nokenok

Medlem
  • Innehållsantal

    92
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

306 Enastående

Om nokenok

  • Rank

Senaste besökare till profilen

567 profilvisningar
  1. Dessutom blir det lite lagom ätljummet utan micro.
  2. Undvik vad du inte tål. Man måste inte äta avokado och skaldjur. Undvik mjöl, socker och fröoljor, även om du inte vet att du inte tål dem. Ät mycket animaliska produkter, de som du tycker om och tål. Använd naturliga fetter, mest animaliska, (ej margariner och fröoljor). Lycka till 🙂
  3. Låter ju som fantastiska vinster 🙂 En annan tanke - Om du äter magert kött - Ät antingen fetare kött, eller ta någon smörklickar till det magra.
  4. 4 cm är ändå 4 cm. Och om bra om du stoppat sockermissbruket. Några tankar: Ta bort mjölk, köpesdressingar och smör och rapsolja (det är nästan bara rapsolja, not good). Ät mer till middag och ta bort kvällsmålet med grädde och bär. Du skriver inget om mängder. men se till att du äter ordentligt med protein och inte snålar med fett. Men det ska vara naturligt fett inte s k vegetabiliska fetter. Sedan finns det ju många andra saker än dieten som kan vara problematiska, t ex diverse hormonella störningar som sköldkörtel, coh stress, sömn etc. Även om många av dessa faktorer också har ett starkt samband med diet.
  5. nokenok

    Mat och träning

    Nej. Varje gång du äter försätts kroppen i ett läge för att ta hand om/lagra energi. När ska du kunna använda den lagrade energin (= förbränna överskottsfett) ? Det är när det gått tillräckligt lång tid sedan du senast åt. Så få måltider är EN viktig nyckel till viktnedgång.
  6. Man kanske inte heller ska tvätta kläderna när man har haft dem på sig några timmar?
  7. Håller med nästan helt. Små invändningar: "Reinfeldt kan ju pusha för hög pensionsålder han, eftersom gubben själv bara suttit på kontor och inte haft ett arbete med tunga lyft som tär och sliter sönder kroppen." Dels gillar jag inte att du kallar en ungdom som är yngre än mej för gubben 🙂 Men mest beroende på att vad jag tror jag vet om felaktig kost / metabolt syndrom / stressreaktioner mm, så tror jag att det inte att det i första hand är är tunga lyft som tär och sliter sönder kroppen.
  8. Gillar verkligen också Phinney, men tycker att han är lite snett ute i fastefrågan. Och som Fung säger, allt protein är inte så farligt att förlora, som t ex överskottsskinn.
  9. Grattis, Så roligt att höra sånt här. Typ tråkätande är nog ofta ganska bra. Jag vet inte om boom-liken var korrekt, men det kändes så.
  10. Det är dock inte så lätt att stå upp för det du säger, även om det är rätt, man måste vara rejält påläst och ha "stake" att stå upp för motattacken som kommer. Inte lätt för alla i alla sammanhang. Men i princip håller jag med.
  11. nokenok

    Blodsocker

    Suck....... Jag ger mej, du har nog helt rätt...... På samma sätt som när jag betalade..
  12. nokenok

    Blodsocker

    Är det OK att skicka ett kravbrev på en icke beställd tjänst? Det är ett bedrägeriförsök i mina ögon, tänk företag som håller på med det som levebröd. (Jag bråkade inte utan betalade för att "slippa bråk" som du tyckte man skulle, men var det rätt?)
  13. nokenok

    Blodsocker

    Väldigt spontan tanke ... Varför ska jag agera? Jag har inte beställt/begärt kallelsen.
  14. nokenok

    Blodsocker

    Tja tvingad, eller inte? Jag fick ett kravbrev att betala , när jag struntade i kallelsen som jag fick utan att ha begärt den. Varför ska jag vara tvungen att tacka nej? En form av tvång är det väl? Jag är inte intresserad av kolesterolmumbojumbot som de håller på med.
  15. Bry dej inte om dietister, det finns visserligen några få som har koll på läget, men många är fortfarande lost. Vilket du redan verkar ha koll på. Studera några bra Low-Carb-böcker, så är du way ahead. Läs Eric Westman, Kostdoktorn, Jason Fung, Ivor Cummings med många flera, jag drar bara några namn som snabbt dyker upp, jag skulle kunna skriva en lång lista.hh Det finns hundratals böcker som leder dej rätt. Glöm inte vår svenska klassiker Sten Sture Skaldemann.