp här Äta två gånger om dagen: Ja det är ofta det blir vid 12 och ungefär 17 jag äter och sen inget mer, för jag bestämt att äta mellan 12 och 20. Sen kan jag bli lite hungrig vid 21 eller 22 men äter inget då. Men då kan jag alltså äta större portioner menar du? 34. Ja, en kvinna. Kanske småplufsig rakt över och magen sticker ut. Inga smala ben. Jag försöker bifoga bild hoppas det är OK med bild i bara underkläder här?? Det är deprimerande hur jag ser ut. Vad jag vet så tål jag ägg. Har en del hudproblem, kan få utslag om huden utsätts för uttorkning men om jag smörjer in mig brukar det hålla sig borta. En del akne också. Kan bli illamående vid jobbiga situationer och när jag oroar mig. Matt i kroppen och trött tycker jag att jag ofta är men det är väl "alla". Har alltid haft sömnproblem men det har blivit mycket bättre sista tiden. Jag tränar styrketräning 2 ggr/vecka 35 minuter+uppvärmning cykel 5min, rodd 5min, trapp 5min. Promenader ett par-tregånger om dagen sammanlagt ca 60 min. Utöver det: Förra veckan cyklade jag ute sammanlag 5 timmar, simning sammanlagt 30 min. Veckan innan det cykel ute 3 tim 20 min, Simma 3 timmar. Veckan innan det simma 5 timmar 15 min. Veckan innan det simma drygt 2 timmar. Ost, fetaost och grädde äter jag, inga charkprodukter.
  24. Nu har jag kört vad jag känner en ganska strikt LCHF sen december. Äter mest ägg och smör känns det som. Så lite grönsaker och nötter som möjligt. Sista tiden har jag kört så att om jag ska äta några grönsaker eller nötter så får det bli till frukosten, men helst inte då heller. I helgen unnade jag mig, tydligen dumt nog, några rutor mörk choklad och en dadel, men kan garantera att ingen dag har jag kommit upp i 20 g kolhydrater, och de allra flesta dagar skulle jag inte ens tro att det är 10. Jag har även ätit 16:8 i över ett år (under den tiden har väl ätit ganska "normalt", bröd och pasta, fika ibland) men sån fasta har inte gjort mig smalare vad jag har märkt. Så nu i dec. började jag dessutom med denna kosten. Dessutom har jag börjat röra mig och träna mer än innan. mån 20/1 80 cm mån 27/1 78 cm mån 3/2 80 cm (midja) Jag vill inte väga mig. Jag har mätt andra delar på kroppen också och jag har koll och jag är ju så gott som lika tjock som i december och senaste åren. Blev så besviken idag, nästan så jag började gråta. Jag kan lika gärna ge upp och börja äta godis och pasta igen, så har jag i alla fall något som jag tycker om, för smalare får jag ju ändå inte bli, så gick mina tankegångar idag. Det här gör mig helt gråtfärdig, stressad och desperat. Dessutom har jag tränat ganska hårt den här veckan. Jag gick ner med LCHF för kanske 10 år sedan, och då fick jag ganska snabbt resultat och då åt jag dessutom mer liberalt än jag har gjort nu, jag åt nötter och grönsaker utan att kolla så noga. Och jag blev definitivt smalare än vad jag är nu, och till slut kom jag ner till under 48 kg, och då var jag smalare än nu, så jag borde inte vara på någon "platå" nu, alltså LCHF dieten borde ha mer att ge på min kropp. Min plan den här gången var att vara så hård jag orkar och sen när jag är nöjd med mitt midjemått så får jag se hur mycket kolhydrater jag kan äta för att stanna där. Jag orkar inte så mycket längre känns det som nu, men jag vet ju egentligen att socker, vitt bröd och såna saker inte är bra för mig även bortsett från midjemåttet. Har försökt googla och läsa runt även här vad man kanske gör fel men det blir en enda röra i huvudet till slut. Jag hoppas det finns någon duktig här på forumet som vill hjälpa mig reda ut det här eller kanske ge några tips.