Jump to content

Feffep

Medlem
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by Feffep

  1. När jag började med LCHF gjorde jag det av andra skäl än vikten. Jag tappade visserligen ca 6 kilo, det har dock aldrig varit någon övervikt att tala om. Men de fördelar jag framför allt lade märke till ganska omgående var just sockersuget och en lugn och välmående mage. Dessutom blev huden bättre - inga finnar och knottror - Verken i leder avtog sakta, slemmet i hasen försvann, likaså astman, det blödande tandköttet, hemorojderna, magsmärtan, mm.
  2. Bacardi razz och ramlösa.
  3. Det jag menar är att vetenskap kan vara både korrupt och godtycklig eller t.om lögn. Men om något sägs i vetenskapens namn tar vi ofta det för sant utan att ifrågasätta. Vetenskapens "regelverk" är med andra ord inte vattentätt, vilket ger utrymme för falska sanningar. Grunden i vetenskapen är att vara kritisk, vilket inte sällan glöms bort.
  4. Denna diskussion visar bara på problemet med den enorma tilltro vi har till auktoriteter och vetenskap och att se vetenskap som absolut sanning. "När vi närmar oss sanningen fjärmar vi oss från verkligheten" Stanislav Jerzy Lec
  5. Det är samma för mig. Har nyligen påbörjat mitt andra race. Förra gången gick det hur bra som helst men nu händer ingenting.
  6. Omega-3 och D-vitamin tar jag. De kan ju köpas lite var stans. Det kan dock vara lite olika med kvalitén på dessa. Jag brukar köpa de som kostdoktorn rekommenderar. Kolla här: http://www.kostdoktorn.se/rekommenderade-halsoprodukter/
  7. Vill du inte äta mer kött, kanske att äta färre gånger om dagen kan vara ett alternativ. Med periodisk fasta - att t.ex. bara äta mellan 12 och 20, gör ju att frukosten försvinner helt, medans eftermiddagsmålet blir desto viktigare.
  8. Helt i mitt tycke! Varför ska man äta annorlunda till frukost?
  9. Hej! LCHF är fantastiskt och vill man gå ner i vikt ger det resultat, men det är inte trolleri och precis som vid alla andra metoder för viktnedgång krävs det till en början lite jävlar anamma och vilja. En vecka är ingenting, det tar lite tid att ställa om och vänja kroppen och knoppen vid din nya livsstil - för det är just vad det handlar om, livsstil, ett sätt att leva för att kroppen skall bli och hålla sig smal och frisk. Det finns inga quick fixes, åtminstone inga som är sunda och hållbara. Jag föreslår att du läser på lite, och därmed skaffar dig lite kunskap och en uppfattning om vad det handlar om innan du sätter igång - Jag får uppfattningen av att du mest "höftat till det" i dina försök och att du därmed missar vissa viktiga aspekter. Det finns många bra böcker på ämnet och detta forum är förstås också perfekt för att ta in en massa information och tips om vad som gäller och funkar. Mina tips är: * att du går igenom kylskåpet och skafferiet och läs på innehållsförteckningen, släng det som har ett kolhydratinnehåll på mer än 5g per 100g. Finns det bara bra mat hemma är det lättare att låta bli att fuska. * Skaffa dig några rätter du gillar och vet är rätt, och kör på dem. Med tiden snappar du fler favoriter. * Strunta i vågen. * Tänk långsiktigt *Gör det tillsammans med någon annan, det brukar vara lättare att vara två. Annars går det förstås bra att få stöd här oxå. *Och slutligen, kanske det viktigaste. Skaffa dig en målbild. Vet du inte vart du ska är det svårt att hitta dit. Kämpa på och lycka till!
×
×
  • Create New...