Träningstokig

Medlem
  • Innehållsantal

    66
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

9 Neutral

Om Träningstokig

  • Rank

  • Födelsedag 1980-04-04

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Interests
    Träning
  1. Väldigt bra pris! Vad är det för ytbeläggning?
  2. Tack för alla tips! Jag är en otålig person så jag kunde inte vänta på att tipsen skulle strömmade in utan köpte den här: http://www.netonnet.se/art/hem-och-hushall/matlagning/slowcooker/andersson-swc20/200124.8630/ Hoppas verkligen att det inte är någon teflonbeläggning i den...
  3. Jo förvisso, men jag vill inte lämna ugnen igång hela dagen
  4. Jag är väldigt sugen på en slowcooker av något slag. Är det endast crock pot som gäller eller har det dykt upp några alternativ på marknaden nu? Någon som har erfarenhet eller vet något? Googlar man så har ju t.ex. Electrolux någon variant. Vill såklart ha en riktigt bra men finns det likvärdigt i en lägre prisklass så vore det fint :-)
  5. Tack för svaret! Använder mandelresterna fler gånger med en mindre mängd vätska och får ut ytterligare lite mjölk. Känner också att det känns onödigt att slänga bort mjölet men vet inte riktigt vad man ska använda allt till eftersom jag inte bakar :-)
  6. Min dotter är allergisk mot mjölkprotein och massa andra saker så att hon dricker bara vatten som måltidsdryck. På dagis får hon äppeljuice ibland men det känns så tråkigt att hon ska dricka sockervatten. Har testat att göra egen mandelmjölk för att se om det är något hon gillar. Nu blev jag lite nyfiken på vad som följer med i mjölken och vad som blir kvar i "mandelgröten". Är det mest kolhydrater som följer med vätskan eller blir de kvar i den mixade mandeln? Fettet? Blir det kvar i mandeln eller i vätskan? Eller kan man anta att fördelningen av näringsinnehållet i mjölken ser ut ungefär som mandeln gjorde ursprungligen? För då undrar jag om mandelresterna blir ungefär som vanligt mandelmjöl man köper på affären? Gissar att ingen kan svara säkert på mina frågor men vad tror ni? Lakas näringsämnena ur olika väl i en sådan här process? Har inte kokat mandeln utan bara skalat och mixat med kallt vatten.
  7. Jag upplever också en klar kvinnodominans när det gäller "felträning". Myter om att man blir stor av styrketräning och hyllning till lågintensiv cardio bidrar nog en hel del till att kvinnor har svårt att forma till sina kroppar som de önskar.
  8. Jag tycker att det låter positivt om man faktiskt skulle kunna påverka sin kroppssammansättning med hjälp av kosten. Jag tränar mycket och äter inte LCHF för att gå ner i vikt utan för att jag mår bra av det. Som "biverkan" av att jag har relativt låg andel kroppsfett är jag ju rätt smal i ansiktet också. Inga goa äppelkinder här inte. Hade gärna sett att det stannat där men det känns inte värt att gå upp några kilo för då hamnar det på låren, blä!
  9. Och jag skulle kunna tänka mig att äta chips om jag fick större tuttar av det, haha
  10. Intressant det du säger då jag noterat att många av mina bekanta som står på crosstrainer och liknande samtidigt som de käkar viktväktarna oftast har väldigt smal och klen överkropp men ändå kvar päronrumpan. Har ibland tänkt att jösses hur smala ska de behöva bli för att bli av med fettet som sitter på låren? Menar inte att det är fult men jag vet att många av dem har komplex för sin kroppssammansättning och det vore ju helt klart intressant om det gick att påverka.
  11. Jag undrar lite över det här med viktnedgång och fettdepåer. Stämmer det som många PT och dylikt säger, att man tappar kroppsfett i en viss ordning d.v.s. i samma ordning som man lägger på sig? Lägger man på sig på magen först så försvinner det där först också? Kan man påverka fettförbränningen i en viss riktning eller får t.ex. kvinnor finna sig i att tappa bröst och ansiktsfett men ha kvar ridbyxlåren in i det sista ;-) Började fundera på detta då jag hört folk hävda att folk som gått ner i vikt med lchf tappar fett på ett fördelaktigare sätt och inte ser lika magra och slitna ut. Om det skulle vara så borde det ju innebära att underhudsfettet i ansiktet inte minskar lika drastiskt. Inte för att jag tror på det men det vore intressant med en teori kring detta. Är det bara inbillning eller går det att påverka vart fettet försvinner genom viss träning och därigenom hormonell påverkan? Vet ju att punktförbränning är en myt dock?
  12. Fattar egentligen inte hur det kan bli mindre kolhydrater i det man pressat olja ur. Trodde det blev motsatt effekt d.v.s. högre procentuell andel kolhydrater om fettet försvinner. Min hjärna verkar inte vara i toppskick ikväll :-D Jag har köpt kokosmjöl på ica så då är det nog vanliga malda kokosflingor. Tycker dock att det är lite konstigt att det finns riven kokos med bara 3,5 g när kokosmjöl ligger på 17 g
  13. Intressant!! Hade ingen aning om att det finns olika varianter. Måste kolla vad jag köper nästa gång inser jag.
  14. I takt med att LCHF vinner mark så finns ju även risken att tillverkarna inser vinsten med att trycka falsk låga kolhydratvärden på förpackningarna. Det finns säkert en hel del som precis som jag jämför förpackningar och väljer det som ser bäst ut. Jag har ofta stått och jämfört olika nötpåsar med varandra och sedan köpt den som redovisar lägst värden. Nu får det vara slut med det :-D
  15. Nja, jag syftade väl främst på "rena" produkter d.v.s. en påse hasselnötter t.ex. Eller pumpakärnor som man köper i påse. De är ju förvisso behandlade på något sätt i tillverkningsprocessen eftersom de är skalade och ligger i en påse, men kan den proceduren påverka näringsvärdet också? Jag tänker väl mest på om det är värt att stå och läsa på påsarna på affären och köpa den som anger lägsta värdet. Ofta mindre kolhydrater i ekologiska har jag märkt.