Lena1969

Medlem
  • Innehållsantal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Lena1969

  1. Jo, testa gärna att styrketräna något, det snabbar upp omformningen av kroppen. Gör i din egen takt eller variant, allt som belastar kroppens ovana muskler är ju styrketräning! Sedan vill jag önska dig en trevlig vistelse i Turkiet, håll dig undan vetemjöl (bröd, kringlor och baklava) och njut av kött, kyckling och en del fantastiska grönsaker i alla former!
  2. Hur länge håller det på? Måste du öka kolhydratintaget för att finnarna ska försvinna eller ger de sig med tiden?
  3. Jo, det är säkert hormoner som spökar men det är en klen tröst just nu. Vad innebär det?! Jag verkar ha dragit på mig alla de nackdelar av ketos som jag läst om: 1) kliande utslag runt mun och på bröstet, 2) hårt krampande vadmuskler (ja, jag tar massor av magnesium, funkar så där...) och sist men inte minst 3) otrolig hjärtklappning som märks givetvis mest när man ska försöka sova. Det nyttiga i att befinna sig i ketos faller i och med att jag sover så dåligt när hjärtat bankar som en tok. Nu har jag höjt intaget av kolhydrater under de senaste 2 veckorna (jordgubbar och bär, yoghurt, mycket sommargrönsaker och mer nötter) och besvären har försvunnit helt. Men även viktminskningen har avstannat och den gamla tröttheten och olusten att träna har smugit sig på igen. För att inte tala om suget i TV-soffan på kvällarna... suget efter något att stoppa i munnen. Jag skulle vilja veta om dessa "hormoner" någonsin ger med sig dvs hur länge ska man försöka stå ut med biverkningarna? Denna gång klarade jag två månader, det var rätt kämpigt. Man vill ju orka jobba på dagarna också fast man inget sovit och kroppen kliar och krampar.
  4. Ett litet varningens ord avseende äppelcidervinäger! Jag har märkt på mig själv att när jag använder just äppelcidervinäger i dressingar så blir jag alltid mycket hungrigare! Jag vet att det motsäger all reklam om just äppelcidervinägern men jag undrar om det inte är fruktsockret som gör sig påmint där? Vanlig vitvinsvinäger triggar inte med samma effekt hungershormonet ghrelin hos mig. Normalt är jag inte sockerberoende men med äppelcidervinäger får jag alltid ett riktigt sug "på något" en stund efter maten, märkligt?!
  5. Jag har förstått att det är rätt vanligt förekommande med utslag liknande tonårsfinnar i ansiktet och på kroppen då man - efteromläggning av kost till lågkolhydratkost - befinner sig i ketos. Tillägg av C-vitamin förespråkas med det räcker inte som hjälp för många. Vad beror dessa kliande utslag på? Varför hjälper C-vitamin i vissa fall? Är problemet övergående eller måste man öka sitt kolhydratintag som också föreslås som en lösning på problemet? Plötsligt verkar tillståndet att befinna sig i ketos inte alls lika hälsosamt om man som biverkning får kliande utslag?!