Lotta

Medlem
  • Innehållsantal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om Lotta

  • Rank
    Nyanländ
  1. Kommer att tänka lite mer på matintaget framåt, men släpper detta med att tappa vikt. Inser att även om jag inte går ner i vikt just nu så mår jag väldigt bra av att träna. Idag köpte jag en top i storlek 40/42 trots att jag väger mer än när jag senast kunde ha det. (typ 10 år sedan) Förstår att jag genom träningen formar om min kropp och att vikten inte spelar så stor roll längre. Har ju ändå börjat denna resan med storlek 54 så ja, det känns fint. Tack för alla svar! God fortsättning alla! (fick dessutom boken "LCHF & träning : bättre träningsresultat med lågkolhydratkost av Jonas Bergqvist". Så den ska lusläsas så att jag sköter om mig själv optimalt)
  2. Har aldrig förr vågat träna eller kunnat. Men har insett att även om det kan göra ont under träning så är det inte farligt. Sen att jag blir starkare av att träna underlättar ochså att stå ut med värk och smärta under resten av dygnet. Började med att gå powerwalks lite då och då, sen att träna 2 ggr/vecka i mycket lugn takt hos sjukgymnast på deras gym i några månader först innan jag började på egen hand på vanligt gym. Sen tror jag att LCHF var en bra sak att börja med. Hade jag fortsatt med vanlig mat som påverkar kroppen negativt så hade det antagligen inte gått att börja träna. Så LCHF har gjort det lättare att leva med Fibro. Sen kan man nog göra det som passar en själv bäst. Det finns ju mängder av olika saker man kan göra. Många mår ju väldigt bra av gymnastik i varmvattenbassäng, andra kör med yoga eller qiGong eller annat. Man måste bara våga att prova. Jag testade många saker innan detta året, och jag hittade äntligen rätt. Nu klarar jag av att leva lite, inte bara överleva om du förstår vad jag menar. Välkommen att följa mig på min resa med LCHF och Fibromyalgi på: http://lottaprovar.blogspot.com
  3. Tränar så ofta för att det lindrar min sjukdom med fibromyalgi, använder det istället för mediciner. Mår mycket bättre av träning!
  4. Fast om man lever på lågkolhydratkost och sen tränar så borde man ju gå ner i vikt om man har övervikt?
  5. Japp, läser allt med lupp. Följer allt mycket slaviskt. (förutom på julafton då jag fuskade med 2 msk janssons) Tränar ganska hårt. Ligger på mellan 78-90% av min maxprestation och tränar 1½-2 timmar per dag. Följer allt som det står där du hänvisar till. Måtten på kroppen står still även dom.
  6. Jag har hållt på med LCHF sen i slutet av Januari-12. Började att träna lite lätt i April-Maj, köpte årskort på gym i september. Tränar sedan dess 5-6 dgr/vecka. (oftast 6ggr/vecka) Både kondition och styrketräning. Har tappat 26kg men vill ner ytterligare men det händer ingenting. Kör med strikt LCHF och försöker ligga på runt 5kh per dag, men sanningen ligger väl kanske på runt 10 när jag räknar ordentligt. Någon som har tips och råd på hur jag ska gå tillväga för att komma vidare? Hur ska jag lägga upp träningen för att den ska bli mer effektiv och vara fettförbrännande? Är tacksam för alla tips. Mvh Lotta. http://lottaprovar.blogspot.com