Jump to content

MartinaJ

Medlem
  • Posts

    47
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by MartinaJ

  1. MartinaJ

    Ursobol

    Det är svårt det där med smygreklam för så fort man nämner en produkt som är toppen så blir man ju "anklagad" för att göra reklam. Ska man låta bli att nämna produkter som faktiskt hjälper en att nå sina mål, eller ska man behålla den informationen för sig själv? Å andra sidan får jag 10 frågor om dan som lyder "snälla berätta om vilka tillskott du tar" och följer jag den uppmaningen så blir det återigen smygreklam! Förstår du mitt dilemma Angelico? Jag har under flera månader använt en produkt för att öka mitt HGH och bygga mer muskler. Den är fantastisk och gör att man får skitsnyggt hår och fantastiskt hy. Jag har dock INTE skrivit om den i bloggen, för jag skulle inte kunna skriva om den utan att verka religiöst besatt av den och; bli anklagad för oförblommerad reklam! Ursobol är en myotropisk aromatashämmare. Det betyder att den främjar muskelproteinsyntesen (muskelbyggandet) även när man inte tränar. Att den är aromatashämmare betyder att den sänker östrot något. Jag jobbade med en liten 47-kilostjej på mitt förra jobb som körde ursobol + BCAA och fick jättefina resultat, byggde muskler som tusan även när hon låg hemma och var sjuk! Mina upplevelser av ursobol är att jag direkt blir hård i kroppen, mindre hungrig, mindre sugen, mindre östrogenig och bygger lite bättre.
  2. Jag skulle jättegärna lära mig akrobatik men har inte hittat något ställe för vuxna i Göteborg. Jag vill komma över min skräck för att stå på händer, och så vill jag kunna hjula och sånna saker. Det hade varit så festligt!
  3. Havregryn innehåller ju mins 4 matskedar socker per 100g, och ägg innehåller NOLL. Det finns inget socker i ägg.
  4. Jag undrar också hur hon ligger till BMI-mässigt. Jag som tränar mycket har både gått upp och ned i vikt på fakir, och just dieten i sig gör inte att man blir mager.
  5. Den här hälsostressen kommer inifrån och sedan projiceras den på omvärlden, men det är inte därifrån det kommer. Allting kommer inifrån, den här stressen är helt och hållet skapade av dem själva. Kanske är Mias självkänsla mycket låg, vilket verkar vara fallet när man hör hur hennes humor är uppbyggd. Att tro att allting handlar om vikt och utseende bara för att det är vad som åker runt i hennes egen hjärna. Just socker är ju något som de allra flesta mår mycket dåligt av, även smala fitness personer.
  6. 1. Den individuella insulinkänsligheten som gör att vissa tål kolhydrater jättebra och inte påverkas av dem, och andra inte. Även mängden mat spelar roll. Många smala personer ger sken av att det äter enorma mängder skit, när de egentligen bara åt skräpet och inget annat. Typ 1 påse godis och 1 chipspåse på en dag, eller en baguette. Så åt jag när jag va som smalast (ca 47 kg) 2. Se över makronutrienterna, och se vad du har för fördelning just nu. Försök ligga på minst 60% fett, resten protein och minimalt med kolhydrater. 3. Införskaffa min bok Fettfrälst! http://www.adlibris.com/se/bok/fettfralst-stark-frisk-snygg-pa-hogfettkost-9789197705363 och spana in taggen #fettfrälst på instagram för att titta på andra som blivit hjälpta av den Du kan också hitta lite tips via min blogg eller mina E-böcker
  7. 3,7 (kolhydrater per 100g enligt kolhydratdatabasen) x 7.5 (750g blomkål) = 27,75 g kolhydrater.
  8. Mitt tips här skulle nog vara att börja med kokta grönsaker och kött, fisk och ägg. Därefter smyga in lite mer fett om du har gått på "lågfettdiet" länge så att gallblåsan fick sig en chock. Det kan ju hända och är väldigt smärtsamt, så hoppa över det synliga fettet så länge och rampa in det efterhand.
  9. Om du tycker att det är jättegott med proteinpulver så go for it. Det kommer inte göra någon skada. För maximal muskelutveckling och för träningsresultatens skull behöver du varken pulvret eller grädden, men nu var det ju inte det de handlade om
  10. Hej! Jag har letat efter insulinmätare väldigt länge nu, men jag ger snart upp. Det verkar helt enkelt inte finnas! Är det någon som har diabetes här och har fått sitt insulin mätt någongång? Hur gjordes detta i så fall? Finns det någon lite device som mäter insulin, eller är det bara ELISA array-tester som gäller?
  11. Man kan äta ännu mindre utan att förlora muskelmassa men då måste makronutrientfördelningen se helt annorlunda ut. Havregrynsgröt och äppelmos kommer inte göra någon vare sig fit eller smal, men om du låter energin komma från mättat fett och protein kan det fungera.
  12. Varför stressar du upp dig? För att du inte vet vad du ska äta? Du räknar ut ungefär vad din basalmetabolism är, så kan du låta 80% av den energin eller mer komma från fett. Då kommer nog viktminskningen komma igång också
  13. 21g kolhydrater för en bar oavsett om det är sockeralkoholer eller fibrer är ej LCHF, men en dag när man har tränat kanske man kan äta en halv eller ha en i handväskan som "nödmat" men inget man ska göra till en vana
  14. Det finns bara ett sätt att bli av med celluliterna och det är att minska i fettvikt, helst genom riktigt tung styrketräning. Om du gör knäböj och andra tunga benövningar så får du fart på systemet och cirkulationen, det är otroligt mycket mer effektivt än löpning Lycka till!
  15. Tänk på att strålning avtar i exponentiellt...
  16. Insulin är ju inte heeelt värdelöst som de flesta LCHF:are tror. Man kan använda IGF till att manipulera sin muskeltillväxt, men jag tycker att nackdelarna med insulinhöjning starkt överväger fördelarna. Både jag och min sambo experimenterar friskt när det kommer till kost och träning, båda har varit inne på CBL och resultatet blir på den positiva sidan: Extra pump och bra tryck i musklerna, man kan köra riktigt hårt när man tränar. Nackdelen är att man blir koma-trött efter kolhydraterna och för min del lättare mottaglig för infektioner, instabilt humör och dåligt fokus. Nä, tacka vet jag keto-bygge
  17. Jag ser inte om något redan skrivit detta men stress och oro höjer kortisolet, som hämmar fettminskningen väldigt mycket. Zink är en antagonist till kortisol, så genom att inta mer zink kan man få ned kortisolet och komma ned i vikt. Ett annat naturligt tips är valeriana innan du ska sova, REN valeriana i torkad form och inte någon teblandning från något särskilt märke. Köp i lösvikt från en ekologisk hälsokostbutik. Annars rekommenderar jag starkt 5HTP (aminosyra som köpes online, finns i vissa hälsokostbutiker i större städer). Dessa två får också ned kortisolet, hämmar aptiten/suget och boostar viktnedgången.
  18. Har tävlat i bänkpress, och kommer satsa stort på styrkelyft igen efter att kommande fitnesstävlingar är över och förbi. Tillskott kreatin, aminosyror (BCAA), citrullin och gakkic (aminosyror) Kolhydratladdning Nej Återhämtning Kokta ägg, kokt kött, grönsaker, kokosfett Kolhydratnivå ca 0-10g kolhydrater utspritt över dygnet Proteinnivå ca 1-2g per kilo kroppsvikt, inräknat alla aminosyror Tävlingsvikt: 50kg, Maxlyft 62,5 kg (bänkpress), jag vet inte jättebra men jag är byggd som en gasell så mitt rätta element är absolut inte gymmet utan off trail i skogen
  19. Tips 1) Ät mer fett än protein, det är "proteinandedräkt" som luktar värst, inte ketonerna som folk tror Tips 2) Gå till hälsokosten och köp sockerfri tandkräm från Weleda eller fisher, och sockerfri munskölj från Tee tree oil som luktar & smakar jättegott! Tips 3) Drick mer vatten Lycka till
  20. #8 håller med dig Magnus, det kan vara väldigt individuellt men för mig som har optimal prestanda vid ungefär 0g kolhydrater vill jag gärna pusha för att alla ska testa detta fantastiska. Min sambo trodde inte på mig, han trodde att just han va en sån som behövde liiite carbs för att vara på topp - sen sprang han göteborgsvarvet på 1.25 i full fräs ketos med bara smör i magen
  21. Satsa hellre på att bli helt fettdriven och ta det lite lugnt med träningen ett tag och låt kroppen komma in i bra ketos med hjälp av bra och naturliga fetter. Kokosfett/olja, smör, MCT och ge det någon/några veckor. Sedan när du är helt keto-anpassade stegar du upp träningen igen och då lovar jag att det knappast behövs några pre-workout carbs! Precis som #2 skriver så är ju 80-120kcal inget att hänga i granen när du kanske bränner uppemot 5-700 kcal. Då är det ju bättre att låta fettet driva dig från början, eller hur
  22. Ett hett tips är att pressa en citron i ett glas vatten och dricka en stark kopp kaffe. Där har du citrullin + koffein som de flesta PWO:er (inklusive celcius) innehåller, fast för billigare penning
  23. Ja John, boken handlar om att optimera sin kropp både på utsidan och insidan. Det är en skillnad på fixering och intresse. Det går utmärkt att vara intresserad av sitt utseende och sin kropp, utan att vara det minsta fixerad. Hjälp med språket och hjälp med omslaget. Boken är utgiven av ett professionellt förlag och den är korrekturläst många gånger om. Min svenska är det absolut inget fel på, och du har fel när du påstår att jag använder utropstecken i varje mening, för så är det definitivt inte.
  24. Personer som är väldigt överviktiga kan få NOLL hunger, särskilt på strikt LCHF. Jag har en nära vän vars pappa som knappt åt någonting på 3 veckor, han fick inte ned nått för att han kände sig "mätt" konstant! Han gick snabbt ned 12kg på den här tiden och därefter började han känna hunger så smått, men det var inga problem att äta 1 gång om dagen & då ett rejält lass! Lyssna på kroppen, om det finns gott om kroppsfett att ta av så är det ingen fara att fasta. Drick mycket vatten & glöm inte salt & magnesium så klarar du dig fint. Hungern kommer när den kommer, no worries
  25. Samtliga bloggare som var med från start har slutat, sedan kom det ett nytt gäng & alla verkar ha slutat där också. Varför? För att inget funkar helt enkelt, jag höll i de tekniska bitarna på sidan i början så såg lite "behind the curtains"... tror problemet är att de inte vill lägga några pengar på det, men samtidigt maxa ur så stor vinst som möjligt. De lovade mig först 30 öre, sedan 10 öre per sidvisning men de blev det ju inget av såklart. Förlorade många tusen på att blogga där med tanke på att jag bytte från en vinstdrivande blogg till en kostsam blogg, där jag inte heller kunde lägga upp eget material eller ens ändra minsta lilla på designen. Sedan när de började skriva saker som jag inte kunde stå för, såsom att KZ gav ut en snusbok etc så flyttade jag med en gång!
×
×
  • Create New...