Gå till innehåll

Angelico

Medlem
  • Innehållsantal

    1 909
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar vunna

    16

Allt postat av Angelico

  1. Annika, tack för svaret!
  2. Har Diet Doctor skrivit något om corona vaccin? Jag har inte hittat någon artikel. Jag är inte intresserad av att diskutera vaccin eller få länkar från för och emot argument här, utan undrar bara om Anders E eller Bret Sherer tex, skrivit om detta?,
  3. Jaggjorde en prep- säck för två år sedan, kanske. Innehållet är fiskoch köttkonserver, nötter, kaffe, olja osv. Men det jag inte tänkt på var att utgångsdatumär så kort på konserver. Redan nu är de flesta för gamla Samtidigt minns jag att man förr såg hos äldre att de hade ett lager konserver hemma som de aldrig rörde utan sparade för eventuellkris. Har hållbarhetstiden minskat i nutid? Hur gör man när man har prepkonserver som man inte vill äta om det inte är kris? Ska man proppai sig tonfisk och fiskkonserver ur prepplagret hela tiden och köpa nytt? Eller är det så att konserv
  4. Ja och viktigaste insikten är nog att det är bara tankar och de uppstår och passerar konstant i ditt medvetande, utan att du själv gör något. Tankarna är effekten av tidigare händelser, inlärning, upplevelser, agerande. Du behöver inte kämpa för att ta bort tankar/sluta tänka för det är inte du som utför handlingen, den sker av sig själv. Det som behövs är att se hur opersonligt processen är och aceptera att tankarna är där men inte tro att de är sanningen om dig.
  5. Förstår, .men tankar om prestation Ger ett superbra tillfälle att lära dig mer om de tankar som påverkar ditt mående.
  6. Jag har sagt det förr men säger det igen : Meditera varje dag, tyst meditation 30 minuter som start. Det är lättast att göra det Tidigt innan familjen vaknat/ jobbet mejlar osv.
  7. Dock, om man har IBS kan det vara bra att ha koll både på spannmål och broccoli/ blomkål som kan ge matsmältningsproblem . Det är superbra näring men alla får inte bra tarmfunktion av kål tyvärr.
  8. Samma här. BMI runt 20 hela livet och vikten stabil sedan ungdomsåren.
  9. Det är en intressant synpunkt. Tänker du ofta på det själv, vad ditt tyckande säger om dig?
  10. Bra tips, det minskar helt klart det ”automatiska läsandet” av sånt man ej vill ta del av.
  11. Jag tycker mycket om att ha tid för att göra ingenting. Mest för att lyssna inåt. Ingenting- varandet leder för övrigt ofta till planer för förändringar och till aktiviteter som annars skjuts upp. Idag har jag mediterat, promenerat, suttit och funderat, gjort min bokföring, stekt leverbiffar till frukostar i veckan, gjort ett styrketräningsprogram för min planerade hemmaträning kommande veckor, lagat lunch, umgåtts med familj och vänner hemma och via chat. Lagat middag. Och även hunnit med att slösurfa alldeles för mycket.
  12. Jag är inloggad. Men jag ser nu att det är på första delen ”senaste inläggen” som allt syns. Och det är det jag möter varje gång jag går in här och då ligger dessa inlägg helt exponerade som en inledning. Om du förstår vad jag menar
  13. Jag har gjort inställningar för att undvika att ta del av allas inlägg men det funkar inte på min ipad, utan jag ser allt. Vad kan man göra åt saken?
  14. Aha, tack Maria. Ja det priset kräver lite mer motivation
  15. Det låter roligt med Freestyle Libre! Är den lika bra som den Martina använt nu i sina experiment? Vet du om man kan använda den tillsammans med mobilen även om den är några år gammal? Jag har en Iphone 6. du skriver kosta på dig det en månad, menar du att det är andra kostnader än att köpa den för ca 700?
  16. Jag hamnade på 2,8%/7% i framingham kalkylatorn. och är troligen en LMHR.
  17. Hej, Jag behöver hitta experter som är intresserade av och kunniga i detta ämne och undrar om någon av er vet mer. Jag känner till Dave Feldman väl men undrar om det finns någon kardiolog som är intresserad av ämnet? Eller någon annan forskare eller läkare med utbildning och titlar inom kardiologi?
  18. Jag gör lite tvärtom. Tycker att det är lättare att må bra under julen med all god mat om jag undviker just socker och sötning. För att hungerkänslor och sug håller sig på min vanliga keto- nivå. Brukar också göra Birgitta Höglunds recept men hoppar över sötningen vilket blir lika gott, eller sötar med glycin som smakar som socker men inte är sött. Konserveringseffekten bryr jag mig inte om när jag lägger in sill och rödbetor på jul, eftersom vi äter upp all julmat inom en vecka .
  19. Har du undersökt om det kan vara svullna tarmar på grund av matintolerans, och inte fett? Du kan läsa på om det på tex Martina Johanssons blogg men även Swedish Paleo mfl som skriver om autoimuna protokollet. jag hade själv svullen mage från barndomen och tog bort allt som kan ge svullnad för ett par år sedan. Jag åt bara kött fisk och fett. Magen blev platt efter några veckor. Sedan återinförde jag ett livsmedel i taget och antecknade noga reaktion, tex svullnad, förstoppning osv. Vissa grönsaker, mjölkprodukter och nötter har jag aldrig kunnat återinföra helt eftersom jag reagerar med b
  20. Jag köpte ett 7 kg ekologiskt täcke. Det har mkt praktiska tygband som man använder när man tar bort eller sätter tillbaka påslakan. Det är superenkelt att skifta.
  21. Som jag ser det finns det ett problem med "LCHF- världens" syn på betydelsen av att känna hunger. Om man tidigare varit kolhydratätare känner man igen det som kallas hunger som kanske blodsockersvängning med energitapp, irritation, eller liknande-"måste äta nu"! På ketogen kost blir blodsockret stabilt och man känner inte dessa obehag. Man kan gå på full energi hela dagen kanske. Och då föreslår man inom LCHF att man ska känna av när man är hungrig och äta då tills man är mätt. Många skriver om att de inte känner av hunger och ser inte när och hur mkt de ska äta. Om jag fastar 1
  22. http://www.jonasbergqvist.se/
  23. Intressant att det är så känsligt för dessa små mängder kh. Att jag frågar är delvis för att jag i stort sett själv alltid äter strikt. I perioder när jag mäter BS går det bara upp om jag haft något litet undantag med alkohol, sötpotatis, eller någonting jag inte tål så bra. Däremot har jag aldrig kunnat se skillnader mellan 10 eller 30 kolhydrater, utan det har mer påverkats av vilka kolhydrater jag ätit.
×
×
  • Skapa nytt...