lusardimarie

Medlem
  • Innehållsantal

    38
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

19 Bra

Om lusardimarie

  • Rank

  1. Lägg in sillen själv. Istället för socker tar du sukrin, behövs inte alls lika mycket sukrin som socker. Jag gör sill ofta och det blir jättegott. Lägger även in rödbetor, kan man göra egen rödbetssallad också.
  2. Känner mig mest hungrig på em fast jag äter mig mätt vid 11-12. Därför jag äter middag så tidigt. Har fått för mig att själva fastan är bra fast jag kan ha fel. Det kanske blir för lång fasta varje dag. Vet inte hur jag ska få till mitt ätande utan att vara hungrig och utan att gå upp i vikt. Trivs så bra med vikten nu.
  3. Har ofta min mattid mellan kl 11 fram till 16. Kollade kcal och det blir nog ca 1600 kcal per dag som jag stoppar i mig mellan 11-16. Tycker det skulle räcka att äta 2 gånger per dag men kanske senare än 16.
  4. Ska kolla hur många kalorier per dag jag äter. Kör inte 500 kcal speciellt ofta. Blir inte 5:2, bara någon gång varannan vecka. Har väldigt lätt att gå upp i vikt.
  5. Köpte en ny våg som jag testade i morse. Den visade en vikt på 59,7 och fett 27,4 och vatten 48,9 och muskler 27,1. Musklerna var ju för låg siffra, skulle ligga på min 34. Jag är 49 år och 164 cm lång. Har gått ner lite över 10 kilo nu senaste halvåret genom att äta mindre, periodisk fasta och ibland en måltid på 500 kcal per dag . Visst har jag gått hungrig ibland. Jag äter naturligtvis lchf och är inte rädd för fett. Men äter jag mer än jag gör nu går vikten uppåt. Äter kl 12 och kl 16 ibland lite småätande av nötter mellan 12-16. Tycker jag äter mig mätt vid 12 men blir sugen när jag börjar äta. Går promenader varje dag, tränar zumba, löpband, hantlar och gympa. Betyder muskelsiffran att jag svält mig tror ni, det känns inte som det. Det är ju inte farligt att det kurrar i magen ibland. Jag mår bra.
  6. Läste någonstans om olivolja light dvs smaklös olivolja till majonäs. Det enda jag hittade var mild olivolja men den var raffinerad. Kan någon förklara vad som gjorts då och är det inte bra att äta den. Kanske bättre att använda rapsolja än raffinerad olivolja
  7. Jag lägger in sill själv. Finns burkar med inläggningssill i. Ta sedan ett vanligt recept men byt ut sockret mot sukrin. Gör samma sak med gurka. Blir jättegott.
  8. Tack för alla svar. Jag oroar mig inte speciellt för detta, jag avvaktar och ser vad som händer. Jag har ju tjockt hår från början som tur är.
  9. Vad skulle det vara för brist och varför när man äter bra mat?
  10. Jag har gått ner 10 kilo under våren. Kört pf vilket har betytt mindre mängd mat, mindre mängd kalorier. Ätit fett av bra mängd, kött, och massor av grönsaker av olika sorter. Och ägg varje dag. Men jag tappar mängder med hår, har nästan blivit tunnhårig, jag som alltid haft så tjockt hår. Vad tror ni det beror på?
  11. Jag använder hasselnötsmjöl och pofiber i mina bröd. Får jätteont i magen av cocosmjöl.
  12. Håller med zepp. Jag äter två gånger om dagen, lunch ca 12 och middag ca 16.30 sen blir det ju ganska många timmars fasta. Har även minskat på mejeri och nötter under viktnedgången, sen verkar det som man kan äta det igen utan att gå upp i vikt. Man vänjer sig vid att inte äta så ofta. Ät dig mätt när du äter fast inte övermätt, var inte rädd för fett, själv äter jag majonäs till nästan allt. När man inte äter så ofta minskar ju kalorimängden över dygnet en del. Motion är bra men själv har jag inte kunnat motionera knappt något under viktnedgången pga skada. Detta har gjort nästan 10 kilo sen januari. Nu ska jag bara försöka stanna här. Lycka till.
  13. Choklad och glass, dom med mest kh.
  14. Första gången är det alltid lättare att gå ner i vikt. Går man sen upp och börjar om igen är det mycket svårare. Jag fick minska rejält på matmängden för att gå ner igen. Kan även rekomendera periodisk fasta.
  15. Citron pajen var riktigt god. Chokladen var ganska god men strawberry gillade jag inte. Kan vara trevligt att dricka någon gång då och då.