MrWest

Medlem
  • Innehållsantal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om MrWest

  • Rank
    Nyanländ
  1. Testat Mountainbike, bättre träning för nästan hela kroppen på stigar i skogen går knappast att få. Komplettera med övningar för ryggen. Som bonus är det dessutom fantastiskt roligt och roligare blir det ju bättre man blir. Appen Strava i telefonen och se sina förbättringar och samla pokaler är också en motivationshöjare om man är skapt på det viset.
  2. MrWest

    Cykelvasan 2015

    Du sätter dig på cykeln och trampar några mil två-tre gånger i veckan, mer än så behövs inte då cykelvasan är såpass enkel och oteknisk. Ladda med speciell mat behövs knappast om du är hyfsat van vid att sitta i sadeln några timmar. Ät som vanligt, ät upp middagsresterna till frukost t.ex. och drick vatten på vägen. Risken att bryta enligt mig är störst för att man får ont i rumpan, blir uttråkad eller påkörd av någon utan koll i trängseln. Åkte en 12-milsrunda i värmen i somras och klarade mig på mängder av vatten samt kaffe och en laxsallad efter halva tiden. Halva vägen var då teknisk stig. Resten var grusväg/lätt stig som kan jämföras med cykelvasan. Lycka till!:-)
  3. MrWest

    Cykling

    Lida Loop 65km MTB i helgen, vaknade sent så jag bara hann få i mig fettkaffe. Körde runt utan större problem och drack bara vatten med salt och magnesium under loppet. Åt gjorde jag efteråt till middagen vid 19-tiden. Det är jäkligt skönt att slippa fundera på och fylla fickorna med den där vidriga gel-en som många verkar gå på.
  4. MrWest

    Cykling

    16mil på en racer och landsväg fixar du, man känner sig otroligt amatörmässig på såna där lopp men när det kommer till kritan är det förvånansvärt många som köpt en cykel och utrustning för ohemult mycket pengar och sedan knappt kört en mil på grejerna. Plötsligt känner man sig som ett proffs när folk ramlar till höger och vänster. Körde 7 mil mtb över stock och sten vilket jag aldrig trodde jag skulle klara, men det gick förvånansvärt lätt, var mest att gneta på när tröttheten slog till.
  5. MrWest

    Cykling

    Pendlar på en MTB eller hybrid nästan varje dag. Tränar/leker 2-3 kvällar i veckan. Allt på MTB, står inte ut med tristessen på landsväg utan måste kunna köra över en berghäll eller gena över en stig om jag känner för det. Brukar bli ca 65 km pendling året runt och 30km tekniskt i skogen per vecka. Orkar mer på LCHF än någonsin tidigare, framförallt uthålligheten och återhämtningen är rena drömmen, körde 36km med hyfsat tempo igår på grusväg, hoppade in i duschen, tog en kopp kaffe och gick och la mig. Tidigare var det fyra mackor och två bananer och paltkoma efter en sån runda. Är kanske inte snabbast runt men ligger iaf hyfsat på Stravastäckorna. Erfarenheten från landsvägscyklister är att dom tar slut ganska fort när man ger sig ut i skogen och gasar, det är mer intervallträning med få korta pauser och lite "malande" vilket de inte är vana vid. Hittils i år har det blivit närmre 100 mil och 10000 höjdmeter. Ride on!
  6. Ja, men inte mycket. Betalar 165:- kg för en låda gott och blandat från http://www.norrbete.se
  7. Frugan har SLE (lupus, dr House favoritsjukdom när han inte fått gå sin Balthazarrunda). Numera kan vi i princip säga hon hade SLE. Ibland vid ogynnsam väderlek (tror vi) kan hon få ledvärk men i övrigt i princip inga symtom.