HälsaSomLivsstil

Medlem
  • Innehållsantal

    172
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

174 Utmärkt

Om HälsaSomLivsstil

  • Rank
    Stammis

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.halsasomlivsstil.se

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  1. Som jag lovade innan så skulle jag skriva ett sammandrag om föreläsningen med Dr Tom O'Bryan vilket jag nu är klar med, tror jag fått med det viktigaste. Jag har skrivit en serie i tre delar om gluten. Här är den första: http://www.halsasomlivsstil.com/2014/04/skillnad-pa-spannmal-nu-och-forr/ I del 2 och tre som kommer upp senare i veckan går vi närmare in på Dr O'Bryans föreläsning. Trevligt läsning
  2. Här är en steg för steg instruktion för hur vi gjorde härligt krämig kokoskefir: http://www.halsasomlivsstil.com/2014/03/kokoskefir-paleolchf/
  3. Från det jag har läst så är alkoholhalten väldigt låg, ligger kring 0.05% plus/minus några punkter så det bör inte vara några problem.
  4. Jag önskar dig lycka till i utlottningen . Om du inte vinner så bör du kunna få tag på det här: http://www.culturesforhealth.com/starter-cultures/kefir-cultures.html. Grynen håller sig väldigt länge om man tar hand om dem så det blir en billig investering över tid.
  5. Hemmagjord har verkligen en bättre smak än den du köper i affären och det tar inte alls lång tid att göra egen. När grynen väl är aktiverade så är det bara att låta mjölken stå i 12-24 timmar sen sila så har du härlig kefir
  6. Tänkte tipsa om att vi just nu kör en tema-vecka om kefir på bloggen och passar då också på att lotta ut 3 paket kefirgryn. Så om någon undrar vad kefir är för något och hur du kan göra dig egen kan du klicka på länken nedan. Passa då också på att vara med i utlottningen http://www.halsasomlivsstil.com/2014/03/vad-ar-kefir/
  7. Tror tyvärr inte du ska förlita dig på fettförbränningsboosten från kokosolja då den mest troligt inte kommer göra någon märkbar skillnad. Bra mat överlag är receptet för viktnedgång. Däremot bör du märka andra fördelar med kokosolja t.ex. ökad energi plus att den är väldigt snäll mot magen. Annars brukar rekommendationen liggar runt 1-3 matskedar men finns så klart ingen maxgräns.
  8. Jag brukar göra mina energibollar med kokosolja, finhackade nötter, kakao och lite salt. Tar ibland i chili eller ingefära också.
  9. Urtekram har bra kokosfett, kostar inte så mycket och jag tycker det smakar mycket bättre än markattas. Ligger kring 100 kr burken. Det har jag använt till diverse energibollar och de håller ihop bra med bara kokosfett.
  10. Idag publicerade vi sista delen som får knyta ihop säcken i vår serie om stress och utbrändhet. Du kan hitta den här: När man har haft bråttom länge måste man stanna upp och vänta in sin själ
  11. Hej, Jag tänkte bara dela med mig av en serie om stress som jag kallar för Känner du dig utbränd?. I de två första delarna tittar vi närmare på vad stress är för något, symptom på utbrändhet och tips på hur du kan göra för att återhämta dig. I tredje delen går vi in på hur stress påverkar sköldkörteln. Del 1: http://www.halsasomlivsstil.com/2014/03/kanner-du-dig-utbrand/ Del 2: http://www.halsasomlivsstil.com/2014/03/kanner-du-dig-utbrand-del-2/ Del 3: http://www.halsasomlivsstil.com/2014/03/kanner-du-dig-utbrand-del-3-stress-skoldkorteln/ Trevlig läsning
  12. Bra fråga, det är jag faktiskt inte säker på. Men antar att det enbart är spannmålsgluten men det är som sagt enbart var jag tror.
  13. Ha sa uttryckligen att hans officiella ståndpunkt är att alla bör bli testade, speciellt alla nyfödda. Men hans personliga åsikt är att ingen bör äta gluten. Det var därför han hoppade av scenen för att visa att det var hans inofficiella ståndpunkt.