Gå till innehåll

Kristin Hovensjö

Medlem
  • Innehållsantal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Kristin Hovensjö

  1. Då fortsätter jag med Lchf. Väldigt försiktig med kolhydraterna mår så bättre utan dem. Ska satsa på hälsan i första hand och sedan kommer vikten som en bonus i andra hand. Ja smärta kommer finnas kvar fast blir lättare. Jag ska inte stirra mig bind på vågen slutat väga mig. Mäter midjemåttet, känner på kläder och hur jag mår. Se till helheten bra.
  2. Jag har precis börjat med Lchf. Jag har en kompis som kört lchf tidigare men slutat med det och gått över till att äta kolhydrater. Hon gått ner 5 kg med det. Känns inte gått ner med Lchf ännu men kört så kört tid. Känner att jag orkar mer, har mer energi, sover bättre & lite bättre hud. Atroser känns lite bättre om jag har tejpat knä. Nu funderar jag ska gå över äta kolhydrater igen, fast mår så bra på LCHF. För att kolhydraterna ger snabbare viktnedgång. Fast jag vet egentligen handlar om långsam viktnergång. Är bättre viktnedgången tar långsamt och jag mår bra än går fort?
  3. Då kör jag 5:2 på torsdag och söndag. Brukar annars på måndag men började då med Lchf.
  4. Toppen har kört 5:2 tidigare verkligen tappat på det. 5 dagar med Lchf och 2 dagar med 500 kcal från ägg osv.
  5. Tack då vet jag att det är normalt att känna sig tung i början och med omställningen. Precis gå uppför en trappa bra beskrivning. Ja precis vet mening att det ska vara brist på glukos för musklerna. Visste inte att var så lång tid innan musklerna går över till fettförbränning.
  6. Bara en känsla. Vågar inte väga eftersom konstig våg är 70-90 kg. Sedan har jag precis börjat. Började i måndags.
  7. Ok då vet jag inte bara jag har sån våg. Låter inte vara kvar tills batteriet går ut. Ok jag ska mäta midjan/ byxlinjen sitter i först hand. Ja inte bra ha fett vid byxlinjen som jag har och sätt sig på höfterna och knät. Vill ha ett hälsosamt liv och leva ett friskt liv. Ok då vet jag. Precis snyggare med smalare midjan oavsett vikt och kön.
  8. Det är viktigare att blir slankare då inte vågen heller spelar någon roll. Måste få bort min atros och smärta/ värk från den. Då kör jag med måttband. Hur gör man ett personligt tråd? Ok då vet jag låter bra att dubbelkolla något tips eller hur det var i början.
  9. Jag tycker känner mig tyngre nu äter lchf än mot när jag åt mat med mycket kolhydrater i. Kan detta stämma? Är det så att fett väger mer kolhydrater eller tvärtom?
  10. Kan man köra 5:2 & Lchf eller bara dumt?
  11. Fundera på att köra 16:8. Men jag tränar rätt sent så måste äta vid 8. Kan jag träna och köra 16:8 eller bättre köra detta på helgen inte tränar?
  12. Om jag byter batteri eller köper ny våg samma sak igen. Jag vill och har inte råd att köpa en ny våg. Då mäter jag mig istället än att väga mig på en våg visar så mycket fel. Men hur ska jag veta då gått ner något? För på mig brukar siffrorna på vågen vara mer minskning än på måttbandet. Om jag mäter midjemåttet och väger mig om en månad hållit på med Lchf ett tag ok?
  13. Kanske göra det bytta batterier eller väga mig ändå eller/ & mäta mig?
  14. Ja det verkligen varierar per dag och gång. Men kanske väga mig ändå?
  15. Tack nu har jag inte råd köpa ny våg. Så fungerar på att mäta mig och känna på kläderna.
  16. Började med Lchf igår 7/9. Har kört tidigare räknat kalorier och 5:2. Behöver gå ner 10 kg på grund av min atros i höfterna och knät. Jag undrar över om det är för tidigt att väga mig 9/9? Min våg så konstig kan visa 70-92 beroende står och flyttar på den. Vill inte deppig hel dag inte gått ner något och tappa motivationen och börja igen äta dåligt med kolhydrater. Vill ha någon slags koll gör rätt eller fel? Ska jag väga mig 1 gång i veckan% månaden eller inte alls? Eller mäta midjemåttet eller en kombination av vägning och mätning? Eller ska jag mäta mig 1 gång i veckan och om 1 månad väga mig.
×
×
  • Skapa nytt...