Gå till innehåll

Paul B

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om Paul B

  • Rank
    Nyanländ
  1. Glömde nämna att har man lågt blodtryck ska man inte dricka rödbetsjuice
  2. Pulsen var oförändrad men mitt blodtryck har varit lite högt sen september, vet inte varför. Läste att rödbetsjuice kunde sänka den vilket stämde på mig, generellt menar jag då. Det tog ca 4 veckor innan det började visa sig samt att min kondis blev mycket bättre också, win win i mitt fall. Tydligen tränar många elitidrottare med rödbetsjuice då dom tydligen blir mer uthålliga.
  3. Har testat med lite potatis, gärna stekt, på lunchen innan ett längre pass och det funkar bra tycker jag. Började med koncentrerad rödbets juice för 4 veckor sen och måste säga, wow . Märker stor skillnad vid träning, blodtrycket gick också ner.
  4. Ätit LCHF i 4 år nu, mest p.g.a att jag sökte bättre blodvärden vilket jag fick ganska omgående. BMI 22 så absolut ingen problem med vikten och har aldrig haft det. Tränar mer än dom flesta med cykling och löpning som favoriter men även lite vikter på gymet. Behöver tips på kost för att orka träna då jag vill ut på längre pass. Frukosten är bra med 3 ägg och mycket rökt lax samt lite grönt te. Håller fram till lunch och då är jag vrålhungrig, kan äta hur mycket som helst utan att gå upp ett gram i vikt. Tips mottages tacksamt, notera att jag har svårt för grädde. Ge mig lit
  5. Ser att du tränar hårt, vad äter du för att få energi till långlopp m.m? Känner ibland att jag tar slut för fort. Äter 3 ägg med mycket rökt lax varje morgon så fram till lunch funkar bra men sen....
  6. Paul B

    Kolesterol

    Gillar detta forum. Man 58 år. Fick våren 2017 av en slump veta att det fanns förträngningar runt hjärtat. 4 stent sattes dit med bra resultat. Läkaren krävde att jag skulle äta statiner vilket jag redan visste om hade ofta svåra biverkningar och förmodligen inte skulle hjälpa mig. Ändrade istället min kost från varit sockerberoende ( godis, läsk, kakor mm) till att helt utesluta det och även även dragit ner rejält på kolhydraterna ( även det socker i kroppen ). Har alltid varit vältränad med ett BMI på 22-23 hela mitt liv men ändrade gympassen från 20% kondition/80% styrka till 80%ko
×
×
  • Skapa nytt...