Jump to content

Kristin Hovensjö

Medlem
  • Posts

    37
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Kristin Hovensjö's Achievements

(2/7)

40

Reputation

  1. Ja så skönt kört nu i några veckor
  2. Känns att när jag kör med lchf och 16:8 får jag inte längre bloddippar längre och har inte heller så stort su efter socker.
  3. Lite sött smakar det. Svårt att dricka svart kaffe tycker inte om smaken.
  4. Kan jag ha kokosdryck i kaffet? Det är 0.9 gram kolhydrater och 0.2 sockerarter i den.
  5. Vad säger ni om bakverk på Mandelmjöl och stevia? Att göra detta på helgen istället för vit socker och mjöl.  Även äta bär med vispad Grädde, nötter och mörk choklad på helgen? Måste ha något gott på helgen annars blir jag tokig. 

  6. Jag tycker lchf och 16:8 funkar bra ihop. Känner att jag är i ketos. Men nu känner jag på mina jeans sitter tightare än förut åt kost med mycket kolhydrater i. Jag funderar på om jag ska gå över till kolhydrater igen eller fortsätta med lchf? Nu har jag valt mer liberal lchf och fuskat en del plus haft precis mens. Är det bättre med strikt lchf? Har inte vägt mig gör nästa vecka. Mäta midjan då också. Vad gör jag fel med lchf om känns gått upp i vikt? Vill inte fortsätta upp i vikt vill gå ner i vikt. Känns inte som vattnet i kroppen försvunnit ännu står som det ska göra på mig. Vill att atrosen försvinner plus minska i vikt. Har skaffat kollagen för atrosen så det ska bli bra på sikt.
  7. Vad säger ni om bakverk på Mandelmjöl och stevia? Att göra detta på helgen istället för vit socker och mjöl. 

  8. Kan jag på lördagar fuska med lchf med bär med grädde, choklad och nötter?
  9. Hur ska jag göra gäller lchf och vägning? Strunta i det och mäta mig istället eller både väga och mäta mig i gång I veckan.
  10. Jag börjat med 16:8 igår var jag ganska trött men idag ganska pigg. Varför är jag trött och vissa dagar jättepigg med 16:8? Kan det beror på om jag sovit mycket tidigare på dagen/ eftermiddagen.
  11. Jag kör middag innan 18. 20-12 fastar jag för 16:8.
  12. Jag tänkt äta 3 mål. Tränar ibland sent men jobbar inte sent. Tar medicin fastar mellan 18-21 med den då kan inte äta. Därför sen middag.
  13. Jag tänkte börja med lchf på måndag bra för atros och kroppen. Tänker köra lchf tillsammans med 16:8. För annat äter jag väldigt mycket och dåligt sent på kvällen. Jag hade bra värden och blodtryck senaste var på läkarbesök. Orolig att det dåliga kolesterol och mina bra värden bli sämre med lchf. Sedan är jag orolig inte ska gå ner i vikt med lchf eller stå stilla med vikten med lchf. Fast vikten komma i andra hand först må bra kroppsligt för min egna skull. Vet att man kan gå upp med lchf Sedan ner med den. Kanske bättre mäta med måttband i midjan än väga sig. Eller köra båda varje onsdag när jag inte har mens. Jag hoppas mitt sockerberoende försvinner och bli bättre med lchf. Kommer sova bättre och få bättre hud med lchf.
  14. Just nu kör jag promenader och styrketräning hemma.  Men kommer sedan komma igång med tuffare kondition träning hur funkar det med 16:8? Hur ska jag tänka med träning och kost efter träning? Måste äta efter träning för återhämtning. 

  15. Ok då vet man kan inte köpa detta färdigt? I ugn kanske då ja. Vattenkokare omöjligt ja.
×
×
  • Create New...