LinusPåLinjen

Medlem
  • Innehållsantal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

7 Neutral

Om LinusPåLinjen

  • Rank

  1. Jag blev själv rätt förvirrad när han jämförde ägg med cigaretter. Sidan som TT linkade är också full med det gamla vanliga tjatet om Low-carb dieter så det verkar som att han inte håller sig uppdaterad på alla fronter precis. :/
  2. Såg den här nyss och tänkte dela med mig av den. Önskar att de hade gjort en ordentlig jämförelse av LCHF's fördelar vägt mot Vegankostens fördelar. Vet någon om en sådan studie möjligen? Tror det skulle vara intressant läsning.
  3. Precis. Lite ägg och sås ovanpå det hela kunde lösa många av problemen.
  4. http://www.youtube.com/watch?v=DxnOU3Mdxwg&lc=qa4FTn1Kyp8KjAE672T55jAcYCIGXSXvOOLnvacgScw Jag känner en viss konflikt över detta. Trevligt att ungarna får grönsaker i skolan och det låter som att det håller en hög standard. Men å andra sidan så verkar det saknas fett och protein från menyn så jag skulle nog föredra att de åtminstone serverade lite ägg till grönsakerna. Vad tycker ni andra?
  5. Du har rätt om Fetan, jag tänkte mer att man kunde ha en mild ost för att binda ihop Baconet och sedan smula lite feta ost på toppen av dem för smakens skull. Fetaost+curry är mums.
  6. Nog ren tur att jag såg det här nu. Igår så experimenterade jag nämligen och lade baconskivor staplade ovanpå varandra med ost imellan skivorna inne i ugnen en kort stund tills osten smält. När de stelnade så hade jag fina bars som jag hade under dagen idag. De borde vara enkla att variera tror jag med. Vore nog lätt att smula i lite fetaost eller liknande om man gillar det.
  7. Tja jag började med att äta något gott till frukost varje dag. En lyxig start på dagen hjälpte mitt humör med. Så käka något du gillar på morgonen, bara det är fett.
  8. Jag brukade vara världen största kakmonster innan LCHF, pga att jag gillar te så mycket men fick ont i magen om jag inte hade någonting att tugga på medan jag drack. Trodde aldrig att jag skulle kunna sluta med bullar och chocklad men jag har inte käkat en sötsak sedan den 25 Juli (min mormors födelsedag) för det finns inget sug för det längre. Så om jag kunde göra det så kan du säkert med. Håller för övrigt med Helan ovan att det är nog bäst om du gör en så kallad Clean break och försöker sluta helt. Funkade för mig.
  9. Yes jag använder måttband med, och det är därför jag vet att det går långsamt. Jag HAR förlorat en del fett men nästan allt var runt benen. Jag har en väldigt irriterande "muffintop" som jag hoppas att bli av med snart, men den krymper för långsamt som det är nu. Måste erkänna att jag nog behöver ordna någon form av ketonmätare för det har inte hänt mycket sen början av mars, trots en väldigt strikt kost och jag tvivlar på att jag är i ketos. Dock verkar det som en väldigt dyr process. Vet någon hur ofta man behöver göra de mätningarna? Labolina: Yep jag har provat äggmjölk och jag gillar det.
  10. Uppdatering: Jag förlorar vikt igen. Jag väger mig på samma tid varje morgon och efter de senaste justeringarna av mitt näringsintag så ser jag en lovande trend. Har nästan förlorat ett kilo sen jag sänkte gräddintaget.^^ 12 kilo kvar till 80. Får se hur lång tid det tar. EDIT: Johanna07: Sorry jag såg inte ditt meddelande innan. Var det grädden som var fällan eller?^^
  11. Lösgodis. Delvis för att det kan varieras in i det oändliga och delvis för att det blir betydligt mycket mindre kolisar jämfört med frukten.
  12. Limp: Jag tycker inte att rådet var tradigt alls. Det gav mig faktiskt en idé. Då jag gillar statistik så har jag bokfört vad jag ätit den senaste tiden och när jag ser tillbaka så tror jag att jag fått i mig för mycket protein och ganska mycket kalorier i överlag. Det kan nog vara skurken så jag tänker lägga om min kost för att motarbeta detta. Tiny Tom: Jag har aldrig mätt mina Ketonnivåer faktiskt. Jag tror inte att jag har råd med en Ketonmätare i nuläget. Är det en värd investering tycker du? Jag går faktiskt till och från kontoret varje dag så det blir ungefär en timmes motion per dag utöver sporadiska promenader. Fick en idé från din post för övrigt: Jag skall dricka grönt te ett tag istället för svart och kommer därför att dra ner ca 2 dl grädde/dag. Vi skall se hur det går. Linen: Det varierar nog väldigt mycket. Johanna07: Tack jag kanske borde ta en titt i den om det inte blir bättre snart.
  13. Hej på er! Jag är ny på forumet och ser fram emot att delta här. Jag har ett litet problem som jag skulle vilja ha hjälp med först dock, fult som det är. Jag började äta enligt LCHF någon gång i Juni-Juli 2012 och jag har hållit mig relativt strikt under den tiden, antagligen bara fuskat en del under Julen som jag spenderade med min Fettskrämda familj. Det började väldigt bra, jag gick ner från ganska exakt 100 kilo till de 92 jag ligger på nu utan att varken träna eller svälta och min matlagning blev bättre till på köpet. Dessvärre så har jag nu legat runt 92 kilo i snart tre månader vilket retar livet ur mig. Då jag är ca 178 cm lång så innebär de extra kilona jag bär sitter rätt osmickrande. Mitt mål är att vara nere till runt 80 kg till sommaren. Jag vet inte riktigt vad det är som jag gör fel. Jag håller mig vanligtvis en bra bit under 20 kolisar om dagen, äter rejält med fett och går sällan hungrig. Det är en möjlighet att jag använder för mycket grädde, då jag dricker mycket te varje dag med grädde i och med matlagning och annat tror jag att det blir ca 2-3 dl om dagen som går åt. Vanligtvis så äter jag 3 kokta ägg till frukost och sen ett paket bacon med avocado till lunch. Till middag blir det vanligtvis någonting med köttfärs eller köttbullar med en gräddbaserad sås och grönsaker. Dricker vanligtvis en kopp te med grädde i till varje mål och till frukost har jag ibland lite kokosfett i för att hålla mig mätt längre. Använder mycket smör i min matlagning. Det var det hela tror jag. Är det någonting som jag missar som jag borde ordna upp i mina matvanor? Tack på förhand.