Gå till innehåll

Kristin Hovensjö

Medlem
  • Innehållsantal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

20 Bra

Om Kristin Hovensjö

  • Rank

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har länge fastat och också kört med 800 kcal. Men jag tycker inte funkat så gått över äta kolhydraterna när slutat med det. Behöver bli av med min artros. Har även läst medelhavskost bra men kolhydrater inte bra. Kan man kombinera medelhavskost och lchf utan kolhydrater? Undrar över hur lchf och 5:2 fungerar ihop? Vill inte ha några dåliga värden på grund av lchf. Undrar om detta något för mig? Vill inte gå upp i vikt av lchf. Sedan när jag slutar med lchf eller fuskar vid min mens vill jag inte gå upp så mycket. Blir svullen då kan jag acceptera. Har typ
  2. Då fortsätter jag med Lchf. Väldigt försiktig med kolhydraterna mår så bättre utan dem. Ska satsa på hälsan i första hand och sedan kommer vikten som en bonus i andra hand. Ja smärta kommer finnas kvar fast blir lättare. Jag ska inte stirra mig bind på vågen slutat väga mig. Mäter midjemåttet, känner på kläder och hur jag mår. Se till helheten bra.
  3. Jag har precis börjat med Lchf. Jag har en kompis som kört lchf tidigare men slutat med det och gått över till att äta kolhydrater. Hon gått ner 5 kg med det. Känns inte gått ner med Lchf ännu men kört så kört tid. Känner att jag orkar mer, har mer energi, sover bättre & lite bättre hud. Atroser känns lite bättre om jag har tejpat knä. Nu funderar jag ska gå över äta kolhydrater igen, fast mår så bra på LCHF. För att kolhydraterna ger snabbare viktnedgång. Fast jag vet egentligen handlar om långsam viktnergång. Är bättre viktnedgången tar långsamt och j
  4. Då kör jag 5:2 på torsdag och söndag. Brukar annars på måndag men började då med Lchf.
  5. Toppen har kört 5:2 tidigare verkligen tappat på det. 5 dagar med Lchf och 2 dagar med 500 kcal från ägg osv.
  6. Tack då vet jag att det är normalt att känna sig tung i början och med omställningen. Precis gå uppför en trappa bra beskrivning. Ja precis vet mening att det ska vara brist på glukos för musklerna. Visste inte att var så lång tid innan musklerna går över till fettförbränning.
  7. Bara en känsla. Vågar inte väga eftersom konstig våg är 70-90 kg. Sedan har jag precis börjat. Började i måndags.
  8. Ok då vet jag inte bara jag har sån våg. Låter inte vara kvar tills batteriet går ut. Ok jag ska mäta midjan/ byxlinjen sitter i först hand. Ja inte bra ha fett vid byxlinjen som jag har och sätt sig på höfterna och knät. Vill ha ett hälsosamt liv och leva ett friskt liv. Ok då vet jag. Precis snyggare med smalare midjan oavsett vikt och kön.
  9. Det är viktigare att blir slankare då inte vågen heller spelar någon roll. Måste få bort min atros och smärta/ värk från den. Då kör jag med måttband. Hur gör man ett personligt tråd? Ok då vet jag låter bra att dubbelkolla något tips eller hur det var i början.
  10. Jag tycker känner mig tyngre nu äter lchf än mot när jag åt mat med mycket kolhydrater i. Kan detta stämma? Är det så att fett väger mer kolhydrater eller tvärtom?
  11. Kan man köra 5:2 & Lchf eller bara dumt?
  12. Fundera på att köra 16:8. Men jag tränar rätt sent så måste äta vid 8. Kan jag träna och köra 16:8 eller bättre köra detta på helgen inte tränar?
  13. Om jag byter batteri eller köper ny våg samma sak igen. Jag vill och har inte råd att köpa en ny våg. Då mäter jag mig istället än att väga mig på en våg visar så mycket fel. Men hur ska jag veta då gått ner något? För på mig brukar siffrorna på vågen vara mer minskning än på måttbandet. Om jag mäter midjemåttet och väger mig om en månad hållit på med Lchf ett tag ok?
  14. Kanske göra det bytta batterier eller väga mig ändå eller/ & mäta mig?
  15. Ja det verkligen varierar per dag och gång. Men kanske väga mig ändå?
×
×
  • Skapa nytt...