Angelico

Medlem
  • Innehållsantal

    1 879
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    15

Angelico vann senast 26 Augusti 2018

Angelico hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

3 100 Enastående

Om Angelico

  • Rank
    Veteran

Senaste besökare till profilen

1 133 profilvisningar
  1. Intressant att höra. Vill du beskriva mer om vilka andra dåliga erfarenheter du har av magnesiumtillskott?
  2. Jag fick det rådet av Uffe Ravnskov för några år sedan och tog provet som visade att jag hade helt normalt värde. Tror det är ovanligt att vården tar provet om man inte själv ber om det.
  3. insight timer är en app där du kan ställa in tiden du vill medtera och när du vill ha klockringningar. Den loggar din meditation och du får stjärnor för flit när du mediterar varje dag och när du mediterat många dagar. Det är faktiskt en kul sak att ha som support till den dagliga rutinen för att inte halka av banan. Det är en stor och välkänd app som har många användare.
  4. Så fint, då är det ju enkelt att bara köra igång. Var snäll mot dig själv och tillåt dig att tycka det är stressigt, ett måste osv, men sitt kvar den tid du bestämt dig för att sitta oavsett känslor och tankar. Efter en tid kommer du uppleva att det är just i meditationen som måstena släpper Har du använt appen insight timer?
  5. Ja precis! Det är ju det meditation syftar till. ❤️
  6. Saken är att alla som gör detta seriöst lång tid kommer till klarhet utan tvekan att ingen annan människa kan "göra dig arg" "göra dig kär" "förstöra din dag" och allt sånt som människor tillskriver andra. Allt är bara i dina tankar och det är bara du som lider av dem, när du tar tankarna på allvar och tror de är eviga.
  7. Ja vad bra. Men jag menar använd bokens övningar varje dag flitigt så som du är med din fysträning
  8. Läs boken Lev livet full ut av Echart Tolle. Det finns en version med övningar som heter lev livet fullt ut i praktiken. Många superbra övningar/ meditationer för livets alla situationer. Originaltitel The power of now. Det finns också en enkel och bra app som heter meditera , den har en blå eller grön bakgrund med en vit sittande figur på. Det är guidade meditationer, bland annat kärleksfull vänlighet, som är en bra övning som kan förändra det du skrev om när det gäller att hantera känslor och tankar om andra människors reaktioner. För att komma igång och få upplevd effekt: sätt av en tidpunkt varje dag då du vet att du kan vara ostörd. Det kan innebära att gå upp innan familjen vaknar. Meditera varje dag oavsett vad som dyker upp i dina tankar. Tankarna är inte olämpliga, de är själva stoffet för din meditation i början. ♥️👍🏻
  9. Börja meditera dagligen. Efter några veckor kommer du att märka av en ökad förmåga till att kunna hålla sig lugn och mindfull i svåra situationer och i alla situationer. Att bry sig och vara engagerad är inte ohälsosamt men att tappa sin närvaro och förlora sig i tankar och känslor skapar stress och lidande. Jag har många tips om du vill försöka ♥️🌻
  10. http://4health.se/aggfri-majonnas-aip-mejerifri-glutenfri
  11. Jag hittade ett nytt majonäsrecept på 4health. Den görs på gelatin citron och olja. Smakar som vanlig majonäs. Bra om man vill undvika ägg!
  12. Hej finns här någon från Karlstad som har tips på matställen med ketogen kost/ där man kan äta ketogent? Vi ska köpa mat att ta med två tillfällen. Det ska gå snabbt men jag vill undvika de stora snabbmatskedjorna om det går. Inte allt för dyrt heller. Skulle vara toppen om man kunde köpa rent kött och grönsaker som take away.
  13. Angelico

    Stanna i ketos

    Åldern spelar stor roll tror jag utifrån alla medelålders och äldre jag hör om som vaknar tidigt, sover färre timmar osv. I tonåren kunde jag sova till efter lunch en söndag och hade då istället problemet med den vaga melankolin som uppstod efter att ha vaknat en söndag i november, i skymningen och inse att halva dagen passerat. Jag har länge nu testat de flesta goda råd för god sömn och verkligen varit noga med att följa rutinerna: svalt i sovrum, stäng av skärmar två timmar innan,inte äta för sent, inte dricka kaffe efter lunch, dämpad belysning kväll och mycket ljus morgon. Lägger mig samma tid och kliver upp samma tid. Det blir 8 timmar. Min fitbit räknar bort min vakentid och kvar blir mellan 6,5-7,5 timmars sömn med ca 8 vakenperioder som jag är medveten om.Min djupsömn är mellan 25 min upptill en timme oavsett alla åtgärder. Men, är ni trötta och påverkade av minskad sömn på en medveten nivå? Jag har inte energidippar under dagen och vaknar alltid pigg. Påverkan finns nog men inget jag kan uppleva. Kanske man tänker sämre...det märker väl andra bättre än jag själv. 😊
  14. Ja precis så, och jag kommenterade även i hennes tråd om detta. Vi mediterar utifrån samma metoder.
  15. Av egen erfarenhet kan jag säga att metakognition genom regelbunden meditation har helt förändrat hur jag kan påverka mina handlingar och hur jag förstår mig själv och andra. Genom att kunna se klart sina tankar och känslor i stunden, se att jag inte "är mina tankar och känslor" och observera hur de alltid kommer och går och inte stannar för evigt, kan jag i stunden välja att agera/inte agera. Om jag skulle välja att agera på en trigger, tex visa ovänlighet mot någon för att jag känner mig trängd eller äta något jag inte egentligen mår bra av/behöver, kan jag numera i stunden observera hur detta sker och även om jag agerar så som jag inte vill är jag medveten om detta i ögonblicket och inte en stund efter, vilket gör det mkt lättare att så småningom ändra ett agerande som inte är hälsosamt.