noacastle

Medlem
  • Innehållsantal

    112
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

39 Bra

Om noacastle

  • Rank
    Stammis
  • Födelsedag 1987-11-26

Contact Methods

  • Website URL
    http://facebook.com/noacastle

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lund
  • Interests
    Språk, Japan, Syd Korea, Spel, TV-serier, Manga, Musik, m.m.
  1. juust a quick update~ as u can tell, i haven't really been on a lot. it's primarily because i'm just busy with other things and i don't have time to write down everything i eat and organize it in a post right now ^^; I need to complete my studies and prepare for my trip to korea =) but anyway the update is that I'm now at 67kilos
  2. Jag vill jätte gärna öka i muskelmassa =) Har dock lite svårt med muskelträningar... Konditionsträning är enkelt, men jag har väldigt svaga leder (speciellt handleder och knän) så kan inte göra t.ex. armhävningar, knäböj, lyfta vikter m.m. kan i princip mest bara göra vissa benlyft och situps @_@ Hittills iaf, men försöker komma på fler sätt att träna musklerna ^^;; Tack iaf för ditt råd ang träning =) Ska ta det mer seriöst. Försöker dessutom öka D-vitamin intaget, då jag har för mig att det påverkar musklerna också.
  3. Vet inte riktigt vad det är jag borde bli testad för för att se om jag har nån metabol störning eller liknande. Är det ...blodprov där man letar efter något specifikt? eller... sen vet jag inte vem det är som man ska vända sig till för att inleda vilka prover det nu är som behövs.. @_@ Om man går efter den från 1984, blir mitt behov ca 1800kalorier/dag. ligger i snitt ca 500 under >.<
  4. okej, maltitolsirapen ställer till det alltså. synd, hoppas de tar bort den också snart! Tack för svaret! =)
  5. Jag undrar om det finns något negativt med den nya läkerolen rent kolhydratsmässigt. Det "nya" är att dom har ersatt aspertanen med steviolglykosider, men har fortfarande maltitolsirap och sorbitolsirap. Jag vet inte så mycket om sånt här, så tänkte fråga er om det egentligen finns något negativt med att äta den nya läkerolen. Menar inte riktigt sånt som ökad risk för "sötsug", utan mer konkret.
  6. Jag vill gå ner i vikt, men tror inte fasta funkar så bra för mig pga att jag då äter alldeles för lite... jag glömmer att äta under mina ätfönster så det gick inte så bra. men att skippa en hel dag skulle va jätte lätt för mig, vet bara inte om jag borde vänta med periodisk fasta tills min kropp är mer hälsosam och kan hantera det, i stället för att (vad jag antar) gå in i svält läge igen. if that makes sense >.<
  7. Hm... jo... jag förstår inte heller varför min vikt står still eller t.o.m. upp på senaste (innan lchf då, nu gick jag ner 1.8kg första veckan och inget andra veckan)... men var kan man kolla upp ang. metabol störning?? dietist eller läkare??
  8. personligen äter jag inte kött alls, så.... ._.
  9. Okej, tack alla! Som du sa, Effie, så har jag svårt med hungerkänslor och kan bli hängig (har dessutom en sömnstörning) så det ökar min oro gällande matmängd osv.... igår t.ex. försökte jag äta mycket och åt fyra gånger, men blev bara ca 1000iaf.. fattar inte hur man kommer upp mot 2000 >.< Men jag ska försöka oroa mig mindre =) Ser det bra ut ang. fett å protein mängd annars? ^^
  10. prova gärna rysk yoghurt! Tycker personligen att den är mycket godare än turkisk, och med mer normal yoghurt konsistens =)
  11. Jag vet att många redan har skapat trådar angående deras matmängd, men hittade ingen som relaterar till just min fråga med för Lite i stället för för mycket... Hur lite mat är för lite??? Jag har väldigt svårt för att komma upp i kalorimängd, kanske för att jag är så himla van vid små portioner, eller... jag vet inte riktigt varför. Jag började med matdagboken nyligen, och märker att jag ofta hamnar på rätt få kalorier. Jag vet att de flesta Vill äta få kalorier för att gå ner i vikt osv, men jag har fått låg förbränning som resultat av min långvariga lågkalori kost, så jag är orolig för att min kropp kommer hamna i samma situation igen, fastän jag äter mycket fett och proteiner på de få kalorierna jag får i mig... Exempel från de senaste tre dagarna (mer eller mindre korrekt): 1400calories, 117g fat, 55g protein, 20g carbs. 1500calories, 120g fat, 45g protein, 45 carbs. 1300calories, 109g fat, 46g protein, and 24 carbs. Vill påpeka att det från början var runt 800-1000 kalorier, och jag tvingade i mig extra mat för att få upp siffran medvetet. Samt idag har jag hamnat på 900 hittills på tre måltider... Kör egentligen periodisk fasta, men funderar på om jag inte borde äta en gång till idag ändå... Vad tycker ni om mina intag??
  12. Ville bara lite snabbt tipsa om Rysk Yoghurt, som har mindre kolhydrater än turkisk, och dessutom är jätte god! KH: 4 per 100g, jämfört med den turkiska som har 5.1 =)
  13. noacastle

    Skräckfilmer

    Oftast ja ^^ Jag tycker egentligen de flesta zombie filmer är någorlunda roande mer än bra.. men just Resident Evil filmerna total älskar jag =D Kanske pga Milla Jovovich' fantastiska roll som Alice, mer än zombierna dock ;p
  14. noacastle

    Skräckfilmer

    haha shaun of the dead är ju underbar xD Måste sett den fyra gånger hittills.. <3 På talk om det.. jag räknar zombie filmer egentligen mer till Action, men om de räknas så fullkomligt älskar jag Resident Evil filmerna! Alla av dem! <3
  15. Today's Entries: Does anyone have any tips regarding my daily nutritional info?? Or comments on if it's decent ammounts of everything... I still think I might be eating a bit too little.. but I'm used to eating so little, I'm not sure how to increase my intake a lot @_@ Food: I had a quorn filét and some veggie thingies with bearnaise sauce for breakfast. No lunch, because today's eating window was very small to compensate for my Eurovisioning yesterday For dinner I had a quorn strips + veggie bacon fried in a creamy spiced sauce thing... Fasting: Today my eating window was between 18:00-22:00, worked fine. I wonder if it matters that I change my eating window often... Does it?? Hopefully the fact that I do fast every day for at least 16 hrs, up to 20 hrs, is what matters. Nutritional Info: 1300calories, 109grams fat, 46grams protein, and 24carbs.