Gå till innehåll

Berten76

Medlem
  • Innehållsantal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om Berten76

  • Rank

  1. Rätt meningslöst och jämföra med sallad. sallad har så extremt lite energi i sig så det skulle gå åt ofantliga mängder, vet inte ens om det skulle gå att klara sig på att bara äta sallad. Det skulle nog bli anorlunda om de jämförde med en mer energirik gröda.
  2. Hur är det med makrill på burk. Hur är den tillagad? Funderar över om det finns nån omega 3 där?
  3. Skönt att höra, tack för svaret
  4. Berten76

    Omega 3

    Omega 3 ska ju vara sjukt bra, och för få i sig det kan man tex äta fet fisk. Men samtidigt har man ju hört att det ska vara värmekänsligt. Förstörs omega 3 när man tillagar fisken/köttet.
  5. Min läkare tyckte att kokosfett var farligt för det innehöll mättat fett. Jag trodde att kokosfett var erkänt som bra fett även utanför LCHF
  6. Det var nån doktor och psykolog som höll på med kbt som tagit fram det programmet jag pratade om. Jag tycker jag är rätt duktig på vanor, jag dricker inget med koffein, jag lägger mej alltid mellan 10 och 11 TrOllet Jo jag är noga med att inte äta gluten. Det händer väl att jag får i mig det, det händer att jag äter ute på lunchen, då är det nog risk att man får i sig gluten från nån sås. Jag är absoult inte i ketos nu, äter såpass mycket kolhydrater. Även då när jag var det så hade jag alltid blodsockret i kontroll så det var nog ingen fara.
  7. TrOllet Väldigt skönt att höra från en annan med Hashimoto. Kul att höra att dina TSH värden sjunkit. Går du upp kl 4 eller lyckas du somna om? Det känns verkligen som det är bättre med lägre andel kolhydrater Jag var i Ketos i min LCHF period. Jag mätte med dom där stickorna och jag hade mycket ketoner. Jag har för mig att de skulle minska och inte ge så stort utslag tillslut. Men mitt gav ganska stort utslag hela tiden. Zepp Ja det stämmer nog ska nog försöka hålla marginal. Men jag har aldrig haft problem att ställa in sockret. Har alltid haft bra värden. Mitt HbA1c har alltid varit
  8. Hej Jag testade i går att öka fett och sänka kolhydraterna. Sömnen blev rejält mycket sämre tyvärr (vet inte om det är kolhydraterna eller fettet som gör det.) En intressant sak är att när jag åt LCHF sänktes mitt TSH. jag sänkte då min levaxindos så mitt TSH höjdes, men tyvärr hjälpte det inte sömnen. Nu när jag äter mer kolhydrater och mitt TSH höjts. Kan ju vara därför jag sover bättre. men tror inte det är hela sanningen eftersom jag även sov dåligt även på högt TSH under LCHF perioden. Hur märkte du av din intolerans mot äggvitor, var det att magen blev gasig? PS Jag brukar ha
  9. Hej Tack för tipset (crockpot).
  10. Hej Tack för alla svar Leo Nej absolut inte köpebuljong, jag äter bara naturlig mat. Ja jag var fettskrämd, Åt typ en matsked olivolja i varje lagad mål mat. Inget smör på mackan ( kombination av fettskrämd och lathet). Jag vet inte exakt fettandelen när jag åt LCHF men jag var totalt övertygad så jag lassade på rejält med fett, hade samma andel protein åt bara ovan jord grönsaker och åt tillräckligt med fett för att inte vara det minsta hungrig, tillräckligt för att inte gå ner i vikt, vilket jag inte ville. Johanna Jag äter inget mjöl eller bakjväxter. Hade en period med baljväxter s
  11. Hej Tack för svaren. Jo har tidigare försökt med buljong men slutat pga av lathet, ska ta upp det igen. Jag dricker inget kaffe. Jo om det nu är något så är det väl intolerans, lite konstigt bara att jag inte märker av någon tolerans. Innan LCHF mådde jag jätte bra (var dock väldigt gasig i magen). Jag har varit lite restriktiv i valen av grönsaker pga av jag visst var intolerant mot många, men kankse är dags att ontroducera lite mer Tack
  12. Hej När jag gick över till LCHF ändrade jag från till strikt LCHF över en natt. Det var kanske för snabb övergång. Jag var lite smått illamående varje dag och kände mig väldigt slö. Sammtidigt idrottade jag hårt vilket tog hårt på mig. Snart började jag sova dåligt. Vaknade mellan 1 och 3, och hade väldigt svårt att somna om. Sov sen dåligt till 4-6 då jag inte kunde sova mer. Blev tvungen att sova middag för att orka med dagen. Tillslut orkade jag inte med idrottandet längre utan slutade med det, men forsatte med lätt styrketräning. Jag testade mina kortisolvärden (4 tillfällen under dagen)
×
×
  • Skapa nytt...