Gå till innehåll

ThereseMariaH

Medlem
  • Innehållsantal

    30
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    1

Allt postat av ThereseMariaH

  1. Härligt att höra att ni kämpar på. Jag har inte tränat något, vilket jag borde. Sitter med träningskläderna på nu och funderar på att göra ett yogapass från friskis och svettis hemsida Tyckte det verkade bra, så får man stretchat ut kroppen lite också efter allt kontorsarbete i veckan. Vägde mig idag igen. -0,6kg sedan sist vägning i måndags. Så nu totalt -1,6kg sedan jag började. Något som slår mig nu är hur sakta viktnedgången går i jämförelse med när man var 10 år yngre. Men.. jag rörde mig betydligt mycket mer i vardagen då. När sambon kommer hem så kanske det blir en promenad runt i
  2. Jag får försöka göra det. Så här lite som jag äter nu och de 2000kalorier som jag förbränner bör ju en del förbrännas från kroppsfettet? Men det tar väl sin lilla tid.
  3. Skrev samtidigt som dig Effie Härligt med joggingpass. Här har vi vårsol och riktigt skönt ute.
  4. Uppdatering. Vägningsdag idag.. Har gått upp 0,3 kg, ändå har jag fastat längre perioder den här veckan. 24 timmars fasta vid 3 tillfällen, resterande 8:16/8:18... Lånar en smartklocka som håller koll på steg och förbränning. I snitt förbränns 2000 kalorier om dagen, utan träning. Bara tagit ett par promenader. Kan det vara vätska i kroppen som samlas? Fick min mens i torsdags så får väl skylla på den. Usch vad det är tråkigt när man ser pluss siffror på vågen. Nu är ett måttband införskaffat iaf, det var inte det lättaste att få tag på. Behövde ta mig till Panduro för att få köpt e
  5. En träningsinstruktör sa en gång att om man vill få i sig extra salt i kosten är inlagd sill bra att äta. Om man tränar och svettas mycket då.
  6. För att få i sig salter, hur blandar ni, salt vatten. Hur mkt salt vs vatten och kan man dricka buljong om huvudvärken smyger sig på? Blandar man en vanlig buljongtärning eller är det någon speciell buljong?
  7. Jag läste en artikel om fasta tidigare idag som var väldigt bra. https://www.dietdoctor.com/se/langa-fasteperioder-24-timmar-eller-mer https://4health.se/periodoisk-fasta Utdrag från artikeln "När kroppen fastar eller utsätts för intensiv träning tvingas kroppen bryta ner vävnad, både fettdepåer och muskler. Logiskt så föredrar kroppen att offra skadade proteiner och celler först. Man tror därför att denna kortvariga stress gör att kroppen gör av med sina sjuka celler på ett effektivare sätt." Så det kan ju finnas en positiv stress för kroppen i nedbrytning av cel
  8. Har ni någon vägningsdag? Om ni vill får ni gärna dela med er av resultaten och tid ni fastat m.m. Det är väldigt svårt att hitta före och efter resultat på nätet med periodisk fasta. Det enda jag hittade var en artikel i aftonbladet. I övrigt finns det sjukt många före och efter bilder när det gäller styrketräning.
  9. I tidigare tråd nämndes alkohol och fasta. Jag tog ett glas vin på ca 1 dl på fredagskväll, hade fastat 24 timmar den dagen. På lördagen fastade jag 16:8 och unnade mig lite brieost och valnötter på kvällen. Söndag 24 timmar fasta igen. Nu har ju jag bara fastat i en vecka, så jag vet inte om resultatet hade sett annorlunda ut om jag inte hade tagit något vin alls. Men det visade iaf -1,5kg på vågen. Måttband är inte införskaffat ännu. Men jag lånar sambons smartwatch som installerades igår. Så nu kan jag lättare följa min aktivitet och förbränning
  10. Roligt med fler som skriver och höra hur ni gör med er fasta tänker också på att inte tala om för alla att man fastar. Det fungerar fint uppenbarligen för idag var det vägningsdag, direkt på morgonen. -1,5 kg på vågen! Äntligen går jag ner istället för upp! så det här blev jag väldigt glad över !
  11. Upplever det inte stressande för kroppen. Jag har faktiskt känt mig piggare, mer utvilad och mer fokuserad, efter en vecka med fastande blandat 16:8 upp till 24 timmar. Det är nog värt att kolla upp. Det enda jag vet om stress är ju att stressen gör att viktnedgången stannar av. Kanske någon annan som har bättre koll kan svara på "fasta och stress" Kan ju bara prata utifrån egna erfarenheter.
  12. Haha! Ja, eller att ens få på sig dom! En gång i tiden fick jag på mig dom utan att jag ens behövs dra in magen Det låter som att det är en evighet sen, men det är ca 10 år sedan. Kanske, kanske kanske kan jag komma dit igen. Roligt att få läsa era mål och att känna att man inte är helt ensam på viktresan I helgen ska jag äta 16:8. Idag blev det fasta på 24 timmar. Det gick bättre än väntat. Och det var riktigt gott med sallad och en god dressing till. Var mer sugen på salladen än kycklingen. Det kanske blev nog med protein efter alla Vannamieräkor jag fick i mig här om dagen
  13. Det hade varit spännande att höra vad ni har för mål? Har ni någon vägningsdag t.ex och vad äter ni när ni väl äter?
  14. Har samma problem. Ätit ketodiet i 7 veckor men har gått upp i vikt. Tränar 2-3 ggr i veckan. Styrketräning och kondition. Inga vikter, bara kroppsvikt, fastar 16:8. Äter minimalt med kolhydrater och ligger ständigt i ketos, enligt ketostixen. Men har ändå gått upp i vikt. Startade en tråd här angående det. har i den fått tips om att fasta längre än 16 timmar. Har fastat upp mot 20 timmar istället de senaste tre dagarna och har startat en tråd om det med.. Eftersom det inte fungerat med det jag gjort, så behöver jag göra en förändring. Målet är att gå ner 8 kg till sommaren. Häng på om du
  15. Nu har jag startat en som vi kan skriva i
  16. Välkomna! Här kan vi få stöttning och råd under sin fasta-period. Jag är nybörjare när det gäller fasta och är på min första vecka. Började med ketodiet för 7 veckor sedan, men upplever ingen förändring, snarare plussar på vågen. I forumet fick jag tips om längre fasta perioder och har nu satt igång med detta. Fastar 16:8 och vissa dagar längre. Mitt mål är att gå ner 8kg till sommaren. (midsommar) Nu kör vi
  17. Samma här. Funderar på om jag ska utesluta det helt, men jag vill ju inte ta bort allt det goda. Det ska inte vara någon större fara att ta ett glas till maten vid något tillfälle vid viktnedgång, blir max ett par gånger i månaden och då 1 dl per tillfälle. Alkohol innehåller ju en hel del kalorier. Men det är sen gammalt att om jag tar ett glas är det alltid torrt vitt eller rött vin.
  18. absolut! Jag har ätit på fasta tider under många år, så jag låter det ta några veckor innan min kropp vant sig. Det går mycket lättare nu efter några dagar. Idag är planen att äta först vid middag mellan 17.00-18.00. Då blir det kyckling fajita med familjen Jag skippar såklart brödet och tortilla chipsen och även tacosåsen (det är tropical). Är nog en del socker i den. Hur gör ni med vin/alkohol under den här perioden? Jag hade gärna velat ha ett glas rödvin till maten ikväll. Eller ska man hålla sig till vatten. Cola Zero och pepsi max är ju även svårt att hålla sig ifrån på helger och
  19. Har en man som är friskvårdsterapeut så han har lärt mig en del om musklerna, men att man binder mer vatten när musklerna lagas visste jag inte. Jag gjorde en övning för en vecka sen, tåhävningar och det tog kol på mina vader. Muskelfästet vid knävecket gjorde så ont! Vet hur det känns efter ett tungt benpass. Låren går att härda ut, men en smärta just där på vaderna var nåt annat. Har inte kunnat gå ordentligt på en hel vecka. Idag är första dagen som det känns bra i vaderna igen. Det kanske är en anledning till att jag vart svullen i kroppen?
  20. Ja häng på!! wow! Hur ska du göra då?
  21. Att använda trånga byxor kommer inte vara några problem. De har blivit väldigt trånga allihop XD Skämt och sido, så vet jag att vikten pendlar upp och ned. Ska försöka införskaffa måttband!
  22. Vill du hänga med @ThereseMariaH? Absolut vill jag det! Jag vill ju ha en förändring och vill komma tillbaka till mina 60 kg någon gång. Men ett delmål att börja med är 64 kg till midsommar! Alltså -8kg. Som du skrev tidigare behöver jag planera in mina fastedagar, så det behöver jag göra då. Jag tänkte iaf ha 8:16 fasta de dagar jag inte har lång fasta. Det har ju bara gått bra hittills. Och det har bara gått några dagar än så länge, det är när jag börjar se resultat som man får en boost till att fortsätta. Ska bli spännande att se vad vågen står på nästa vägningsdag. Som jag känner
  23. Tack för feedback Katerina! Jag tänkte faktiskt göra ett försök till idag. Hade som mål att äta mitt första mål kl 16.00. Och volia! Här står jag och lagar mat och klockan är 16.30. Har varit hungrig idag men inte alls på samma sätt som igår
  24. Provade på min första 20-timmars fasta idag. Tränade dock 15 min i morse. Lite situps och utfall, vilket inte var planerat från början. Fastan gick sådär. När jag stod och lagade mat till barnen kunde jag inte hålla mig längre. Var såå hungrig så jag gjorde mat till mig själv också och åt en stor portion med vannamieräkor efter 18 timmar. Blev väldigt mätt efter den portionen då jag åt mer än vad jag kanske borde gjort eftersom jag var så hungrig. Tallriken var tom på 10 min. Tre timmar senare (vanlig tid vid 17.00) var jag hungrig igen och då fick jag i mig mer fett. Att hoppa över fruk
  25. Nej jag har ingen tyvärr, men jag önskar mig en
×
×
  • Skapa nytt...