Xante_

Medlem
  • Innehållsantal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

11 Neutral

Om Xante_

  • Rank
    Nyanländ

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, tack för ditt svar. Ingen törst innan dieten utan först nu när jag kört i över två veckor. Det där med saltet? Jag saltar maten eller så innehåller livsmedel salt (t.ex. ost). behöver jag ändå fylla på med salt om jag är törstig?
  2. Ok, det är nackdelen med text, alla uppfattar/förstår det olika. Har du testat att inte kommentera inlägg om du inte förstår? Det finns säkert andra som förstår bättre och kan ge svar. Är ny i forumet men ogillar redan hur man blir bemött här, aggressiva, anklagande svar. Det behövs inte.
  3. Ursäkta mitt språk men jag tycker verkligen inte om din ton när du svarar på frågor. Du låter aggressiv och dessutom svär du i ditt svar. Precis som du skrev så vet du inget om mig. Jag ropar inte på hjälp utan ställer nybörjarfrågor. Jag är utbildad kostvetare om du måste veta och vet allt om vanlig kost men är helt ny på strikt LCHF och vill gärna prata med de som kan något om det. Snälla kommentera inte mina inlägg så är du snäll.
  4. Jag dricker mycket för det ska man göra när man går på strikt LCHF, men även för att jag ständigt är torr i munnen. Går bokstavligen med en påfylld vattenflaska fastklistrad i handen på jobbet, så jag inte börjar hosta av torrheten i munnen. Men jag förstår att det är en nackdel vid den dieten. Det jag skulle vilja få reda på är: 1. Hur vet man att man druckit ”tillräckligt” vid strikt LCHF? 2. Vad finns det ( om det finns) för nackdelar med att inte få i sig tillräckligt med vätska vid strikt LCHF? 3. Finns det några belägg för att otillräcklig mängd vätska i kroppen påverkar viktnedgången negativt vid strikt LCHF? Tacksam för svar
  5. Tack för ditt svar. Jag äter avokados med t.ex. kräftstjärtar, chili, lime, olivolja- försöker att inte dricka alkohol alls nu men jag älskar annars Riesling, mitt favorit; - med ägg; - med tonfisk; - med keso Har kört i två veckor nu så jag har inte testat så många alternativ än, men det kommer säkert.
  6. Precis, om man räknar bort fibrerna så återstår få gram. Det var det jag behövde få bekräftat. Tack, nu kan jag äta avokados med gott samvete..😃
  7. Hej, Jag försöker äta ketogen mat, med max 20 g kolhydrater om dagen. Till min hjälp använder jag en app som räknar ihop alla makronäringsämnen så att jag får ihop det hela. Det jag fastnat i är kolhydratmängden i avocado. En avocado kan innehålla ca 9 gram kolhydrater per 100 gram. Kolhydrater består ju av fiber, sockerarter och stärkelse. Ska man räkna allt, dvs den totala kolhydratmängden eller endast sockerarter som i detta fall skulle innebära 0,7 gram? Detta skulle betyda att man kan äta endast två avocados för sedan har man uppnått sitt dagliga intag. Det låter ju konstigt. Kan någon förklara hur man ska tänka här?