Lotta_B

Medlem
  • Innehållsantal

    192
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

186 Utmärkt

Om Lotta_B

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 14 April

Profile Information

  • Gender
    Female
  • Location
    Malmö
  • Interests
    Strongman, tyngd- och styrkelyft.

Senaste besökare till profilen

286 profilvisningar
  1. Lotta_B

    Malmöbor (med omnejd) – träning

    Uppehåll? Kanske vi kan lägga in fler dragkampspass? Vilken dag skulle kunna fungera för dig? Jag tränar gärna oftare och fungerar det för de andra så är det bara positivt
  2. Lotta_B

    Malmöbor (med omnejd) – träning

    Kul! Vi tränar på onsdagar (18-19.30) och lördagar (11-12.30). I morgon kommer vi dock att träna redan kl 9.15 med anledning av Lundakarnevalen. Jag tar med kaffe Du är varmt välkommen! Vi samlas i ljusgården som ligger i anslutning till (gamla) Stadion (mitt emot MFF-shoppen) strax innan träning. För den som är på FB så finns vi här och vanlig webb MalmöDK.
  3. Lotta_B

    Malmöbor (med omnejd) – träning

    Efter ett antal år med en träningslust som inte kommit igång riktigt, så har jag nu hittat till dragkampens fantastiska värld! Sanningen är att klubben i Malmö var så gott som död när jag kontaktade dem. Nu är vi några som är igång och har superkul på passen. Vi är taggade och går in för träningen, men framför allt så har vi grymt roligt tillsammans. Vad jag nu undrar är om det finns någon i Malmö med omnejd som är sugen på att komma och testa ett pass Vi håller till vid Stadion (den gamla och egentligen den enda).
  4. Lotta_B

    Svullnad pga värmen

    Träna vadmusklerna! Jag har själv haft problem med svullna vader (även efter kostomläggning). På grund av komplex för mina s.k. fotbollsvader så har jag undvikit att träna dem specifikt. Dock läste jag någonstans att vadmusklerna hjälper hjärtat med att "pumpa upp" blodet från benen. Då började jag träna vadmusklerna specifikt och har sedan dess inte fått svullna vader. Tidigare kunde de kännas som att de skulle sprängas, men inte numera.
  5. Lotta_B

    Hur uppnår man bästa nattsömn?

    Den senaste tiden har jag nog vaknat mer eller mindre på rygg. Jag har inga metabola sjukdomar, ligger inte i riskzonen för några sjukdomar överlag. Därför är jag ett dåligt exempel (eller ett bra?) hahahahaha Något som jag och en kollega pratade om var att vi båda valde att ligga med ryggen mot våra resp. partners. Det är faktiskt snarare det som har avgjort vilken sida jag somnar på (för det har varierat genom åren).
  6. Lotta_B

    Hur uppnår man bästa nattsömn?

    Jag somnar 95 procent av gångerna i högerläge. Jag sover oftast väldigt bra. Perioder då jag inte sover bra har att göra med stress hos mig själv. Personligen ser jag stress som en grundläggande faktor till både sämre hälsa och sämre sömn/svårt med insomning (inte bara för egen del).
  7. Lotta_B

    Godmorgontråd?

    God morgon! Kickar igång dagen med en kaffe och vispgrädde. Snart blir det workshop på min praktikplats och sedan studier (läser till 3D-printingspecialist). Känner mig härligt mör efter gårdagens dragkampsträning Ha en fin dag allihop!
  8. Lotta_B

    Strongwoman träningslogg

    Tack Jesper!
  9. Lotta_B

    Strongwoman träningslogg

    Tack MariaF! Ja, det är verkligen skönt att ha hittat en träningsform som inspirerar mig på nytt och roliga människor att träna med
  10. Lotta_B

    Strongwoman träningslogg

    Det var ett tag sedan jag skrev, men roligt att läsa igenom träningsresan som jag hade Livet har gått vidare. Träningsmässigt så har det mest varit inlines (rekreationsturer samt Berlin Maraton Inlines 2015) och kajak (ren rekreation). Jag har sökt efter energin och inspirationen att fortsätta träna tungt, men det har gått i vågor. Kosten håller jag fast vid och mår bäst utan spannmål även om jag äter det ibland. Nu har jag hittat dragkamp och vi är några som hjälps åt att peppa varandra för att komma igång. Det känns riktigt bra
  11. Lotta_B

    Strongwoman träningslogg

    Tack för alla kramar!!! Det har varit så intensivt med alla vardagsrutiner och allt annat som ska fixas, så i morgon sticker jag iväg för ett benpass med mina strongmankompisar. Egentiden blir lidande, men helt ärligt så har den inte heller varit speciellt lockande. Dags att knuffa ut mig själv ytterligare en bit. Börjar dessutom se lite klen ut, har tappat sex kg ...
  12. Lotta_B

    Strongwoman träningslogg

    Uppdatering: träningen inför strongwomantävlingen, brist på ordentlig vila emellanåt och efteråt gjorde att kroppen sa ifrån, den blev söndertränad. Grepptävlingen fick jag hoppa över då äldsta sonen blev inlagd på sjukhus för att utreda svimningsanfall. De gjorde alla tester som finns att göra, men hittade inget. Trolig orsak är att han är lång och smal och dessutom växte ganska mycket under den perioden. Han har inte svimmat fler gånger efter det. För lite mer än en månad sedan så avled min man hastigt här hemma, en fredagkväll. Nu efter begravningen så känner jag mig betydligt lugnare. Jag uppskattar livet, njuter av vårvädret och bygger upp en fungerande vardag för mig och barnen, men fanken vilken skillnad det är att behöva göra allt själv! Släktingar och vänner finns, stöttar och erbjuder sin hjälp (och jag tar emot den), men de kan ändå inte ersätta någon att dela vardagsbestyren med. Eller att sitta och diskutera något som står i tidningen, visas på tv, hänt under dagen ... Jag har börjat komma igång med träningen igen. Passar på att träna i ju-jutsuklubbens lilla gym (några kvadratmetrar, men där finns en skivstång) medan äldste sonen tränar ju-jutsu.
  13. Lotta_B

    Klarade inte ens en vecka.

    Det är absolut inte kört! Jag använder fettkaffe eller varm choklad (hett vatten, kakao och smör som mixas ihop) som "återställare" eller för att stilla ett ev. sötsug. Det kan också vara bra att rensa ut triggers från skafferi och kylskåp. På banan igen Beklagar sorgen!
  14. Det finns bra info med träningsprogram på http://www.styrkelabbet.se Jag kan även rekommendera boken 4-timmarskroppen och med den köpa en kettlebell på clasohlson.