MartinaJ

Medlem
  • Innehållsantal

    47
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

41 Bra

Om MartinaJ

  • Rank

Contact Methods

  • Website URL
    http://highfatfitness.net

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Göteborg
  • Interests
    Personlig utveckling, psykologi, träna & lära mig nya saker :)

Senaste besökare till profilen

437 profilvisningar
  1. MartinaJ

    Ursobol

    Det är svårt det där med smygreklam för så fort man nämner en produkt som är toppen så blir man ju "anklagad" för att göra reklam. Ska man låta bli att nämna produkter som faktiskt hjälper en att nå sina mål, eller ska man behålla den informationen för sig själv? Å andra sidan får jag 10 frågor om dan som lyder "snälla berätta om vilka tillskott du tar" och följer jag den uppmaningen så blir det återigen smygreklam! Förstår du mitt dilemma Angelico? Jag har under flera månader använt en produkt för att öka mitt HGH och bygga mer muskler. Den är fantastisk och gör att man får skitsnyggt hår och fantastiskt hy. Jag har dock INTE skrivit om den i bloggen, för jag skulle inte kunna skriva om den utan att verka religiöst besatt av den och; bli anklagad för oförblommerad reklam! Ursobol är en myotropisk aromatashämmare. Det betyder att den främjar muskelproteinsyntesen (muskelbyggandet) även när man inte tränar. Att den är aromatashämmare betyder att den sänker östrot något. Jag jobbade med en liten 47-kilostjej på mitt förra jobb som körde ursobol + BCAA och fick jättefina resultat, byggde muskler som tusan även när hon låg hemma och var sjuk! Mina upplevelser av ursobol är att jag direkt blir hård i kroppen, mindre hungrig, mindre sugen, mindre östrogenig och bygger lite bättre.
  2. MartinaJ

    Akrobatik

    Jag skulle jättegärna lära mig akrobatik men har inte hittat något ställe för vuxna i Göteborg. Jag vill komma över min skräck för att stå på händer, och så vill jag kunna hjula och sånna saker. Det hade varit så festligt!
  3. Havregryn innehåller ju mins 4 matskedar socker per 100g, och ägg innehåller NOLL. Det finns inget socker i ägg.
  4. Jag undrar också hur hon ligger till BMI-mässigt. Jag som tränar mycket har både gått upp och ned i vikt på fakir, och just dieten i sig gör inte att man blir mager.
  5. Den här hälsostressen kommer inifrån och sedan projiceras den på omvärlden, men det är inte därifrån det kommer. Allting kommer inifrån, den här stressen är helt och hållet skapade av dem själva. Kanske är Mias självkänsla mycket låg, vilket verkar vara fallet när man hör hur hennes humor är uppbyggd. Att tro att allting handlar om vikt och utseende bara för att det är vad som åker runt i hennes egen hjärna. Just socker är ju något som de allra flesta mår mycket dåligt av, även smala fitness personer.
  6. MartinaJ

    LCHF För unga

    1. Den individuella insulinkänsligheten som gör att vissa tål kolhydrater jättebra och inte påverkas av dem, och andra inte. Även mängden mat spelar roll. Många smala personer ger sken av att det äter enorma mängder skit, när de egentligen bara åt skräpet och inget annat. Typ 1 påse godis och 1 chipspåse på en dag, eller en baguette. Så åt jag när jag va som smalast (ca 47 kg) 2. Se över makronutrienterna, och se vad du har för fördelning just nu. Försök ligga på minst 60% fett, resten protein och minimalt med kolhydrater. 3. Införskaffa min bok Fettfrälst! http://www.adlibris.com/se/bok/fettfralst-stark-frisk-snygg-pa-hogfettkost-9789197705363 och spana in taggen #fettfrälst på instagram för att titta på andra som blivit hjälpta av den Du kan också hitta lite tips via min blogg eller mina E-böcker
  7. 3,7 (kolhydrater per 100g enligt kolhydratdatabasen) x 7.5 (750g blomkål) = 27,75 g kolhydrater.
  8. Mitt tips här skulle nog vara att börja med kokta grönsaker och kött, fisk och ägg. Därefter smyga in lite mer fett om du har gått på "lågfettdiet" länge så att gallblåsan fick sig en chock. Det kan ju hända och är väldigt smärtsamt, så hoppa över det synliga fettet så länge och rampa in det efterhand.
  9. Om du tycker att det är jättegott med proteinpulver så go for it. Det kommer inte göra någon skada. För maximal muskelutveckling och för träningsresultatens skull behöver du varken pulvret eller grädden, men nu var det ju inte det de handlade om
  10. Hej! Jag har letat efter insulinmätare väldigt länge nu, men jag ger snart upp. Det verkar helt enkelt inte finnas! Är det någon som har diabetes här och har fått sitt insulin mätt någongång? Hur gjordes detta i så fall? Finns det någon lite device som mäter insulin, eller är det bara ELISA array-tester som gäller?
  11. Man kan äta ännu mindre utan att förlora muskelmassa men då måste makronutrientfördelningen se helt annorlunda ut. Havregrynsgröt och äppelmos kommer inte göra någon vare sig fit eller smal, men om du låter energin komma från mättat fett och protein kan det fungera.
  12. Varför stressar du upp dig? För att du inte vet vad du ska äta? Du räknar ut ungefär vad din basalmetabolism är, så kan du låta 80% av den energin eller mer komma från fett. Då kommer nog viktminskningen komma igång också
  13. 21g kolhydrater för en bar oavsett om det är sockeralkoholer eller fibrer är ej LCHF, men en dag när man har tränat kanske man kan äta en halv eller ha en i handväskan som "nödmat" men inget man ska göra till en vana
  14. Det finns bara ett sätt att bli av med celluliterna och det är att minska i fettvikt, helst genom riktigt tung styrketräning. Om du gör knäböj och andra tunga benövningar så får du fart på systemet och cirkulationen, det är otroligt mycket mer effektivt än löpning Lycka till!
  15. Tänk på att strålning avtar i exponentiellt...