Gå till innehåll

MKJ

Medlem
  • Innehållsantal

    4 538
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    4

MKJ vann senast 5 Maj 2014

MKJ hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

1 135 Enastående

Om MKJ

  • Rank
    Veteran

Senaste besökare till profilen

1 569 profilvisningar
  1. Ja det var ju skummelt. Då faller min tankegång. Jag borde ha frågat mer innan jag skrev något men jag har fått så mycket skäll för att jag frågar för att få bilden klar för mig innan jag skriver något så nu gjorde jag inte det. Det är ju i alla fall väldigt bra att din dotter blivit bättre igen
  2. Jag menade inte att det ALLTID beror på insulinresistens. Det kan naturligtvis ha många olika orsaker. Nu visade det sig att hon fått symptomen akut och då faller hela min tankegång. Tidigare har jag frågat mer innan jag skrivit något men då har jag fått på pälsen för att jag frågat för mycket och till och med att jag "frågat sönder" men det var ju för att ha ett bra underlag innan jag satte mina funderingar på pränt. I det här fallet hade jag heller inte skrivit något om inte läkarna redan hade gått igenom henne från topp till tå.
  3. Ja jag förstod det men hur började det? När min moster fick neuropati så började det som för mig men jag fick det att vända igen. Min moster har samma symptom i benen som din dotter hade när det var som sämst. Förhöjt laktat som din dotter har är kopplat till insulinresistens.
  4. Du skrev att hon blivit mycket bättre i benen sedan det var som sämst. Har hon ändrat något i kosten sedan det var som sämst? För egen del fick jag domningar i tårna och vänster underben plus svullna fotleder när jag hade ätit fet ost och kex av vitt mjöl till förmiddagsfikat under en tid. Jag fick också mjölksyra i benen när jag gick uppför en trappa. Nu finns det nog risk att någon retar sig på att jag som inte är medicinare skriver i den här tråden men jag avvaktade först för att se om du fick några svar. Läkarna har ju heller inte hittat orsaken.
  5. Äter hon samma kost som du? Du har ju fått en del skumma symptom du också så jag undrar ju lite om det kan ha med kosten att göra. Hur ligger du till när det gäller proteinintag i förhållande till dagsbehovet? Har läkaren nämnt eventuell neuropati när det gäller din dotter?
  6. Anna med bokstäverna upp och ner lade in en länk till en sida där man kunde lägga in var man bodde och tid på året och få ut hur många minuter man behövde sola för att få en viss mängd d-vitamin. Det tror det var i en tråd om d-vitamin men minns inte riktigt. Jag har sparat den någonstans men hittar den inte just nu. Den här tiden på året borde du dock ha mycket lagrat d-vitamin kvar om du vistades utomhus i somras.
  7. Såg att en gäst läste den här tråden så jag blev påmind om den. Jag har fortfarande ett par påsar rönnbär i frysen. Är det någon som känner till något i frågan?
  8. På vilket sätt påverkar salt produktionen av magsyra?
  9. Om det inte var magsjuka eller astmamedicinen så kanske det är kolhydratbrist helt enkelt. Du tränar ju ganska mycket och kanske skulle det var bättre för din kropp med mer rotfrukter och kanske bönor. Hormonproblemet som du tog upp i den andra tråden kanske också kan ha med det att göra om det dykt upp nu. Var observant på eventuella andra symptom som försämras. En del mår inte bra i längden av för mycket fett och framförallt inte för mycket mättat fett och det verkar ofta vara smala aktiva människor. Att du har astma tyder ju på också på att kroppen inte är helt i balans.
  10. När jag gick hos en alterntivterapeut 1998 så sa hon att längsgående ränder på naglarna som jag har är ett tecken på för lite magsyra. Naglarna är starka och normala i övrigt men det är som om dom vore gjorda i en form som inte är slät.
  11. Blir det mer eller mindre magsyra av för mycket mejerier? Ökar eller minskar den av stress?
  12. Hur gör dom i sjukvården när dom testar om man har saltsyrebrist? Får man något värde så att man kan se hur man ligger till eller får man bara reda på om man har brist eller inte?
  13. Även om du har brist på saltsyra så är det inte grundproblemet. Vad brukar du äta en vanlig dag?
  14. Jag blev lite nyfiken på varför du skrev ovanstående markerad mening.
  15. Försiktig uppvärmning innan man tar i och lite stretching efteråt är nog också bra för att undvika skador. Speciellt när det är kylslaget ute så brukar jag cykla på lätt belastning på träningscykeln innan jag springer. Dom gånger jag fått ont har dock varit när sprungit intervall. Det lär ju vara bra för att bli bättre tränad men då är det verkligen viktigt att vara ordentligt uppvärmd och inte ta i för kung och fosterland dom första gångerna. Jag har läst att muskelfästen och annat som inte är själva muskeln är dom delar som tar längst tid på sig att anpassa sig efter den nya belastningen och om du styrketränar för att minska skador så finns också en större risk att du orkar ta i mer än alla delar är anpassade för så i början är det nog bäst att hellre lunka på lite längre tid och lite långsammare än att ta i för mycket.
×
×
  • Skapa nytt...