Gå till innehåll

rylandes

Medlem
  • Innehållsantal

    248
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    7

rylandes vann senast 4 November 2016

rylandes hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

804 Enastående

Om rylandes

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 1954-05-04

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Strängnäs

Senaste besökare till profilen

1 006 profilvisningar
  1. Återigen ett mycket starkt bevis för Vitamin-D. https://www.youtube.com/watch?v=V8Ks9fUh2k8 Kommentarer av Dr. John Campbell Studien: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0960076020302764 --
  2. Nej inte i mina ögon. Han är ju i botten en erfaren Patolog och introducerar ett antal för mig nya punkter som är mycket intressanta. Samt svåra att runda. Med bilderna från de Japanska forskarlagen är detta mycket stark. ---
  3. Nej tyvärr har inte läst någon av dem. Håller på o tragglar mig igenom en rätt tung historia som heter: Mitochondria in Health and in Sickness. Utgiven av Springer med ett antal författare och 2 namngivna redaktörer: Andrea Urbani, Mohan Babu. Är en genomgång av den senaste forskningen om mitrokondiernas betydelse inom olika grenar av vården o forskningen. Några exempel på vad de olika kapitlen handlar om: Mitochondrial Metabolism in Cancer. A Tangled Topic. Which Role for Proteomics? Mitochondrial Proteins in the Development of Parkinson’s Disease. Role of Mitochondr
  4. Det som Zepp beskriver är ju en form av "grundläge", det klassiska kalorier in/ut. Därutöver finns det ju en automatisk reglering, med vad som ibland beskrivs som "setpoints". Dit kroppen gärna går tillbaka till, uppifrån eller nerifrån. Det betyder att du kan överäta under en period och man går sannolikt upp några kilon. Men sedan planar det ut igen om man behåller samma intag och återgår till tidigare vikt. Samma sak om man går ner i vikt så försöker ju kroppen återta tidigare vikt. Problemet är ju att försöka flytta dessa setpoints. Vilket går om man är istadig och lyckas hålla ungef
  5. Prova Kalium också. Det finns ju någonting som heter Natrium-Kalium-pumpen, där en av huvuduppgifterna är att reglera vätskebalansen. Med Magnesium och salt som tillskott så får jag kramp mer sällan. Lägger jag till Kalium som jag gjort nu i sommar, så har jag ännu inte fått någon kramp. ---
  6. Jag tror nog inte på enskilda "undermedel" utan snarare på en ordentlig utredning följt av tex RECODE protokollet. Problemet är ju att få det i Sverige. ---
  7. Jag föreslår att du koncentrerar dig på Dale Bredesen och hans RECODE protokoll (som Tureborgaren pekar på) eftersom det idag är den enda fungerande terapin. Med hundratals patienter med positiv utgång. Han har också utbildat mer än 500 läkare och annan sjukvårdspersonal. Bredesen har på ett Ingenjörsmässigt sätt tagit ett helhetsgrepp på problematiken och insett att Amyloid-placken och proteinklumparna som kallas Tau inte är orsaken till sjukdomen. Utan del av kroppens försvarsmekanism, där man stänger ned delar av hjärnan för att skydda helheten. Han har delat in Alzheimer's i 3 hu
  8. Vi hade en tråd där Dale Bredesen togs upp. Är nog ledande Alzheimerforskare idag. Det pekas också på en bra intervju. https://forum.kostdoktorn.se/topic/12122-högt-ldl/?page=3&tab=comments#comment-145413 ---
  9. Ja tyvärr! Det är ju inte första gången heller. Kommer ni ihåg för några år sedan när Veganaktivister lyckades rensa bort Denise Mingers kritik mot “The China Study” by T. Colin Campbell från Wikipedia. https://deniseminger.com/2010/07/07/the-china-study-fact-or-fallac/ https://deniseminger.com/2010/08/06/final-china-study-response-html/ ---
  10. Du har alldeles rätt. Den kopplingen vet vi troligen för lite om Dock används hans idéer specifikt i kreationism. Det har jag svårt för. ---
  11. Zepp! Jag tror man säger mindre än 10000 fertila kvinnor i en försiktig uppskattning. Vilket ger en population nere på 20000-30000 individer. Idén är inte oomstridd men tankeväckande. Det är intressant att se hur synen på DNA har förändrats och fördjupats med åren. Det skiljer en hel del nu mot förr. En fullständig anpassning till t.e.x. spannmål påstås ta mer än 100000 år. Medan en utslagning kan ske direkt. Folk från Mellersta Östern har ju på 10000 år skaffat sig en viss anpassning till spannmål, medan vi ifrån norr inte har det. Vilket ger oss problem. Det påstås ju att må
  12. Den som har aktiverat den här frågan igen och drivit den hårt ett antal år är Thomas Seyfried. ---
  13. Ja det måste det ju vara. Det har ju gått flera dagar sen sist. ---
  14. Fett täpper inte till blodkärlen, det är inte så processen ser ut. När det händer om det händer så sker det alltid i eller efter hjärtats pumpfunktion, på högtrycksidan alltså. I de grövsta kärlen artärerna. Om fett satte igen så skulle detta naturligtvis ske i de finaste blodkärlen först och långt efter hjärtat där trycket är lägst. Det där är en gammal och felaktig 50-60 tals idé, som vissa gärna vill hålla liv i. Sannolikt av kommersiella skäl. Det som faktiskt händer är att det uppstår en skada i kärlväggen, nära hjärtat och ofta där kärlen delar på sig. Skadan kapslas
  15. Jag håller med. Egna och andras erfarenheter säger att det är bäst att hålla sig strikt så länge man orkar och kan, helst hela vägen till målet. Då kan det vara läge att byta till en mer liberal för att hålla sig kvar där. Periodisk fasta är bra att ta till när och om det inte längre flyter på och man har fastnat under vägen. ---
×
×
  • Skapa nytt...