Jamtlandstjej

Medlem
  • Innehållsantal

    1 423
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    15

Jamtlandstjej vann senast 20 Mars

Jamtlandstjej hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

3 391 Enastående

Om Jamtlandstjej

  • Rank
    Veteran

Senaste besökare till profilen

1 582 profilvisningar
  1. Var det i Östersund? I så fall var jag på samma föreläsning. Jag hade ätit "nästan LCHF" då i 7 år, men striktade till det efter hennes föreläsning.
  2. Jobbar hemifrån helt nu, efter anmodan av organisationen. Fungerar bra. Har tagit hem min arbetsstol för bra sittkomfort och anpassat bord och skärmar.
  3. Jamtlandstjej

    MAF-tråd

    När jag räknar på det, utifrån min senast uppmätta maxpuls, så känns det som att det stämmer rätt bra för mig också! Det stämmer ju dessutom med min teknik "näsandning".
  4. I går var det dags för andra passet med Runacademy. Jag har ju valt nybörjargruppen och det tycker jag känns som rätt val. Jag känner mig hellre duktig än usel. Stor risk att jag skulle känna mig usel och inte riktigt orka i någon av de andra grupperna. Mycket löpskolning och sen löpning blandat med gång. Totalt 4 km tog vi oss fram springandes, inte illa! 🙂 Var till naprapaten i tisdags och det var en intressant upplevelse. Många mycket stela muskler, mycket knak i rygg och nacke. Han satt lite nålar också. Humoristisk person (finlandssvensk). Han sa innan jag gick att det skulle komma att kännas obehagligt framöver kvällen, speciellt där han satt nålarna och dagen efter skulle jag nog tänka på honom som: Jävla finne, men han ville att jag skulle ge det tid till torsdag fredag... Jaha, fyllde jag i, innan jag dömer ut dig helt? Då skrattade han. Mycket riktigt. det var inte roligt på tisdag kväll men redan i går eftermiddag började det kännas bättre. Stelheten i bröstryggen något bättre, får se om det håller i sig. Ska nog beställa en ny tid om några veckor!
  5. Noterar att vi varit med exakt lika länge.
  6. Har precis läst i en annan tråd om någon som fått förbättrad nattsömn efter ökat intag av kalcium. Låter mycket intressant för mig... Jag äter väldigt lite mjölkprodukter och har en tarm som inte fungerar optimalt...så funderar på att prova, för sömnens skull...
  7. Ja jag hoppas det! Har hållit på så smått sen nyår, varvat med styrketräning, men känner att jag vill lägga mer fokus på löpningen nu, både längre och snabbare. Ska komplettera med lite styrketräning för löpning också.
  8. Jag var riktigt sugen på att ge mig ut i går morse på en runda igen, men besinnade mig! Onsdag, fredag, lördag...då kunde det nog passa att ha söndagen som en vilodag, hur kul det än kändes! Däremot blev det av i dag. Då jag nu är "hemförlovad" i coronatider och jobbar hemifrån så har jag inte en dryg timmes resväg till jobbet. Jag hinner alltså med en hel del och kan ändå börja arbeta samma tid som om jag rest. Det fick bli lite improviserade intervaller i dag. Först 12 minuter uppvärmning, helt enkelt för att det var den tid det tog fram tills största backen börjar. Därefter blev det intervaller uppför den (lång och brant) och uppför den efterföljande (längre och flackare). Det blev 20 sekunder max, 30 sekunder promenad i totalt 8 minuter. Sen vände jag och sprang hem igen. Nästan 4 kilometer blev rundan och efter en dusch och lite frukost har jag nu kört igång arbetsdagen!
  9. Tack! Var köper du det? Låter som det kan bli nästa försök för mig. D, K och Magnesium tar jag redan men sover ändå inte optimalt...
  10. Sporrade av gårdagens framgång att det faktiskt gick att springa riktigt många bitar på min runda, tänkte jag i dag att jag måste göra ett försök att springa hela. Om jag gjorde det till ett lågpulspass så borde det kunna fungera. Efter tips i en grupp på Facebook att utifrån uppnådd maxpuls skulle man lägga på 7 (fråga mig inte varför....) så fick jag till att min pulsintervall borde ligga mellan 136 och 146. Ja, så lågt gick det ju inte att hålla sig, men jag tänkte att jag kör på näsandning istället. Klarade hela rundan förutom de sista 15-20 m i den första största backen! Annars sprang jag hela tiden! Hurra! 🤩🤩 Dessvärre glömde jag att starta löparklockan så jag fick ingen pass registrerat, men jag känner bestämt att jag sprungit ett ändå!
  11. Var ju bara tvungen att testa! Rundan runt byn är på bra precis 5 kilometer. I den rundan ingår 3 rejäla uppförsbackar och 3 mindre, långdragna. Jag har ju inte sprungit så långt sammanhängande än så jag hade inga ambitioner att jag skulle klara av hela rundan, men det var ju det där med maxpulsen jag var lite nyfiken på...🤔 Jag började med att promenera en halv km, helt enkelt för att vägen var fullständigt spegelblank! Skridskor hade varit det bästa alternativet. Sen började jag springa tills jag nådde den första lite mindre backen, där gick jag upp. Efter den backen sprang jag några bitar och gick ibland, tills jag var framme vid den största backen. Där tog jag i och sprang uppför hela. Fortfarande inte så slut så jag var tvungen att sätta mig ner...men pulsen var uppe i 185... Sen fortsatte jag rundan, gick ibland och sprang ibland och springandet var större del än gåendet. Trevlig överraskning att jag orkade det! Får nog göra om testet en annan gång.
  12. Såg den nu... Har nog länge kvar till nån befordran... 😉
  13. Okej, ja såna har vi gott om här i trakterna! 😉 Tack för tipset!
  14. Spännande! Vilket kalktillskott använder du? 🙂