Gå till innehåll

Cewe68

Medlem
  • Innehållsantal

    37
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

28 Bra

Om Cewe68

  • Rank

  1. Jag äter LCHF med tillägg av bönor och mängdrestriktion (kalorikoll). För om jag inte har koll på mängden mat jag äter går jag upp i vikt istället för ner. Behöver också ha koll på mängden protein för att inte gå upp i vikt Äter 1400-1500 kcal fördelat på 5 % kh, 15 % protein och 80 % fett i snitt. ca 1-2 dl bönor blir det per dag Väljer grönsaker som ruccola, spenat, romansallat och gul paprika. Men även rädisa och vitkål, oftast i form av surkål Äter tre mindre mål om dagen 11, 15 och runt 20 på kvällen. Svart kaffe och vatten däremellan. Då är jag i ketos (enligt Ketonix 6-7 PPM
  2. Ica har en vacuumförpackad tonfisk, som faktiskt var förvånansvärt god (gillar normalt inte konserverad tonfisk) Förpackning ska också tydligen vara mer miljösmart än den traditionella metallburken
  3. Låter som du får i dig väldigt lite mat öht? Prova lägga till något på morgonen, kan räcka med ett salladsblad med ost och skinka, lite majonäs Byt ut den stekta vitkålen mot lite mer råa grönsaker (vitkålsallad, citronmarinerd broccoli etc) för bättre näring Tar du extra D-vitamin? Om inte börja direkt, om du gör det öka dosen
  4. Kan vara en reaktion på histaminet och sulfitet som ofta finns i rödvin (mer i rödvin är vitvin) Själv får jag numera hösnuva och ibland till och med astma av vissa rödviner Började efter en rejäl influensa jag fick förra vintern
  5. Men vad är egentligen vanlig mat? Är det gammaldags husmanskost? (Handen på hjärtat, hur många av Sveriges befolkning äter den typen av mat i dag?) Eller är det hårt processad halv och helfabrikat? För vad är "vanligast" att det finns på de svenska middagsbordet? Kalops eller Mamma Scans köttbullar med snabbmakaroner?
  6. Laxfile och något tillbehör som broccoli/blomkål/avocado mm samt smör
  7. Jag fick ju också mina provsvar i dag HDL 1,75 LDL 3,77 TriGl 0,63 Glukos 4,7 Kunde väl nästan inte bli mycket bättre :-) Ja jag var lite oroad, inte över mina värden i sig utan mer om det skulle bli diskutioner
  8. Var och fick mina provsvar för första gången i livet (aldrig brytt mig och hade nog inte brytt mig om inte jobbet betalade) B-Hb 124 (117-153) Bltr 145/85 (<=140/85) fP-Trigl 0,63 (0,45-2,6) P-glukos 4,7 (4,0-6,0) P-HDL 1,75 (1,0-2,7) P-Kolesterol 5,5 (3,3-6,9) P-LDL/HDL 2,2 (0-5,0) P-LDL 3,77 (1,4-4,7) P-TSH 2,2 (0,2-4,0) Sköldkörtel P-ALAT 0,28 (0,15-0,75) levervärde P-GT 0,09 (0,15-1,2) levervärde Antar att det inte kan se bättre ut? Har ätit LCHF till och från sen 2009. Har sen
  9. Jag skulle faktiskt skippa träningen (säkert nån som kommer protestera nu ) och bara fokusera på kosten och allmänt välmående Du är så pass tung att fel träning kan skada mer än det ger. Fattar det som att du har hund, har jag rätt? I såfall ta lite extra långa långsamma promenader. När vikten börjar närma sig hundra kan du börja lägga in lite enkla hemmaövningar, du kommer troligtvis också då ha mer motivation till träning.
  10. Ja det är ofta man hör i amerikanska serier att folk pratar om att dra ner på kolhydraterna för att gå ner i vikt och det har jag hört länge i olika filmer och serier Tyvärr är ju amerikanerna fortfarande ganska fast i sin fettskräck så de blir mer LowCarbNofat-kost
  11. Jag har alltid haft problem med att jag lägger på mig vätska innan mens, ibland upp till 2-3 kg veckan innan Upplever i alla fall att det blir mindre nu på LCHF och att det går över fortare Strikt LCHF, extra vatten, kallsup (vatten med salt) och mycket kaffe brukar sätta fart på att få bort vätskan för mig personligen :-)
  12. Du kommer troligtvis märka en radikal skillnad bara genom att ta bort gluten och socker från kosten. Gick själv länge med obestämd värk i muskler och leder, smärta som vandrade i kroppen. Hade även "trigger-finger" som gjorde det fruktansvärt skriva mycket på tangentbordet. Började med LCHF för viktnedgång och efter bara 3-4 dagar kom jag på mig själv att jag inte hade ont längre. Ingen värk som vandrade och min smärta i pekfingret var helt borta. Smärtan kommer tillbaka om jag fuskar och äter gluten och socker, och den kommer ganska snabbt.
  13. För mig personligen är proteinet lite högt, men iom att du styrketränar kan det vara ganska ok. Händer inget, minska intaget protein och kolhydrater men inte fettet (istället öka det för att behålla energiintaget) Sen se till ha ett bra måttband och mät kroppen på flera ställen och inte bara midjan (vågen ska du inte ställa dig på öht) Hals, bröst, midja, rumpa, lår, knä, vad och överarmen är bra ställen mäta
  14. Vilka skulle det vara i såfall? Det enda jag tar bort ur kosten är pasta, ris, potatis och bröd (samt socker) och äter nästan mer grönsaker, speciellt broccoli och olika sorters kål än vid liberalt då det blir mer mejerier istället Frukt äter jag aldrig oavsett kosthållning
  15. Jag upplever att jag ännu lättare får blåmärken när jag äter strikt. men samtidigt också att de försvinner fortare. Har kopplat det till att jag får i mig mindre med omega 6. Så jag är försiktig med omega 3-tillskott samtidigt som jag äter strikt LCHF för det gör besvären värre
×
×
  • Skapa nytt...