Gå till innehåll

TheOcean

Medlem
  • Innehållsantal

    45
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

42 Bra

Om TheOcean

  • Rank

  1. TheOcean

    MIDSOMMAR

    Ny spännande "fakta" från kalaset igår: Om man är i ketos så förtvinar musklerna och andedräkten luktar aceton. Jag berättade att jag varit i ketos i 2.5 år, tränar tre dagar i veckan och att jag är starkare än någonsin. Personen jag pratade med intygade att jag såg stark ut och frågade om jag äter några kolhydrater. Ca 20 gram per dag, svarade jag. Förklaring: jag är inte i ketos, eftersom jag äter kolhydrater överhuvudtaget. Plus att min andedräkt inte luktar aceton. Berättade att jag mäter min ketos varje dag (blåser oftast rött i min Ketonix). Fick rådet att kolla mina
  2. Mycket intressant, tack för att du delade!
  3. Nu är min alkoholtolerans nästa tillbaka på tidigare nivåer. Vet inte om det är levern som blivit smartare eller om jag bara lärt mig att hantera de nya förhållandena. Vad jag gör är att dricka långsamt, åtminstone den första timmen. Och bara torrt mousserande eller lågsockrigt rött då och under resten av kvällen (torrt vitt bör oxå funka...). Minsta öl så pajar allt. Sen har jag märkt att det är bra att fylla på med fett under kvällen. Härom kalaset hade jag med mig ischoklad som jag gjort på kokosolja och kakaopulver (bara). En laddning sådana mitt i gav mycket energi och fokus Har
  4. Bra initiativ! Har införskaffat en ketonmätare, så sommarens experiment blir att kolla hur mycket kolhydrater jag kan äta utan att falla ur ketosen, samt kolla hur snabbt jag kan komma tillbaka efter t ex ett kalas. Bakgrunden till det hela är att jag upplever mig tåla mer kolhydrater än innan pga ökad träningsmängd (tränar nu 3ggr/vecka). Någon annan som upplevt liknande effekt av träning? Hur mycket kolhydrater tål/äter ni som tränar mycket? Och ligger ni i ketos?
  5. Hade gärna donerat pengar till att driva/stötta en bra sak, dock inte så sugen på att prenumerera. Sen hade det känts trevligare att stötta något som kommer alla till gagn och inte bara den grupp som betalar för det (även om jag skulle vara med i denna grupp). Vissa kan betala men vill inte, vissa vill betala men kan inte. Tycker att det är viktigt att de som vill men inte kan inte lämnas utanför i samhället, oavsett vad det gäller!
  6. Kanske ofint av mig att fråga, men vilken tråd?
  7. Kort svar: Ja! Längre svar: Det var ungefär när jag började dricka proteindrink direkt efter träningen som jag började känna mig starkare, och även lyfta tyngre och mer. Har bänkpressmaskinen som måttstock. Första övningen efter uppvärmning, varje tisdag. När jag började träna tre gånger i veckan för ca 3 månader sedan så började jag även känna mig lite starkare, trots kaloriunderskott. Dock märktes det inte så mycket på vikt, set eller reps. Mer på formen och känslan. Tänker därför att denna ökning/"ökning" nog mer berodde på muskelminne/teknik. När jag efter ca 1.5 månader börj
  8. Som Angelico varit inne på redan så är viktnedgång slutligen en fråga om energi in och energi ut. Själv så blev jag viktstabil vid 76 kg (man, 31 år, 173cm och åt då strikt lchf (mindre än 20gr kh/dag)). Väntade med spänning på att tvättbrädan skulle infinna sig, men efter 8 månader på ca 76 kg och utan ytterligare utveckling (förutom grym energi och mentalt fokus) så bestämde jag mig för att ta lagen i egna händer och börja träna ännu hårdare och räkna kalorier. Efter 3 månader med kaloriräkning och tung styrketräning 3ggr/vecka, inga undantag, har nu kroppen släppt nästan 4 kg och j
  9. För en vecka sedan fick jag en panikångestattack, första på 4-5 år. Kändes precis som när jag gick in i väggen och har varit riktigt orolig för att behöva gå igenom samma sak en gång till. Men jag verkar, tack och lov, ha fått situationen under kontroll! Detta har jag gjort med hjälp av B-vitaminkomplex (kopiösa mängder, flera tusen gånger rek. daglig dos, men under 3-4 dagar bara), d-vitamin, omega-3, magnesium och små doser valerina forte (1/6-dels tablett, för att ta udden av den nervösa känslan. Tar jag för mycket så blir jag bara trött i onödan). Har även kört tung styrketräning
  10. Verkar vara ett bra tips! Har själv gått i "såstankar" det senaste... Så tack!
  11. Haha, ja. Kanske skummade lite där Kan även bero på jag inte är helt närvarande eftersom jag blivit redigt förkyld, vilket nu inträffat för fjärde gången på raken efter ett större intag kolhydrater (någon mer som upplevt detta fenomen?). Tur att det inte är juletid året runt... (Janssons, can't help it, eller så vill jag bara inte )
  12. Sen angående Sagan om ringen; Frodo med flera får så kallat Lembas-bröd att äta. Detta bröd påstås mätta hur mycket som helst, men i filmen ser man tydligt att det hela tiden varit frågan om vanligt vetebröd. Jag tycker att man borde läsa på innan man gör en så konstig dokumentär som Sagan om ringen. Att vanligt bröd mättar hur mycket som helst är faktiskt inte det enda faktafelet.
  13. Jag tyckte det var svinkul Fast att det var ironiskt menat blev inte helt tydligt förrän i avdelningen Diskussion. Well played av läkartidningen! Och även kul att läsa kommentarerna som följde!
  14. Tänker att det är naturligt att känna sig lite underlig och "hungrig" i början. Det tar ett bra tag för kroppen att damma av sin använda fett på bästa sätt-kunskaper och därmed begripa att den faktiskt fått allt den behöver. Det i kombination med de hjärnspöken som tidigare talare tagit upp gör ju att man lätt kan missuppfatta situationen! Du svälter inte kroppen, du bara visar var (det nya) skåpet ska stå! Jag tror även att det finns en poäng i att vara hyfsat strikt den första tiden, för att på så vis påskynda fettomsättningsprocessen, och sedan när kroppen är med på noterna sakta öka p
×
×
  • Skapa nytt...