Gå till innehåll

joey

Medlem
  • Innehållsantal

    26
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

6 Neutral

Om joey

  • Rank

  1. Jag har nu gått på lchf dieten i över ett halvår. Allt känns bra i kroppen förutom att jag behöver kissa ofta, ca 10 gånger/dagen. Jag dricker inte jätte mycket heller. Någon som vet vad detta beror på och man kan göra något åt det? Tack
  2. Tack för tipsen. Vatten, salt å D-vitamin låter vettigt, får börja med det och hoppas det blir bättre. Borde ju egentligen få i mig mer D-vitamin i alla fall! Tack
  3. Hej! Jag har gått på LCHF i ungefär 4 månader nu. Allt är toppen förutom att jag fortfarande är väldigt trött på morgonen, och det är inte den vanliga morgontröttheten utan mer en utmattad känsla. Samma känsla som dom flesta får vid övergången från deras förra kost. Jag undrar om jag äter fel eller om detta är normalt? Är jag fortfarande i "övergångsfasen"? ( jag äter främst, ägg, bacon, bönor, kött, fisk, grönsaker) Tack!
  4. oväntat med det svaret:) skulle vara bra med ett svar från någon som vet orsaken. tack!
  5. Hej jag känner mig illamående så fort jag dricker alkohol sedan jag har börjat med LCHF. Någon som vet orsaken, och hur man kan motverka detta? Tack! J
  6. Utmattad kanske är ett bättre ord. Och nja jag blev nog inte trött dagen efter träning när jag inte gick på LCHF, träningsverk däremot. Många och jag var en av dom som kände mig väldigt utmattad under övergången från min förra kost till LCFH, främst på morgonen. Just denna känsla av utmattning får jag efter en fysiskt aktiv dag. Jag antar att jag behöver mer kolhydrater för att få lite snabb energi. Och jag skulle gissa på att typ apelsiner och bananer kan vara bra? Men kom gärna med tips!
  7. Hej, jag har gått på LCHF ett par månader nu och jag mår jätte bra! Mkt bättre magkänsla och mer energi, har även gått ner några kilo. När jag har varit fysiskt aktiv en dag så märker jag en påtaglig trötthet dagen efter, och nu ska jag börja träna regelbundet och vill helt enkelt ha lite tips på bra mat att äta innan och efter gymmet för att undvika tröttheten. Det är alltså främst styrketräning och en del löpning jag ska börja med. Tacksam för tips! J
  8. Tack för det nedlåtande inlägget (inte för att vara elak). Jag antog att forumet för Nybörjare var till för folk som mig (nybörjare) som inte har all fakta om LFCH för att fråga folk som har erfarenhet. Jag antar också att du antog bara för att jag inte är extremt överviktig som du skrev som du skrev. Men jag gör detta främst för att må bättre och i andra hand få bort några kilon. Men tack ändå för din ärlighet och dina tips!
  9. Mer fett till middagen skall jag börja med. Klarar mig inte utan fruckost på morgonen däremot, men tack för tipsen alla!
  10. Ok tack för infon! Testar att lägga ner grädden och ser vad som händer!
  11. Jag tror jag är 180cm, va ett tag sen jag mätte mig. Jag väger 71kg och är 27 år. Fettet ligger i princip bara på magen, en del på bröstet. Bra idé att mäta midjemåttet det skall jag göra. Jag kör vidare och ser vad som händer, tack för hälpen!
  12. Hej Jag har gått på LCHF i 2 veckor och det har inte hänt någonting. Jag vet att 2 veckor inte är lång tid men nåt kilo borde väl ha försvunnit. Det skall tilläggas att jag har en ganska normal vikt, vill gå ner runt 4-5 kilo. Jag äter till fruckost 3ägg och bacon. Lunch brukar bli grillad kyckling med fet sås och sallad. Middag brukar bli kyckling i gräddsås med svamp och tomatsås. (krossade tomater) Senare på kvällen kanske nåt ägg med majonäs eller en burk makrill i tomatsås. (grönsaker brukar jag försöka äta några gånger i veckan) Promenerar ungefär 30min om dagen, annars
  13. Tack för svar. Zepp kan du förklara din mening: "Sen så.. kroppen lagrar främst fett.. då vi har dåligt med lagringsutrymme för glukos.. men har du LCHFat ett tag så är väl inte de depåerna helt fulla så då lär det gå rätt fort att sänka blodsockret och kräver heller inte lika mycket insulin." - lite tydligare ( för nån som är lite okunnig i ämnet) tack!
  14. Jag läste någonstans att om man kör en strikt LCHF diet och nån gång då och då får i sig stora mängder kolhydrater så kan det få motsatt effekt. Alltså att man går upp i vikt. Kroppen lagrar den stora mängden socker när man inte har ett regelbundet intag av kolhydrater, till skillnad från när kroppen är van vid intag av socker/kolhydrater och är bättre på att bryta ner det.. Ungefär så förstod jag det. Är det nån som har kunskap om detta så dela gärna med er! Vill gärna veta om det har stor inverkan på dieten, en öl eller fika då och då till exempel. Tack! /D
×
×
  • Skapa nytt...