B-F

Medlem
  • Innehållsantal

    27
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    2

B-F vann senast 21 Maj

B-F hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

87 Utmärkt

Om B-F

  • Rank

  1. Da har du vært i norges Skåne, dialektmessig Nordmenn forstår svensk ganske bra, men skånsk... potetgullpose = chipspåse(?) Ja, jeg tror man må "automatisere" matvalgene, sånn at det ikke blir en stor avgjørelse å velge lchf til hvert måltid. Så kanskje man har litt viljestyrke til overs til den dagen det er vanskelig å ta gode valg
  2. Ble litt demotivert etter at det stoppet litt opp sist uke. Ungenes potetgullpose fristet veldig, men jeg klarte å la vær! Og det føltes så bra etterpå!! Eneste utskeielse disse ukene har vært et par never cashewnøtter. Fornøyd med det!!
  3. Mandag igjen. OPP 400g denne uka. What?? Syklus, spist for mye eller sovet for lite...? Det med å komme seg tidlig i seng har iallfall ikke gått bra, jeg har vært mye trøtt, og da spiser jeg mere. Æsj
  4. I dag tidlig åt jeg frokost, to små skiver LCHF-brød, et kokt egg og kaffe med fløte. Så dro jeg ut for å arbeide i hagen. Kjente sult klokken ett, men fortsatte uten å gå tom for energi. Var ikke ferdig før middagstid, og da spiste jeg laks med grønnsaker. Det må da bety at kroppen har begynt å brenne fett? Hvis ikke hadde jeg vel ikke klart å jobbe så lenge...?
  5. Merkelig natt. Var fryktelig trøtt i går. Drakk te og vann for å unngå sukker. Tror det ga en falsk metthet, for jeg våknet litt utpå natta og var helt skjelven, med kribling i armene. Saltmangel? Sult burde ikke bli så voldsomt etter to uker LCHF. Burde ikke kroppen begynne å venne seg til fettdrift nå?? Måtte stå opp, tok en saltshot og litt mat, og sov som en baby til vekkeklokka ringte.
  6. Wohoo! Uke 2 overstått. Ned 0,6 kg til, ned 1cm rundt midjen. Føler meg veldig bra! Mer energi, begynner å få lyst til å bruke kroppen igjen, blitt flinkere til å drikke vann/bruke salt. Cravings kommer som små blaff innimellom, men gir seg fort. Alt i alt veldig fornøyd hittil! Jeg skal holde på det gode kostholdet, og de neste ukene skal jeg jobbe med å komme meg tidlig i seng.
  7. Jeg går ikke så lange turer at jeg har med noe måltid. Ikke enda, iallfall. Men ja, det er vanlig med kakao, kjeks og sjokolade, pølser med brød, brød med pålegg etc. Jeg tenker ta med vannflaske, og evt kaffe eller te. Skal jeg ha noe mer kan jeg ha LCHF-brød, eller spise pølser uten brød. Jeg vet jo at det er søvnmangel og skjermbruk som ødelegger mest. Sannheten er at jeg liker å sitte oppe om kvelden når det er stille i huset, og jeg liker å surfe rundt på nettet, så det er tøft å skulle endre de vanene der. Selv om jeg jo ser at prisen jeg betaler for å holde på sånn er alt for høy.
  8. Enda en vellykket LCHF-dag. Tenk at det snart har gått to uker.. 😯 Jeg merker forandring, både på kroppen og på energinivået. Det er jeg selvsagt glad for. Samtidig kjenner jeg på en utålmodighet. Jeg har jo et indre bilde på hvordan jeg vil ha det, og det er et srykke igjen dit. Jeg er ikke overvektig, om man ser på BMI, men jeg er langt fra trent, og har en del "dødvekt" på kroppen. Skjønner at jeg trenger tung styrketrening og turer i fjellet. Denne gangen har jeg tenkt å ta det sakte. Begynne med kostholdet, og få inn en vane før jeg begynner med neste, i håp om at det skal bli varige endringer. Men det tar tid... Synes det går bra med maten, og kjenner meg klar for neste steg. Bare jeg ikke blir for avslappet i planleggingen nå, og går rett på trynet 😕 Litt usikker på hva neste steg egentlig er.. sove mere er vel det smarteste, men også vanskeligste for meg. Er litt redd for å ta tak i det med søvn, fordi sjansen for å mislykkes er så stor. Mestringsfølelse er viktig! Ellers kan jeg begynne med kosttilskudd, omega3 og multivitaminer, prøve å øke aktivitetsnivået, stretche, fokusere på stilletid/skjermfri tid... må bare bestemme meg for noe 🤔
  9. Sorry, voksen i denne sammenhengen betyr satt, med for mange forpliktelser, grå og kjedelig og stiv og støl. Det er man vel ikke som 19- og 20åring 😅
  10. Oh jess! Jeg synes det er morsomt! Etter koronadvalen skal jeg ikke prøve på noen volt med det første. Har nok med å komme meg i aktivitet igjen. Kjennes ut som kroppen knirker 😅 Men kanskje en gang... Flink du er! Man blir ikke for gammel, man bare blir fortalt det så mange ganger at man tror det. Kjør på, sier jeg!! Og ja, en dab er på sin plass etter gjennomført volt 😎 Jeg lager den kjøttfärspaj med kesotäcke fra kostdoktorn. Noe av det beste jeg vet! Skipper bunnen, har bare kjøttdeigen og ostetoppen i en ildfast form og inn i ovnen. Nydelig!!
  11. Nå har en og en halv uke gått. Jeg skal ikke si at jeg har voldsomt mye energi, men jeg har fått lyst til å gjøre ting igjen. Ordner i huset og i hagen, og i dag har jeg hoppet trampoline med barna. Det kjennes riktig bra! Skal jobbe i helgen, og har gjort klar en stor porsjon LCHF-pai som skal holde meg unna sukkerfeller, så det skal gå helt fint :) Har ikke kommet dit at det går på autopilot. Jeg bruker enda en del tid til å finne ut hva jeg skal spise, og jeg tenker mye på om jeg er sulten, når jeg skal spise neste gang osvosv. Det vanskeligste er nesten å time det med resten av familien sine måltider. Hvis jeg venter med å spise frokost til jeg er skikkelig sulten har jeg jo ikke lyst på mat igjen når det er middagstid for dem.
  12. Takk! Har lest litt nå, men skjønner jeg må undersøke mere. Har ikke fettfobi, men synes det er vanskelig å spise såpass lite grønnsaker. Dette med salt.. har aldri hørt at man kan få for lite salt, heller tvert imot. Med unntak av ved oppkast/diare, eller ved aktivitet i veldig varmt vær. Aaaargh 🤯🤪
  13. Søkte på marksdailyapple.com, som jeg har tillit til når det kommer til livsstilsspørsmål. Der sto det en del om salt, blant annet at man trenger ca 2ts hver dag. Så tenker jeg at akkurat under omlegging av kost, når kroppen kvitter seg med mye vann, så skader det ikke med litt ekstra.
  14. I dag har jeg lyst på godis. Litt kake, is eller.. Jeg er trøtt, og da kommer sukkersuget tilbake. Jeg tar en kaffe og litt avslapping, før jeg satser på å holde meg aktiv til jeg skal legge meg. Er overrasket over at det tok såpass lang tid før jeg fikk lyst på søppelmat igjen. I dag skal jeg iallfall ikke gi etter for suget. Har faktisk på meg en bukse som var ubehagelig trang for ei uke siden. Nå er den fremdeles trang, men brukbar 😅
  15. Da er første uke gått. Jeg føler meg mye bedre. Magen er god igjen Tror energinivået er på vei opp. Håper iallfall Har gått ked 1,8kg, og 1,5cm rundt midjen. Yay!