Gå till innehåll

Jonaso

Medlem
  • Innehållsantal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

12 Neutral

Om Jonaso

  • Rank
    Nyanländ
  1. Tackar för bra svar! Jag la in dagens födointag i Kostbevakningen och hamnade på knappt 800 kcal med 59 gram protein, 48 gram fett och kolhydrat 15 gram och 7 gram fiber (vet inte om detta räknas in i kolhydrat?). Det känns ju onekligen lite klent, jag är 181 cm och väger ca 93 kg.Löpningen idag förbrände 1000 kcal (enligt pulsklocka, så säkert lite glädje med i beräkningen). Min BMR räknar klockan till 2400 kcal. Tror att jag kan vara utan det på morgonen, familjen blir inte alltid glad när stavmixern drar igång vid 5-snåret så det händer ganska ofta att jag tar en slät kopp.
  2. Hej Johan, Med tanke på hur ditt blodtryck beter sig så hade jag inte fipplat med medicinerna själv. Har du sökt en second opinion? Det hade varit min första åtgärd om jag kände att jag ifrågasatte min läkare.
  3. Hej på er alla! Varit medlem på DD och försöker äta 'rätt', givetvis går det si och så ibland med det men har tappat runt 5 kilo sen november. Har en fråga kring omad, om jag dricker fettkaffe med 1,5 matsked kokosolja och sedan äter på kvällen, skulle det räknas som omad? eller ställer fettkaffet till det? Tränar en del, löpning 3 dagar i veckan och annars vardagsmotion, funderar på att lägga in styrketräning men väntar på rätta 'feelingen' :), vilket leder till nästa fundering, hur håller ni koll på att ni får i er tillräckligt med protein? och även fett? Kanske bäst att föl
×
×
  • Skapa nytt...