lacrits68

Medlem
  • Innehållsantal

    44
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

52 Utmärkt

Om lacrits68

  • Rank

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Umeå
  1. hej! Jo inte tinat bort, och inte nått målet...mycket hänt senaste åren.. bytt land,bytt jobb, haft rätt fullt upp....nu har saker och ting lungnat ner sig så har man "tid" med lite annat också! har slarvat rätt ordentligt med kosten men tagit tag idet igen ( from mars). ökat motion till 5gg veckan...4 gympass och cykling! Inte gått ner i vikt men ökat muskelmassan rejält! Fastnade lite för just "cross fit" trenden. ska försöka vara lite mer aktiv framöver! ha det gått! //J
  2. vart bortta ett tag, men nya tag nu! :/
  3. hej! Årskollen med fakta vikt: -40kg blodtryck 118/80 långtidssocker B-HbA1c 40 triglyseriderna 0,89 HDL 1,51 LDL 2,1 inte så illa på tanke allt man ätit...kött, ägg, fett osv!
  4. ...utvecklar....hur snabbt omvandlar kroppen glukos till fett? glukos innehåller 3,75kcal/g och 1kg fett är 7000kcal? => 1900g glukos för att bilda 1kg fett utan uttag? nu leker jag bara med tanken och siffrorna...! Hur funkar det då med tex just "fastan 5-2"? Lite skeptisk mot det hela!
  5. hej! Fick en fundering i skallen: Vid "övergödning" så lägger man på sig, i form av fettlager, hur snabbt fungerar detta processen och hur fungerar den? Alla vet hur sakta det går att bli av med, men hur snabbt lägger man på sig? Tänkte lite runt fenomenet 5-2 fasta 2 dagar, frossa 5. Ja ni förstår säkert hur och vad jag menar? //Janne
  6. hej! Hhhhmmm.....vikten bara står still...MEN "gått ner" en storlek under sommarn fr 60 till 58 (midjan krympt fr 144 till132cm). Konditionen har bättrats avsevärt...första cykel turen till jobbet tog 65min/20km och nu så med lite medvind 40min. ) Viktnedgången kommer väll såsmåning om, hoppas vi! Vi jobbar på...! //Janne
  7. hej! vi pratar inte om mycket tankning...2 knäckemackor med lite smör och ost räcker. Och det känns verkligen som energi brist! Mår bra mycket bättre efteråt också om man tar 2 mackor vid 14 fikat! det är inga problem att trampa 2 mil så, men 5 mil 5x i veckan tömmer nog reserverna och en hyffsad arbetsdag i ryggen så...! Plato vet jag inte om det är kroppen krymper men vikten står stilla. som sagt under sommar har man krympt fr storlek 60 till 58..! Bygger väll nåt som kallas för muskler? vikter är inte hela sanningen. //Janne
  8. hej! Hade samma utgångslägen i januari 2013. Typ med 8+/mmol/l och vikt på 160+ kg. Efter en rivstart med LCHF gick jag ganska fort ner i vikt, typ jus 1-2kg/vecka. ALLA värden sjönk till "bra" nivåer, tex fastesocker låg i maj på 3,8mmol/l. Utöver började jag röra mig mer, i början 1-2km varannan dag i maj låg jag på promenader på 10-15km/dag, nu i dag cyklar jag 5okm om dagen tor till jobbet och tar en promenad på 5km med hunden på kvällen. resultat...just nu -40kg och man orkar hålla en 8km/h promenad takt i 2 timmar, samt 2 gånger i veckan på gymmet! 2 vilodagar oftast sön och fre. tror inte enbart LCHF är nyckeln utan kombinationen med motion! Har ökat lite kolhydratintaget, för att JAG orkar inte cykla 5 mil om man inte har "Lite" kolhydrater i kroppen...har testat och för MIG är det så. Ligger på 100g/dag och det är Ok för min kropp. Just nu ligger dock viktminskningen på en platå men brallorna blir trots allt lösare och lösare gått fr storlek 64 till 58 på 29 veckor. Har målet på 99kg så vi får väll se hur det går //Janne
  9. hej! Inte så mycket nytt....ökat motion till cykling 2 mil en väg till jobbet! tur-och-retur ca 2200kcal/dag....vikten -35kg och går ner ca 0,5-1kg/vecka..! Kosten håller, dock ökat grönsaks delen då många grönsaker är nu "färska" och inhemska, men grillar är bäst! //Janne
  10. Hej! tycker ketostics fungerar sådär...jag VET att jag äter rätt och ketosticksen har slutat ge utslag. Stälde frågan och fick svar: så kör på du sålänge måttbandet ger utslag! //Janne
  11. fråga: Hur mäter du din ketos?
  12. tvivlar inte verkar som "platoerna" kommer med ca -8kg mellanrum....! det löser sig! lite frustreande bara!
  13. ........platå....vecka 2......!