Gå till innehåll

Sjukgymnastmaria

Medlem
  • Innehållsantal

    17
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

5 Neutral

Om Sjukgymnastmaria

  • Rank

  1. Vin och nötter kan ju absolut hänga ihop med ökat sug (nötterna) och minskad viktnedgång. Som tidigare nämnts, försök komma upp i mer protein, vad finns det du tycker om? Lax? Annan fisk? Olika typer av. Ägg? Ost? Kesella? Kyckling? De dagar jag baserar min mat på kyckling och ägg kommer jag lätt upp högt i protein, och se dagar då jag baserar den på fett kött och ja, fett, är det lite svårare. Så sitt och klura lite med din matlagning och kolla hur du kan pussla. Det är lite roligt
  2. Ät kanske lite mer protein, men ffa ha tålamod. Det går över! Alla kroppar tål lchf då det är det naturliga sättet att leva, men sen kan man ju laborera med hur strikt man vill vara
  3. Hur mycket äter du då? Även om du är inställd på fettdrift så är det ingenting som säger att kroppen måste ta energin från dina fettlager, om du äter många kalorier så kanske det är därför du inte går ner? Hur mycket energi kommer du upp i alltså, och hur mycket gör du av med?
  4. Jag har fått jättebra resultat av LCHF! Så jag kan bara sålla mig till övriga med bra resultat av en bra kost http://www.kostdoktorn.se/ett-blodigt-inlagg-om-lchf
  5. Väcker denna tråd lite. Om man ska mäta ketoner, och göra det enligt konstens alla regler, så verkar det ju som att man ska göra det på morgonen. Men är det någon som vet om kaffe (svart utan fett etc) påverkar? Jag ska mäta imorgon vid 11 typ och jag kan utan större problem fasta till kl 11, men jag vill gärna dricka mitt morgonkaffe!
  6. Hej! Jag lider med dig och förstår att det är jobbigt. Jag tror att du kommer att märka resultat om du är riktigt riktigt strikt en period. Det kan vara lättare att vara riktigt strikt än att vara liberl, även om tanken på det inte låter så. Om du har nolltolerans mot t ex nötter så kommer fömodligen suget efter det att släppa. Själv har jag ett extremt sug efter nötter OM jag äter dem, men om jag helt låter bli så är det inte så svårt. Något som också triggar sug är att ha dötid, och hinna fundera. Om du inte har något att göra. Försök att aktivera dig och ffa göra något som får dig att t
  7. Ät helt enkelt större portioner? Eller blir du mätt? Jag tror att viktminskningen kommer att stanna av så länge som du äter dig mätt. Kroppen kommer ju lägga sig där den är bekväm. Och ju mindre fett du har i förhållande till muskler så lär ju träningen gå ännu bättre? Jag menar... Så länge som du äter så mycket så att du får den energi du behöver så är det väl ingen fara? Eller är det utseendemässigt du menar mer än oro för allmänt låg vikt?
  8. JAg står ofta på jobbet 8-9h i sträck och kan inte komma ifrån, utan är tvungen att hålla mig till det jag har med. Och när jag inte lyckas så köper jag ibland då en "rawbite" eller likn (då vi säljer det där jag jobbar) som känns väldigt onödigt med tanke på att det är socker i (även om det är naturliga grejjer). Så min räddning kommer vara att ha med ägg som är kokt. Det är ju SÅ enkelt och perfekt då det ju innehåller massa näring med. Det lockar inte mig till överätning på samma sätt som ost gör. Då skulle jag iaf nog äta mer än vad jag behöver.
  9. Hm, det det har jag inte gjort, kanske skulle testa! saltar dock alltid på maten då jag älskar salt, så tror inte jag borde ha någon brist. Men frågan är varför jag är så satans långsam då? Jag märker ju att jag blir snabbare i de perioder jag har ätit kolhydrater... tror du att det är något som man får leva med bara? Alltså jag klarar ju att utföra träningen, och om jag inte skulle ha koll på tider så kanske jag inte skulle märka av det, men liksom... Jag vill bli snabbare, inte omsprungen av min syster som springer 5 gånger om året.... (gnäll, gnäll, gnäll). Kul att träning och ketos fu
  10. Hjälp! Långt inlägg, om ni orkar, läs =) Jag tränar mycket och äter lchf och trivs bra med det. Mår kanon! Tidigare (ca 4 månader)har jag legat runt 20-60 g kolhydrater per dag kanske i form av grönsaker och kanske någon gång i undantagsfall någon "rawbite" i samband med träning eller så. Nu har jag sedan ett par veckor stramat åt ordentligt och ligger varje dag under 20g (vissa dagar kanske 5 andra 15, andra 20 men typ så)då jag vill gå ner ca 5 kg och tighta till kroppen. Jag gillar att äta, och hatar att vara hungrig och därför tror jag att det är bra för mig att komma i ketos och verkl
  11. Jag gillar shape up club, om du vill ha mkt info finns betaltjänst, men om det räcker med fett, kolhydrat, protein, kcal och sånt basis så är den mkt bra både till dator och telefon.
  12. Härligt lilja!! Kul när det går framåt och kroppen mår sååå bra av träning!
  13. Det vet jag, jag har ätit lchf länge men legat på allt från 5 till 65 g kolhydrater så det är nytt att va så strikt. Innan har jag nog ätit mer av grönsaker än fett, och tänkte nu testa att föra tvärt om. Eller ja, jag har inte ätit lite fett, men mindre än många andra i förhållande till övriga makronutrienter skulle jag tro! Jag kan uppdatera sen här om hur det går/hur det känns!
×
×
  • Skapa nytt...