JT

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om JT

  • Rank
    Nyanländ
  1. Uppfattat, tack!
  2. Ok, stort tack för hjälpen!
  3. Tack för svaret! Jag tycker det är väldigt svårt att veta vilken proteinmängd jag ska ligga på. Den mängden jag har nu upplever jag funkar, tycker inte jag blir svagare och jag tappar kroppsvikt. Vissa gympolare säger ät mer protein annars tappar du muskler. Andra säger ät mindre protein annars tar kroppen muskler som bränsle. Jag vet att jag går ner i vikt, men tänker att en optimal nivå av protein är att föredra. Vad nu den är... För att veta säkert måste jag alltså mäta via blodet?
  4. Hej, tack för svar! Ja det är urinstickor. 40 år, 185 lång. Stilla sittande arbete, styrketränar 3-5 gånger i veckan plus cardio efter varje pass 20-30 min xtrainer (300-500kcal). Första månaden låg jag på 180g fett och 180g protein. Ca 2300 kcal. Då gick jag ner ca 0.5/1kg i månaden. När jag gick ner till 110g P och ca 150g F (ca 1800 kcal) tappar jag 1kg i veckan. Men då ligger jag högt på ketos-stickan och då kanske inte förbränningen av fett är optimal? Jag förstår att jag även kommer att tappa muskler, men tänker att det vore fint att hitta ett optimalt läge med fett/protein för att inte tappa för mycket muskler. Blir totalt ca 10g kolhydrater per dag, max. Målet med detta är att bli av med fett för att minska problem med ryggen. Har inga problem med trötthet/hunger. Funderingen är alltså om den höga ketosnivån beror på för mycket protein? Vilket kanske gör att kroppen tar energi ifrån muskler istället för fett? Jag har ingen aning... Tillägg, jag har mätt omkrets på Biceps, lår och mage. Bara i två veckor och samtliga mått har minskat lite. Vilket borde betyda att kroppen bränner fett och muskler.
  5. Hej, Jag har kört Lchf några månader och experimenterar med fett/protein. Väger ca 96 nu. Senaste dagarna har jag legat väldigt högt på ketos (köpt stickor via apoteket). Färgen indikerar över eller runt 8. När jag började visade de noll. Jag har inga sjukdomar eller krämpor. Jag har legat på 110g protein och igår åt jag 120, hade ingen förändring på ketos, fortfarande högt. Fett ligger på ca 150g. Då är frågan om jag ska höja eller sänka proteinintaget för att närma mig optimal ketos runt 1.5-3?