MartinTJ

Medlem
  • Innehållsantal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om MartinTJ

  • Rank
    Nyanländ
  • Födelsedag 1988-09-17

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Location
    Enköping
  • Interests
    I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done!
  1. Tack så hemskt mycket för allt detta! Kommer ta allt i beaktande och hoppas på att snart vara tillbaka och leva det liv jag vill leva
  2. Tacksam för detta, ska komma ihåg det när jag väl kan börja träna igen! Mitt stora problem nu är dock att jag inte kan träna alls, då sjukdomen kvarstår. Symptomen är snorighet i hals och näsa, sporadisk hosta, ont i halsen, känslan av en klump i halsen och viss huvudvärk. Har du några bra rekommendationer för kost som hjälper immunförsvaret? Jag har sökt en del inom ämnet på internet men det är väldigt spridda åsikter.
  3. Jag tränar styrketräning på gym fyra gånger i veckan, springer 4-5 gånger i veckan och 1-2 pass med kampsport. Så såg en vanlig träningsvecka ut under hösten/vintern innan jag blev sjuk. Var fjärde vecka var dock lugnare både antalet pass och intensiteten på passen. Till köttet/fisken brukar jag göra en fet sås, oftast baserad på creme fraiche, och det blir ofta även ytterligare en skål med havregryn nån timme eller två innan jag lägger mig.
  4. Enbart rena C- och D-vitamintillskott (Super C-Complex 1000mg och D3 5000 IE) sen ett år tillbaka, köper båda via Bodystore.com. Sen jag insjuknade i februari har jag inte tränat alls, i vanliga fall tränar jag 5-6 dagar i veckan med ett något lugnare schema var fjärde vecka. Jag har tagit shaken max 10 gånger sen jag insjuknade. "Ingredienser: Ultrafiltrerat och instantiserat vassleproteinkoncentrat (innehållande sojalecitin). I smaksatta varianter av Whey-80 även: naturidentiska smakämnen, kakao*, sötningsmedel (aspartam), färgämne (rödbetsröd)**, koffein***. *Chokladsmaker **Jordgubb/Hallon ***Ice Coffee (300 mg per 100 g pulver / 80 mg per portion) Allergiinformation: Innehåller laktos, mjölkprotein och soja. Innehåller en fenylalaninkälla." - Hämtar från Gymgrossisten.com där jag beställer. (http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80)
  5. Börjar dagen med en proteinshake direkt när jag kliver upp, Whey-80. Frukost, oftast havregryn med mjölk, några kokta ägg, ett glas blåbär- eller nyponsoppa och ett glas vatten. I samband med detta tar jag även vitamintillskott. Lunch är oftast någon form av kött eller fisk med lite ris, pasta eller potatis samt grönsaker. Dricker alltid kranvatten till mina större måltider. Middagen består av kött eller fisk med grönsaker och vatten som dryck. Efter träningspass tar jag oftast en proteinshake med whey-80. Känner jag mig hungrig under för- eller eftermiddag brukar jag äta mellanmål bestående av havregryn med mjölk och nån frukt, banan, äpple, päron, apelsin osv. Detta är i stort vad jag äter under en dag.
  6. Jag har testats för mykoplasma (haft det tidigare) och TWAR, negativt resultat för dessa.
  7. Hej medlemmar! Jag hoppas verkligen att någon kan komma med en idé om vad detta kan vara och vad jag kan göra åt detta! Sedan början på februari detta år har jag haft förkylningsliknande symtom vilket hindrat mig från att träna och leva mitt liv på det vis jag önskar. Symptomen består av rinnande näsa, ont i halsen, känslan av att ha "en klump" i halsen och sporadisk hosta. Sedan problemen började har jag inte genomfört ett enda träningspass och enbart försökt vänta ut detta, vad det nu är. detta har dock inte hjälpt och problemet kvarstår... . Vanligtvis mår jag sämre på morgonen och sen avtar symptomen under dagen. Genom min arbetsgivare har jag kunnat genomföra både bakterieodling från halsen och blodprov, detta har dock inte resulterat i någonting. Det svar jag fått från läkaren där är att detta troligen är en virusinfektion. Jag försöker äta en balanserad kost, inte strikt LCHF, men jag undviker allt för mycket kolhydrater, socker och tillsatser. Detta kompletterar jag med c-vitamintillskott (1000mg) och d-vitamintillskott (5000IE) varje dag. Jag sover minst 8 timmar varje natt, lyssnar på kroppens signaler och känner mig på intet sätt stressad i min vardag. Detta är väldigt frustrerande för mig då jag under hösten och vintern genomförde en fantastiskt bra träningsperiod med stora framsteg och nu känner jag att allt hårt arbete från tidigare år rinner ut i sanden. Jag håller humöret och motivationen uppe genom att hjälpa vänner med deras träning och planera för min egen då (om?) jag blir frisk, men det är fortfarande jobbigt att bara gå och titta på. Jag är 24 år och har under 10 års tid tränat hårt och även tävlat framgångsrikt, och har nu ett jobb som kräver en viss fysisk förmåga, vilket gör detta än mer jobbigt. Tacksam för alla idéer och förslag