ChristianP

Medlem
  • Innehållsantal

    40
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

50 Utmärkt

Om ChristianP

  • Rank

  • Födelsedag 1973-09-21

Contact Methods

  • Website URL
    http://enmantill.wordpress.com
  • Skype
    cgmp2003

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Borås
  1. Ge det tid och förstå att det inte är en Quick fix.. Jag var kanske inte mest överviktig när jag började (104kg) och har gått ner 20kg. Det tog mig knappt två år.. Ca 0,8 kg i månaden.. Då kommer du inte misslyckas Lycka till!
  2. Hejsan Efter att ha läst din beskrivning noggrant och de flesta svaren så känns det som om du äter för lite fett och tränar för mkt. Jag noterar att min viktnedgång ofta avstannar när jag tränar mer intensivt. Nu har jag dock kommit i "mål" och kör fortfarande LCHF, om än en mer liberal. Prova att vila någon dag då och då med träning och ät aningen mer fett. Sen är min känsla också att kvinnor i allmänhet kan ha det lite svårare att få det att funka med LCHF, men kämpa på. Det kommer ge resultat, men skynda långsamt. För mig tog det 708 dagar och 20 gram i veckan. Gick snabbt i början, men långsammare det sista året..
  3. Ja.. jag hinner nog komma i ännu bättre form innan dess \,,/ Skall testa Göteborgsvarvet innan dess
  4. För tre veckor sedan så ansåg jag mig själv komma i mål April 2012 vägde jag 104kg och hade som mål att nå mitt "Beach 1996" mål. Det var då jag såg att jag hade gått över 84kg och alltså var mitt mål att komma ner under 84kg. Nu i efterhand så har jag insett att ett viktmål är ett ganska dåligt mått, men nu är det uppnått. Andra positiva effekter är att jag blivit friskare, starkare, smalare över hela kroppen och bättre tränad än jag varit sen jag vara 25 år. Här kan ni läsa lite mer om Ni orkar http://enmantill.wordpress.com/2014/03/10/gooooooooaaaaaaaaal/ Kommer jag fortsätta med LCHF? Ja.. det är självklart!! Med detta inlägg vill jag säga till alla som kämpar. GE INTE UPP!
  5. Kör LCHF så långt det går! Vänj dig vid det. Träna ordentligt om du kör mer liberal LCHF. Till och med dagar med dekadent leverne med öl och pizza, kan "korrigeras" med träning verkar det som http://enmantill.wordpress.com/2014/03/10/gooooooooaaaaaaaaal/ Så här gjorde jag..
  6. Intressant tråd. Många, liksom jag, fokuserar på vikten. Dock insåg jag tidigt att det är bra att ha fler mål. Jag vägde in på 104kg 1-april 2012. Nuvarande vikt idag 87,2kg. Målet är 84kg. Efter det kommer jag försöka hålla mig mellan 82kg och 85kg. Mitt midjemått när jag vägde in mig var 107cm. Detta är nu på 94cm. Målet var 95cm. Andra positiva effekter är att jag kommit igång med träning och min förbränning verkar också fungera bättre. Det har gjort att jag "unnat" mig helger med kolhydratrik mat och öl. Dock är detta fortfarande mycket mindre kolhydrater än i mitt tidigare liv och jag håller mig undan kolhydrater så mkt jag kan även när jag "unnar" mig. Räknar jag på min nedgång per vecka sedan starten så är det 20,4gram. Skriv det på en löpsedel på Aftonbladet Men det är inte någon "superdiet" Det är en livstil och jag siktar på att nå mitt mål innan årets slut. Kommer jag ändra på min kost efter det? Nej. Det kommer jag inte. Jag kommer fortsatt äta LCHF. Bifogar mitt viktdiagram sen dag 1
  7. Jag gillar också öl i alla dess former och jag kan konstatera att öl går att dricka i "måttfulla" mängder. Har kört LCHF fullt ut sedan April 2012 För min del så äter jag en liberal LCHF (unnar mig ibland annat än LCHF) men lägger mer och mer tid åt träning. Dricker öl då och då. De två senaste veckorna så har jag druckit öl vid 3 till fällen (3-->5 öl per gång a 33-> 50cl). Det jag märker numera är att magen blir svullen en kort tid efter, men det går snabbt ner när jag fortsätter med LCHF. Min vikt är förhållandevis stabil, men 1-> 1,5kg kan jag lätt gå upp efter någon ölkväll, något som går snabbt att jobba bort. Tycker att dina resultat verkar enormt bra och jag önskar dig lycka till. Min viktresa har varit lite långsammare http://enmantill.wordpress.com/vikt-och-matt/
  8. Ja. Jag tror det är nödvändigt att veta sitt utgångsläge! Känslan av hur kläder sitter och hur känslan i kroppen är i o f s otroligt viktig. Att väga sig på olika vågar tror jag är oerhört olämpligt. Håll dig till en och ha den som "din" våg. Det kan skilja mkt på de olika vågarna.
  9. Ja. Det kan jag ju inte förneka.. Som du vet så kan man ju inte dricka annat än öl på SRF, så jag får ligga i ordentligt för att klara av SRF
  10. Hejsan Jag har också kört LCHF sedan april förra året. Har tappat ca 17kg och nu har jag de sista kilona för att nå målet. Som du skriver så är kanske det viktmässiga målet inte viktigt eftersom man fått så många bättre effekter. Dock så skulle det kännas "bra" mentalt att nå målet! Kommer du uppdatera veckovis hur vikten rör sig? Jag har följt upp min vikt veckovis detta året och trenden är nedanåtgående, men det går lite långsamt här på slutet. Jag kör inte så strikt LCHF längre, men det är lågt på kolhydrater. Kompenserar den inte så strikta LCHF-dieten med mycket träning istället. Här är min kurva http://enmantill.wordpress.com/vikt-och-matt/
  11. ChristianP

    Sömn (tips)

    Hejsan! Jag kan rekommendera appen Sleepcycle för ett bra uppvaknande. Har kört appen i ca 6 månader och är väldigt nöjd. Själv så börjar jag fundera på om jag kan relatera "lätt sömn" och att jag blivit otroligt lättväckt till LCHF-kost? Skall testa med att käka lite mer vitaminer. Typ Multivitamin och magnesium. Någon annan som har liknande "besvär"
  12. Intressant artikel. Noterar att du har Wahoo's pulsband. Vilken app använder du ? Själv så kör jag Wahoos egna då jag försöker notera min kaloriförbränning under mina pass. En sak som jag märkt när jag tränar hårt är att min viktnedgång stannar av. Ser att du då rekommenderar att inte äta efter träning. Det är ju ngt som man tror att man "måste" göra. Har du, eller ngn annan, liknande upplevelse om att viktnedgången stannar av? Tidigare har jag noterat allt jag ätit, men har släppt det mer och mer.. Känns som att jag gör något rätt även om det kanske inte är 1 kilo i veckan längre. Har också försökt att sätta tidsatta mål att nå målvikt, men inser att det får ske när det sker. Målet är 84kg och just idag är det 7kg kvar. Jag mäter inte blodketoner, verkar lite för "meckigt" men jag blev intresserad av din våg. Vad är det för en sort? Skulle gärna hitta en våg som går att koppla till iPhone (har inte letat ihjäl mig) Dock försöker jag väga mig på samma våg på gymmet minst en gång i veckan. Har funkat bra hittils. Kort och gott, mycket svammel i mitt inlägg, men några frågor Här är min viktresa (finns även lite diagram som går att kika på) enmantill.wordpress.com
  13. Hejsan! Råkade klicka på en av Aftonbladets varningsrubriker idag. LCHF kan ge barn stora svårigheter och hamnade på denna webbsändning http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/pepp/article16351905.ab Kollade igenom hela avsnittet och känner mig lite provocerad av Aftonbladets rubriksättning (inte ovanligt) men jag känner mig också märkbart störd av de expeterna i studion. Allra helst när Salem El Fakir tar upp 5 sekunder intensivträning. Inget fel i det, men det känns som om att han tagit till sig lite av den dokumentären som gick på SVT angående det. Men sen att sitta och dela ut det som ett tips som att han vet något stör mig. Ja. jag är mest bara irriterad över aftonbladets rubriksättning, deras sätt att försöka plocka poäng till sin viktklubb och deras brist på att saklighet. Vad tycker ni?
  14. Tack för svaren. Det bekräftade bara mina tankar!!