Jump to content

malmberg

Medlem
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

malmberg's Achievements

(2/7)

50

Reputation

  1. Jag kör numera med 18 timmars fasta. Funkar bra. Man kan springa 2-milare även efter 18 t fasta. Kristallklar i huvudet när jag kommer tillbaka. Blodketon ca 5 då.
  2. malmberg

    Äggmjölk

    Det var långa pass! Jag springer som mest 3 mil och då kan jag ha fastat i 18 timmar innan jag sticker ut. Dricker då bara vatten. Blodketonnivån ligger på ca 5 i målgång.
  3. malmberg

    MAF-tråd

    Det behövs bara vatten. Jag sprang 24 km häromdagen på fastande mage (åt kl.18 dagen innan, vanligt kaffe på morgonen, löpning kl 12, hemma 14).
  4. Jag märker direkt att jag minskar i vikt om jag tillämpar 16:8 fasta.
  5. Nej. Jag ska ta ett nytt Werlabprov i juni tänkte jag.
  6. Lobke, vi har nästan samma värden! Började också med keto, strikt, i april. totalkolesterol: 9 hdl 2,3 ldl 6,4 triglycerider 0.8 apoB/apoA1 0.77 glukos 5,5 HbA1c 25 Är 178 lång, gått ner 10 kg till 62. Man, 66 år
  7. Jag har ju haft mina svackor de senaste åren ifråga om löplust. Så mängdmässigt har det varit lite si och så. Förr sprang man ju extra varv runt kvarteret bara för att få jämna antal mil (3) osv osv. Men inte nu. Jag ser ju tydligt hur tempot efter en vecka på kostbyte minskade med 45 s/km. Egentligen är det ju inget problem, jag har tappat ca 30 min på en mara. Spelar ingen roll egentligen. Jag är nöjd som det är, min fråga var ju egentligen om jag någonsin kommer tillbaka till normalt tempo.
  8. Jag springer som jag gjorde innan, rullar på utan att ta i, men det går fortfarande efter 8 månader 45 s/km saktare. Något annat märker jag inte. 6 min/km är ju inte bra. Sprang en mara på 3.03 för 8 år sedan. Men då låg jag på 8 mil/vecka som årssnitt. Sprang man 4 mil/vecka och nätkompisarna såg det undrade dom om jag var sjuk eller skadad
  9. Jag brukar ligga på ca 7 i blodketoner efter en 2-milare. Har inga problem med att springa långt och bara dricka vatten.
  10. Jag har ätit strikt LCHF sedan april-20. Gick ner 10 kg från 73 till 63. Är 66 år, man, 1.78 lång. Allt är väldigt bra men en sak dras jag fortfarande med: konditionen. Jag springer ett par mil i veckan och före omläggningen kunde jag ligga på 5.15 min/km på en 2-milare. Nu är det närmare 6 min/km på samma sträcka. Fortfarande efter 8 månader på LCHF. Märkligt. Någon som har en förklaring?
  11. har för mig att solexponering av hela kroppen 30 min en solig sommardag ger ca 10 000 enheter D. rätt eller fel?
  12. som vanligt.ta inte kolloidalt silver då kan du bli blå i ansiktet, osv osv. Ständigt denna skämselpropaganda.
  13. drick fettkaffe på morgonen: smör+kokosfett+kaffe. Jag brukar alltid ligga uppåt 4-5 i blodketonmätning på middag/eftermiddag. Efter löpning uppåt 7. Nu för tiden har jag ingen hunger förrän vid 15-16-tiden. Äter bara lite blåbär och grädde på morgonen.
  14. Borde det inte vara mindre kolhydrater i laktosfri vispgrädde, 36 %, jämfört med vanlig vispgrädde?
  15. Mina värden efter 6 mån strikt LCHF. Har gått ner ca 10 kg från 73 till 63. Är 178 lång, 66 år, man. Enda minus med LCHF är att mitt tempo på löppassen fortfarande är ca 40 s/km sämre än tidigare. Jag hade triglycerider>2 när jag började med LCHF. Haringet sockersug alls eller sug efter ris, som jag åt i stora mängder innan. Nu i juletider kan jag unna mig en ruta 90 % choklad då och då=1.4 g kolhydrater /ruta. P-Kolesterol 9 fP-Triglycerider 1.07 P-HDL-kolesterol 2.3 P-LDL-kolesterol 6.38 TDL/HDL 3.91 LDL/HDL 2.77 P-Apo V 1.48 S-Apo B/Apo A1 0.77 P-Apo A1 1.91 P-Glukos 5.5 B-HbA1c(IFCC) 25
×
×
  • Create New...