Gå till innehåll

HannaAndersson

Medlem
  • Innehållsantal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

2 Neutral

Om HannaAndersson

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1991-08-10

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lund
  • Interests
    Läser sista året till socionom på Lunds Universitet.
    Otroligt kost- och träningsintresserad.
    Älskar att laga mat.
  1. Jag har erfarenhet av att ha ätit en lågkaloridiet, alltså legat på 1200-1300kcal om dag en lång period i mitt liv, dessa kcal bestod av till största del av proteiner och kolhydrater från grönsaker. Alltså, jag undvek snabba kolhydrater och fett. Detta kcal-intag och tillsammans med träning bidrog till viss viktnedgång, jag trodde starkt på att kcal in-kcal ut var det mest logiska och det är så man bör göra. Problemet var att jag blev trött, jag fick konstiga tillstånd i min kropp som kan förklaras som utmattning och orkeslöshet. Jag tänkte då att jag kanske legat på för lågt kcal-intag för lä
  2. Tack för input! Hur länge har du kört LCHF och hur mycket har du gått ner hittills?
  3. Enligt BMI är jag något kilo överviktig, men då jag har styrketränat i flera år har jag också en hel del muskler som också väger mer, så BMI-värdet stämmer inte riktigt. Däremot har jag ett oönskat fettlager som jag gärna vill bli av med.
  4. Tack för ett bra svar! Det är "inför-tävlingskost" jag har följt, vilket också har varit helt absurt om man tänker efter då jag inte alls är i den typen av form. Jag är 168 och väger 71kg, vilket enligt BMI innebär övervikt (25,1 BMI). Dock har jag en hel del muskler. Anledningen till att jag också är intresserad av detta, är för att jag vill öka metabolismen. Frågan jag också ställer mig, är huruvida mitt tidigare kostupplägg har rubbat min metabolism - vilket gör att det tar längre tid för mig att få de effekter av LCHF som jag hade önskat! Självklart har LCHF haft många goda effekt
  5. Jag är otroligt tränings- och kostintresserad och har sedan tidiga tonår intresserat mig för olika typer av dieter och kosthållningar. Kaloriräkning har varit en av de främsta teknikerna jag använt mig av för att hålla koll på vikten. Från gymnasietiden började jag styrketräna riktigt mycket och började då undersöka ännu mer om vad som är bra mat för att bygga muskler och samtidigt gå ner i vikt. Som säkert många vet är det otroligt viktigt att hålla koll på vad man äter och hur mycket man tränar för att bli riktigt vältränad och samtidigt ha låg fettprocent. Jag började att äta strikt kost, m
  6. Patisseriet på Klostergatan, har en underbar laxsallad med parmesancreme(baserad på majonäs) och en kycklingsallad med basilikacreme(baserad på majonäs) som man kan beställa utan matvete! Laxsalladen är min absoluta favorit! Där har de chokladpraliner också med hög kakaohalt över 72% om man går och fikar med sina vänner som inte är LCHFare och ändå vill delta i fikandet!
×
×
  • Skapa nytt...