Jump to content

grisle2

Medlem
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

grisle2's Achievements

Nyanländ

Nyanländ (1/7)

1

Reputation

  1. Hej Er der andre herinde der skal løbe maraton i Berlin om en uges tid? Jeg skal - det bliver mit andet maraton og det første på LCHF. Jeg er meget spændt på, hvordan det skal gå. Jeg tæller ikke KH men tror at jeg er under 20-30 om dagen (bortset fra de 2-3 dage om ugen, hvor jeg spiser en håndfuld nødder) På træningsture er det gået godt - også uden energiindtag når turen har været lang (dvs. over 20 km), men jeg frygter alligevel lidt maratonet og hvordan kroppen reagerer på de sidste 10-15 km. Hvad gør I andre jer af tanker om energi undervejs? Satser benhårdt på fedtmotoren med en afstikker til energidrik, hvis det bliver nødvendigt, eller? God tur i hvert fald.
  2. Hvilken sødning vil I anbefale, hvis jeg skal lave flãdersaft (hyldeblomstsaft)? Der skal jo ret meget sukker i den normale opskrift, så det er vigtigt, at sødningen ikke har for meget bi-smag. Jeg tænker selv, at jeg vil bruge Sukrin Gold, men hvad siger I? Hurtige svar er meget velkomne for blomsterne er klar til at blive plukket...
  3. Hvis du mener, at du sveder mere salt, når du træner end tidligere, så tror jeg, at jeg har oplevet det. Jeg synes i hvert fald, at min sved er ret salt (der ligger et lag salt i ansigtet på mig efter en lang løbetur). Eller også kan jeg ikke huske det fra tidligere længere
  4. Jeg vidste, at jeg kunne regne med jer. Det vigtigste for mig er at gennemføre og det gør jeg nok bedst ved at være sikker på at undgå maveproblemer, så satser på at undgå de ekstra kulhydrater.
  5. Hej Det er mit første indlæg her - og jeg håber, at I kan forstå det, selvom det er på dansk, men det er jo her, at al LCHF-viden er samlet Jeg vil løbe marathon i København til maj, men er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre med energiindtag under løbet. LCHF'er har jeg været siden starten af januar og synes det går fint med energi og også på løbeturene. Jeg er ikke strikt og har spist en del nødder, men prøver at skære ned på dem nu for at se om der kan ryge lidt flere kg. I weekenden løb jeg 24,5 km uden energi (og også uden at tage vand med og det var nok lidt dumt) og det gik umiddelbart fint. For et par uger siden var det 22 km uden problemer. Jeg har set, at Jonas Bergqvist anbefaler kulhydrater til dem, der har mål om, at løbe på under 3 1/2 time, tror jeg. Mit mål er noget mindre ambitiøst og nok tættere på 4 1/2 time og hvad er anbefalingen mon så? Kesopandekager med nødder, flødeskum og bær til morgenmad og så ellers afsted med kun vand undervejs eller? Og så en pose flæskesvær til efter løbet? Ej jeg er virkelig i vildrede. Ved depoterne kan man få vand, Powerade (cocacola sportsdrik), appelsiner og bananer. Jeg har ikke spist en hel frugt siden jeg startede og da slet ikke drukket sukkervand, så jeg er bange for, at jeg vil gå helt kold på den menu. Hjælp!
×
×
  • Create New...