Gå till innehåll

Emma Jern

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

13 Neutral

Om Emma Jern

  • Rank

  • Födelsedag 1989-03-27

Senaste besökare till profilen

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har inte diabetes Och nja. Jag är osäker där. Jag har problem med mycket svettningar (inte pga övervikten, men den hjälper knappast). Så jag förlorar lite mer vätska än "normalt" folk. Men annars tror jag nog att jag dricker onödigt mycket, nu när jag tänker efter. Jag dricker ju inte bara vatten när jag är törstig, utan även när jag är sugen eller bara råkar gå förbi glaset Jag har börjat försöka dra ned på det lite. Tänker att om jag slutar dricka för att det är gott och bara dricker när jag är törstig så borde det vara lagom för mig
  2. Jag vet att jag klassas som gravt överviktig. Har bara aldrig koll på det där med bmi och vart gränserna går. Jag brukar inte bry mig så mycket om det När jag var som mest vältränad i slutet av tonåren, smal men med mycket muskler, så var jag överviktig enligt bmi. Sen dess litar jag inte riktigt på det sättet att mäta.
  3. Jag tror det var min hjärna som behövde ställa om sig lite Har inte saknat smoothies alls i några dagar nu. Är mätt och nöjd utan dem ☺ Samma sak med pasta. Jag provade lchf-pastan. Men märkte.. Varför vill jag ha pasta? Det andra jag äter är ju godare! Det tar lite tid för hjärnan att hänga med ibland Jag kommer helt klart prova några av tipsen jag fick Men jag har inte ett sånt sug efter smoothies längre
  4. Jag är 31 år, 160 cm lång och väger 110 kg. Har ingen aning om vad det blir i bmi Tänkte jag kollar med teststickorna för att ha ett hum. Ekonomin får bli bättre om jag ska ha råd att kolla blodet
  5. Intressant! Jag har lärt mig sen jag var liten att det är viktigt att dricka mycket. Speciellt eftersom jag sportade så mycket under hela min uppväxt. Sen har jag liksom vant mig vid det Men jag ska testa att dra ned lite på vattnet och se hur det går Kommer nog ta lite tid dock. Man lär sig något varje dag
  6. Tack! Då är jag nöjd med min fyra för stunden Jag kom på efter att skrivit att det kanske kan vara en del vätska med i vikten också? I normala fall brukar jag dricka runt 2,5-3 liter vatten/dag, har gjort det sen jag sportade som liten Men nu är jag nog uppe i nån liter mer. Kissar så in i bomben och känner mig törstig mer än vanligt Men eftersom jag älskar vatten så har jag inget problem med uttorkning iaf. Men har nyss gjort första glaset med lite buljong då jag misstänker att jag har lite saltbrist. Har ingen aning om hur länge vätska stannar i kroppen och så, speciellt inte
  7. Så var det dags för ännu en fråga Jag började ju med keto för en vecka sen nu och mår jätte bra (bortsett från lite huvudvärk då och då) Jag fick igår hem teststickor för urin. Jag ville testa nu när jag är ny för att se om jag gör rätt. Testet jag har har ett glapp mellan 1.5 och 4, så man kan inte se exakt vad man ligger på där imellan. Men enligt testet förut låg mitt värde på 4, så jag verkar sköta mig med hur jag äter Jag vet att man helst ska ligga mellan 1,5-3, men mitt test kan ju inte visa det tyvärr. Min fråga är. Vad jag läst och sett så är det vanligt att gå ned som
  8. Det lät gott! Måste testa detta också Selleri är inte min favorit, men citroner älskar jag
  9. Åh, mumma! Det såg jätte gott ut, och limen ger ju den fräscha smaken som jag saknar med mina smoothies. Ska absolut testa detta! Tack
  10. Tack för svaret Jag får testa Ska kolla upp hur mycket kolhydrater jag drar på mig om jag blandar i liiite hallon. Så jag får den fräschare smaken jag saknar Men smaksatt grädde låter bra, oavsett vad det blir för smak jag får till
  11. Jag började med keto för en vecka sedan och mår jätte bra Nåt jag saknar är mina smoothies jag brukade dricka dock. Jag är inte ute efter nåt mättande alls, utan undrar snarare om det finns nån god dryck/shot/smoothie eller liknande man kan göra som ger en liten energikick? Tänk ungefär som en ingefärs-shot, fast med något som ger lite mer energi istället för att bara vara nyttigt Jag har inte tänkt det som en måltid eller mellanmål pga hunger. Utan om det finns nåt litet att dricka, kanske 0,5 dl bara, som inte har så mycket kolhydrater men ger energi. T.ex om man
×
×
  • Skapa nytt...