Mumlan

Medlem
  • Innehållsantal

    90
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

53 Utmärkt

Om Mumlan

  • Rank

  1. Kul att läsa, instämmer med Tiny Tom, bra progression! Hoppas att du känner dig stolt över dig själv. Jag ligger på nåt liknande och klarade åtta fina chins på raken förra veckan, helt galet när man betänker att jag inte klarade en för ett år sedan. Styrka=lycka!
  2. Min erfarenhet säger att den bästa träning är den som blir av. Det finns inga genvägar utan du måste hitta en träningsform som du över tid klarar att hålla på med utan att sluta. Men då måste du bestämma dig för att du vill. Finns ju hur många trådar som helst på detta forum vad som funkar så det är bara pick and choose. Min rekomendation är dock styrketräning i första hand och konditionsträning som koplement. Träna är skitjobbigt men det får ju önskvärda sekundära effekter som jag inte skulle vilja var utan inte minst allmänt välmående. Lycka till!
  3. Mumlan

    Handla mat USA

    Tack för tips!
  4. Mumlan

    Handla mat USA

    Någon som kan tipsa om bra livsmedelsaffär i Phoenix, Arizona om man vill köpa bra, ren mat. Köper man allt på Whole Foods eller kompletteringshandlar man på någon annan affär? Väldigt tacksam om någon har lite input överlag, måste inte handla om Phoenix egentligen då alla stora kedjor finns i hela USA men om någon har något speciellt tips är jag väldigt tacksam!
  5. Tung styrketräning tre gånger i veckan som Angelico skriver, ta hjälp i början så att du får till tekniken rätt. Jag är 40 och har tränat mig till min drömkropp och som bonus mår jag förträffligt. Lycka till!
  6. Upplever inget negativt av att trycka i mig lite socker ibland, tränar bättre dagen efter och är väldigt laddad och pigg. Två sandwichglassar tex eller två bananer. Jag har nog en stålmage men känner ingenting, mår inte dåligt utan hämtar bara kraft. Jag tränar ganska hårt när jag väl tränar minst 3 gånger i veckan och har nästan svårt att hålla vikten uppe utan dom här kolhydratpuffarna. Övrig tid äter jag mest grönsaker, kött och fett! Kul att höra om olika erfarenheter/
  7. Härligt att läsa, jag kommer att följa dina framsteg!
  8. Härlig inspiration! Ryggsäcken verkar överkomligt men cykeln vete tusan. Med min vanliga otur skulle jag nog drämma pedalen eller styret i huvudet på två röda. Att träna ute är så skönt, brukar göra knäböj med gamla stockbitar jag hittar i skogen där jag bor, när jag är ute och går. Man tager vad man haver är en fin levnadsregel tycker jag, i stort och smått!
  9. Ska testa detta med mind/muscle/mindfullness, tack för tips!
  10. Jag tränar på, dock inte lika tungt de senaste fyra veckorna pga semester. Försöker också hitta ett optimalt näringsintag för att bygga muskler, försöker att dra ner på mejerierna. Jag älskar dock keso och det är väl min enda last nuförtiden. Jag försöker att koncentrera mig på några få övningar för tillfället, vill få till tekniken riktigt bra då jag snart börjar att närma mig vikter som är riktigt tunga för att vara mig. Skulle vara så tråkigt om man skadade sig när man precis kommit igång..
  11. Detta var en tråd som jag gillar, är väldigt intresserad av just hälsoeffekterna som lågkolhydratkost ger. Tränar själv ganska intensivt regelbundet och mår som allra bäst om jag ligger runt ett dagsintag av 30-50 gram kolhydrater. Intagen kommer främst från grönsaker men även en del nötter och bär. Den största vinsten är för mig att kroppen mår bättre på alla plan av denna kost, har verkligen hittat hem fysiskt. Sover bättre, tränar bättre, ingen migrän, gladare och nöjdare över lag. Är inte ett dugg fokuserad på vikt, jo jag blir glad om jag går upp lite grann för då vet jag att alla mina timmar av styrketräning har gett resultat och jag har ökat min muskelmassa.
  12. Tårtan ser jättegod ut, otacksamt och småsint av dina kollegor. Jag hade blivit jätteglad och ätit med glatt humör! Grattis förresten.
  13. Mumlan

    Paleo

    Macadamianötter brukar jag pilla i mig om det kniper.
  14. Nej en gång med min PT. Sen kör jag två pass hemma själv där ett är ett intervallpass för närvarande 15 minuter löpning 200 m gåvila tillbaka så många jag hinner. Det andra är ett pass med 3 x 10 minuter superset styrka där jag kör två parade övningar på typ 60 procent av min förmåga med 2 min vila mellan. Exempelvis benböj-rodd TRX. Jag går en snabb promenad varje dag också 45-90 minuter. Passar mig just nu, bra att variera träningen lite inte minst för det mentala, jag är laddad för varje pass och upplever att det inte är tråkigt och tungt att träna utan bara roligt. Plus att jag kan köra två pass ute i skogen och i trädgården och det är mycket roligare än att vara inne. När jag tränar med min PT går jag dit med känslan att slå rekord varje gång vilket jag också har gjort hittills.