nokenok

Medlem
  • Innehållsantal

    104
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

353 Enastående

Om nokenok

  • Rank
    Stammis

Senaste besökare till profilen

616 profilvisningar
  1. Haha.. Det var inte så många saker i listan man vill äta. Varför inte en del torkat kött, salami etc, istället för alla de sockerdrypande processade kolhydraterna. MIn lista skulle se väsentligt annorlunda ut 🙂
  2. Kräver också ved 🙂 Ett alternativ kan vara några gasoltuber.
  3. Funkar alldeles utmärkt med en klick pastej på tallriken bredvid äggen eller omeletten. Jag gör bara nån typ av bröd/kex till jul.
  4. Frysta animalier funkar också några veckor särskilt om det är kyligt ute, eller om du har annan kylmöjlighet, och framförallt om du har strömmen kvar. Man kan också tillaga det före detta frysta och få utökad tid att äta det. Pratar man i perspektiv ett par veckor funkar detta helt tillräckligt.
  5. Här hittar du en ny podcast från LCMD där Dave en kort bit in i avsnittet pratar om vad som hände med hans kolesterolvärden efter en längre fasta. En intressant podcast även i andra avseenden. http://lowcarbmd.com/episode-72-dave-feldman
  6. En lång fasta gör definitivt att värdena inte blir jämförbara med vanlig nattfasta. Läs Dave Feldman https://cholesterolcode.com/ Han säger bl a att om fastan går över 14 timmar kan det ske stora förändringar.
  7. Min två cent. Viktigare att köpa (eventuella) grönsaker som eko, än ekokött, även om jag gärna gör det också. Jag tror att en idisslare kan detoxificera en hel del och fungera som ett skydd mot det delvis icke eko fodret.
  8. Jag tror ändå det är viktigt att argumentera emot, även om det är svårt att besegra väderkvarnen, så är det ändå viktigt att det finns andra röster som hörs. Annars blir det fler som börjar tro på kvarnarna. "Tell the truth"
  9. Min åsikt, äter du så lite kh spelar det nog inte fördelningen så stor roll. Jag tror 0, 0 och 20 är helt OK. Bär och grönsaker låter bra, annars kan man bara äta de kh som kommer naturligt med det man annars äter, att uppnå 20g är inget tvång.
  10. Hur tråkigt är lax och ägg? Not much, IMHO 🙂 (men jag förstår också vad du menar)b
  11. Grattis till att må bra. Min tanke, ät mycket mer vid dina måltider, framförallt kött, och inte så mycket annat. Det borde reducera ditt sug. Tro inte att din cykling ska få dej att tappa vikt.
  12. Intressant fråga. Jag reser också mer funderingar än ger svar. Hur mycket antibiotika kan finnas i bröstmjölken? Kanske inte är ett stort problem, jag vet inte? Jag tänker också lite som om amning och alkohol, om mamman dricker sprit och får 1 promille i blodet, så kommer barnet pga utspädningseffekter inte att få en promille i blodet av att bli ammat av modern, även om mjölken skullen vara en promille (vilket jag inte heller tror den är, jag har läst om detta, men glömt 🙂 ). Det är ju inte en blodtransfusion/blodutbyte.
  13. Dessutom blir det lite lagom ätljummet utan micro.
  14. Undvik vad du inte tål. Man måste inte äta avokado och skaldjur. Undvik mjöl, socker och fröoljor, även om du inte vet att du inte tål dem. Ät mycket animaliska produkter, de som du tycker om och tål. Använd naturliga fetter, mest animaliska, (ej margariner och fröoljor). Lycka till 🙂
  15. Låter ju som fantastiska vinster 🙂 En annan tanke - Om du äter magert kött - Ät antingen fetare kött, eller ta någon smörklickar till det magra.