nokenok

Medlem
  • Innehållsantal

    97
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

336 Enastående

Om nokenok

  • Rank

Senaste besökare till profilen

587 profilvisningar
  1. Jag tror ändå det är viktigt att argumentera emot, även om det är svårt att besegra väderkvarnen, så är det ändå viktigt att det finns andra röster som hörs. Annars blir det fler som börjar tro på kvarnarna. "Tell the truth"
  2. Min åsikt, äter du så lite kh spelar det nog inte fördelningen så stor roll. Jag tror 0, 0 och 20 är helt OK. Bär och grönsaker låter bra, annars kan man bara äta de kh som kommer naturligt med det man annars äter, att uppnå 20g är inget tvång.
  3. Hur tråkigt är lax och ägg? Not much, IMHO 🙂 (men jag förstår också vad du menar)b
  4. Grattis till att må bra. Min tanke, ät mycket mer vid dina måltider, framförallt kött, och inte så mycket annat. Det borde reducera ditt sug. Tro inte att din cykling ska få dej att tappa vikt.
  5. Intressant fråga. Jag reser också mer funderingar än ger svar. Hur mycket antibiotika kan finnas i bröstmjölken? Kanske inte är ett stort problem, jag vet inte? Jag tänker också lite som om amning och alkohol, om mamman dricker sprit och får 1 promille i blodet, så kommer barnet pga utspädningseffekter inte att få en promille i blodet av att bli ammat av modern, även om mjölken skullen vara en promille (vilket jag inte heller tror den är, jag har läst om detta, men glömt 🙂 ). Det är ju inte en blodtransfusion/blodutbyte.
  6. Dessutom blir det lite lagom ätljummet utan micro.
  7. Undvik vad du inte tål. Man måste inte äta avokado och skaldjur. Undvik mjöl, socker och fröoljor, även om du inte vet att du inte tål dem. Ät mycket animaliska produkter, de som du tycker om och tål. Använd naturliga fetter, mest animaliska, (ej margariner och fröoljor). Lycka till 🙂
  8. Låter ju som fantastiska vinster 🙂 En annan tanke - Om du äter magert kött - Ät antingen fetare kött, eller ta någon smörklickar till det magra.
  9. 4 cm är ändå 4 cm. Och om bra om du stoppat sockermissbruket. Några tankar: Ta bort mjölk, köpesdressingar och smör och rapsolja (det är nästan bara rapsolja, not good). Ät mer till middag och ta bort kvällsmålet med grädde och bär. Du skriver inget om mängder. men se till att du äter ordentligt med protein och inte snålar med fett. Men det ska vara naturligt fett inte s k vegetabiliska fetter. Sedan finns det ju många andra saker än dieten som kan vara problematiska, t ex diverse hormonella störningar som sköldkörtel, coh stress, sömn etc. Även om många av dessa faktorer också har ett starkt samband med diet.
  10. nokenok

    Mat och träning

    Nej. Varje gång du äter försätts kroppen i ett läge för att ta hand om/lagra energi. När ska du kunna använda den lagrade energin (= förbränna överskottsfett) ? Det är när det gått tillräckligt lång tid sedan du senast åt. Så få måltider är EN viktig nyckel till viktnedgång.
  11. Man kanske inte heller ska tvätta kläderna när man har haft dem på sig några timmar?
  12. Håller med nästan helt. Små invändningar: "Reinfeldt kan ju pusha för hög pensionsålder han, eftersom gubben själv bara suttit på kontor och inte haft ett arbete med tunga lyft som tär och sliter sönder kroppen." Dels gillar jag inte att du kallar en ungdom som är yngre än mej för gubben 🙂 Men mest beroende på att vad jag tror jag vet om felaktig kost / metabolt syndrom / stressreaktioner mm, så tror jag att det inte att det i första hand är är tunga lyft som tär och sliter sönder kroppen.
  13. Gillar verkligen också Phinney, men tycker att han är lite snett ute i fastefrågan. Och som Fung säger, allt protein är inte så farligt att förlora, som t ex överskottsskinn.
  14. Grattis, Så roligt att höra sånt här. Typ tråkätande är nog ofta ganska bra. Jag vet inte om boom-liken var korrekt, men det kändes så.
  15. Det är dock inte så lätt att stå upp för det du säger, även om det är rätt, man måste vara rejält påläst och ha "stake" att stå upp för motattacken som kommer. Inte lätt för alla i alla sammanhang. Men i princip håller jag med.