Jump to content

Louise Pålsson

Medlem
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Louise Pålsson's Achievements

(2/7)

14

Reputation

  1. Att dricka vatten med salt var faktiskt svårt. Annars kan jag nog få ned det mesta. Något knep för att få i sig mer salt?
  2. Tar för era svar! Efter en tids Keto hann jag bli van med att inte vara hungrig vilket var toppen. Att hungern nu kommit ser ni lite olika på: det kan tyda på att jag behöver äta mer (betoning på fett) eller så ska träningen dämpas och bli mer lågintensiv. Kanske bra att öka fettintaget något och samtidigt dämpa intensiteten i träningen, dvs en blandning av era svar
  3. Efter 6 veckors keto började jag med regelbundna och ganska raska promenader. Med hjälp av Apple Watch har jag nu peppats till 30 min ”Pulshöjande” per dag. Antingen promenader eller Cross traineer. Det går bra och jag känner mig piggare. Men aptiten, som förut var väldigt låg, har nu ökat. Känns ju inte så konstigt om framför allt proteinet behöver ökas eller är det en signal på att något annat är fel?
  4. Ska testa magnesium! Tack! i övrig känner jag till alla ”normala” tips om kaffe,varva ned, svalt och mörkt sovrum osv. Men det som sker nu är annorlunda, den speedade känslan är som en överdos av koffein (men utan att jag druckit mycket/sent kaffe).
  5. Säkert kan sömnbehovet minska men att vara speedad och inte sova mer än några timmar är lite väl lite. Läste om hormoniell obalans efter tips från Cederulla ovan och försöker jobba med de lösningarna. Sömn är ju viktigt och får nog inte bli alltför lite.
  6. Tack för tipsen Effie! Ska leta hos Anna Sparre!
  7. Hej, nej jag tror inte att det är någon stress el likn utan kombinationen fasta och kolhydrater som kan påverka. Vill dock ogärna öka kolhydrater men kanske lagt mig för lågt (10 g/dag)? Eller så funkar inte 16:8 för alla? Vore intressant om någon annan haft liknande erfarenhet och hittat en lösning som också innebar fortsatt ketodiet
  8. Försöker hitta en balanserad ketodiet och tycker det har gått ganska bra. Har tagit bort frukost eftersom hungern är borta och går därför på 16:8. Fokuserar på att hålla minimalt med kolhydrater och hitta en bra balans mellan fett och proteiner. Problemet är att sömnen påverkats negativt. Är speedad på natten och sover inte många timmar. Är det fastan som ställer till med problem? Eller kan jag gör något annat?
  9. Tack för bra i spel allihopa!Och spännande med det nya svara, LCHP! Kapa gärna denna tråd i den riktningen, intressant! Kan förstå att det är individuellt vad man kan/bör äta och får väl våga att testa lite framöver.
  10. Är ny och försöker äta enligt keto för att gå ned i vikt och sedan bibehålla vikten. Är det viktigast att framför allt hålla superkoll på kolhydraterna? Och hitta balans mellan fett och protein som totalt sett innebär ett lågt kaloriintag men att på längre sikt försiktigt skruva upp fett och protein (när jag känner mig nöjd med vikten) men fortsatt vara noga med kolhydrater? Vad är viktigast (efter kolhydraterna) att vara försiktig med? Protein? jag har uppfattat att periodisk fasta är att rekommendera, även på lång sikt. Stämmer det?
×
×
  • Create New...