Gå till innehåll

Lorelii

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Lorelii

  1. Ja, det kan det ju vara.. Jag har inte fått sova en hel natt på snart 4 år.
  2. Är det inte Rössner som har tjafsat om att det skulle vara farligt med LCHF om man inte längre går ner i vikt eller går upp i vikt? Så vitt jag vet så har han inga vetenskapliga belägg för det.
  3. Jag struntar i definitioner... Det viktigaste för mig är att undvika alla spannmål, socker, margariner och frityroljor. Jag äter en individanpassad lågkolhydratskost för hälsans(bla. magens) skull. Jag tror inte att det händer nåt farligt i kroppen bara för att man ökar kolhydratsmängden lite, så länge som man väljer naturliga kolhydratskällor och undviker hårt raffinerade produkter så som vitt mjöl. Det blir lite konstigt tänk tycker jag om man ser det som att antingen så äter man LCHF, vilket är bra för hälsan, eller typ normalkost vilket kan vara ok för hälsan .. men om man ligger någonstan
  4. Man kan väl säga att jag går efter Anna Halléns råd för LCHF för viktökning. Varför skulle min kostmodell vara ett problem om jag står still eller går upp i vikt? Det är ju det som är mitt syfte med det ökade kolhydratintaget. Jag har provat mig fram och lagt till mer och mer kolhydrater för att inte tappa mer vikt. Jag misstänker magnesiumbrist och har ätit 4 tabletter av Helhetshälsas magnesiumtillskott tills burken var slut utan att det gjorde någon skillnad alls på min värk i vaderna och i baksidan av låren. http://www.annahallen.se/category/upp-i-vikt Jag äter köttfärs från gräsbe
  5. Kan man få i sig för mkt A-vitamin av grädden? Det blir ju ofta uppåt 5 dl/dag...
  6. *blandade grönsaker skulle det stå... och 20 g mörk choklad.
  7. Ok.. en "vanlig dag bland andra då.." Frukost: 1,5 dl ty med 1 dl vispgrädde, 2 koppar kaffe med kaffe med 0,5 dl grädde i vardera, 2 dl apelsinjuice Lunch: 2 dl bandade grönsaker wokade i mkt smör och olivolja, 2 stora, stekta ekologiska ägg, 100 g falukorv Mellanmål, 1,5 dl vispgrädde med 1,5 dl hallon, en näve nötter, kaffe med grädde Middag: 1,5 laxfilé, 1 dl fet sås, kokt broccoli, ett äpple Kväll, 2 dl linssoppa, 29 g mörk choklad, 1 kopp te Innan jag går och lägger mig: 2 dl turkisk yoghurt med 1 dl grädde. Ok.. jag vet att en för stor del av min näring komme
  8. Hejsan! Jag har fått mitt andra barn och han är nu 9 månader. Jag har ätit en liberal LCHF i 2 år nu och jag har under den största delen av tiden varit gravid eller ammat. Just nu så är det ganska tufft för jag har gått ner mer i vikt än jag tänkt, väger nu 52 kg till mina 168 cm och matintroduktionen för bebisen går lite långsammare än jag tänkt så huvudfödan är fortfarande amningen. Jag äter LCHF + frukt, juice,rotfrukter och råris. Och jag tror jag snittar på ca 2500-3000 kcal/dag, men det känns ändå inte som det räcker. Jag äter Omega 3 och D-vitamin. Finns det nåt mer jag borde k
  9. Grädde är slembildande... Jag tar tre shotar vispgrädde om jag har magsårskänningar.. det bir som bomull i magen.. Det hjälper för stunden iaf.
  10. Jag får väl i mig uppåt 5 dl feta mejerier (grädde, creme fraiche och turkisk yoghurt)/dag. Men det kan säkert vara frukten som spökar... ska ta bort den. Det är bara så smidigt när jag inte hinner äta något annat. Jag är ensamstående med en 2,5åringen och en 8månaders så det är svårt att få till balansen med tid till att äta i lugn och ro...
  11. Hej! Jag har ätit LCHF till och från i snart 2 år. Som bäst mår jag när jag äter kött, fisk, ägg, kyckling, smör och kokta grönsaker. Problemet är att jag har svårt att få i mig tillräckligt med energi då. Jag ammar min 8 månaders och jag skulle tippa på att han kräver en 700 kcal/dag. Så jag skulle eg. behöva få i mig 2500-3000 kcal/dag för att det ska räcka till mig, sonen och ev. motion. Jag väger just nu i underkant för min längd 52 kg till 168 cm. Jag vill inte gå ner mer så jag har lagt till rotfrukter, ris, frukt, juice, yoghurt och nötter. Problemet är att när jag lägger till
×
×
  • Skapa nytt...