Gå till innehåll

teresa

Medlem
  • Innehållsantal

    24
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

22 Bra

Om teresa

  • Rank

  1. Tack alla för råd och hjälp! Har slutat räkna kalorier och istället ätit mig ordentligt mätt och märkte genast att jag blev piggare och orkade mer rent fysiskt
  2. Tar 375g magnesium/dag. Läste att det skulle hjälpa mot muskelsvaghet. Oj, vad äter jag under en dag..? Sen jag ökade på kolhydraterna äter jag ungefär: Frukost: smoothie på turkisk yoghurt, grädde, hallon, kokosfett, kvarg och kaffe med mjölk och några ostrullar med smör. Ibland tar jag ett knäckebröd med mycket smör/mjukost och ost, ägg med smör och kaffe med mjölk. Lunchen beror på vad som serveras på jobbet (förskola) men nån typ av qournprodukt och grönsaker till det. Ibland får vi sås. Mellanmål: avokado eller äggmuffins och ostrullar med smör. Middag: omelett på g
  3. Vaa? Förklara det här med fettbrist och fettindex och vad är det för formel?
  4. Jajjemän, konstaterad järnbristanemi har jag haft. Men inte längre
  5. Varför skulle sötsug vara ett tecken på ätstörning? Angående ätstörning: Jag har ett ganska stort kontrollbehov vad gäller min mat/kropp. Dock är jag inte underviktig (bmi 18.8) och har normal fettprocent (21,8). Jag bantar inte, men sen tillåter jag mig inte heller att vräka i mig mat i enorma mängder eftersom jag inte vill gå upp i vikt och har vissa komplex över att allt jag äter lägger sig på magen. Men att jag skulle ha bantat bort min mens stämmer alltså inte. Tror dock inte jag är ensam över att ha kroppsdelar jag är missnöjd med
  6. Hmmm åt inga tillskott innan lchf förutom duroferon (järn). Känns lite fånigt att ge sig ut och jogga löjligt sakta Får ta det efter mörkrets inbrott. Haha.
  7. Jag är 27, 163cm och väger 51kg. Får i mig ca 2000kcal/dag. Är INTE gravid, haha. Äter fisk, ej kött. Tror jag levde i en konstant kolhydratkick fram tills lchf::-P Funderar på om det kan vara så att jag har ett energibehov på, låt säga, 2500kcal/dag. Får ju i mig lika mycket energi nu som innan lchf. Men om jag nu har ett större energibehov och har ätit för lite så kompenserade jag kanske det med sockerkickar som gjorde att jag ändå orkade. Bara en tanke.
  8. Ridning, fyra-fem dressyrpass i veckan (plus några timmars stallarbete varje dag). Tar en rask promenad på 25 min varje lunchrast. Innan lchf joggade jag flera gånger i veckan, men nu har jag ingen ork. Äter dessa: http://www.lifebutiken.se/life/produkter/Multi/Multivitamin_Vegetarianer.ecp Har typ vräkt i mig mat de senaste dagarna och är en aning piggare :-) Men låååångt ifrån normal.
  9. Järnbrist är jag ganska säker på att det inte är. Åt järntabletter första månaden på lchf, men sen tog de slut. Har dessutom haft järnbrist tidigare och det kändes inte alls såhär med muskelsvaghet. Protein får jag i mig omkring 70g per dag enligt ShapeUp-appen. Kan väl inte vara för lite för mig på 50 kg? Ätstörning, nja, kontrollbehov, ja.
  10. Fett får jag i mig, uppemot 150g per dag. Salttricket har jag testat utan effekt. Slutar jag räkna kalorierr jag rädd att jag går upp i vikt (ligger på undre gränsen för normalviktig). Är det värt att kämpa för orken i benen i ett år?!
  11. Nej, men äter fisk ett par gånger i veckan och ägg varje dag.
  12. Läser överallt att folk mår så himla bra av lchf, man blir piggare, smalare, får mer muskler, blir mer mätt osv. Själv har jag nu lchf:at i två månader ungefär och är på väg att ge upp. Började med lchf för att jag tror på konceptet med mycket fett och inga snabba kolhydrater. Har alltid haft ett enormt söt- och kolhydratsug som jag ville bli av med. Har ofta kompenserat ordentlig mat med en godisbit då och då för att orka. Ville ha ett slut på det, samt även uppleva allt annat som verkade så bra med denna kosthållning tex ökad uthållighet/mindre trötthet. Så drog ner kraftigt på kolhydraterna
  13. Nope, vi har ett barn som är superallergisk :/
  14. teresa

    [Tips] Frukost

    Behöver tips på frukost jag kan ta med mig till jobbet. Jobbar i förskola där det råder mandel-, nöt- och äggförbud. Själv är jag vegetarian.
  15. Jag jobbar i förskolan och har lite inblick i hur det fungerar. Där jag jobbar (Göteborg) rekommenderas lättmjölk, lättfil och margarin gjort på vegetabiliska fetter till barnen. Till frukost är det havrefras, cornflakes, vaniljyoghurt, mackor och mjölk. På förmiddagen när barnen börjar bli kinkiga av blodsockerfall stoppar vi i dem frukt så att se ska orka. Till lunch blir det ofta diverse halvfabrikat tex köttbullar och makaroner eller fiskbullar och ris. Till mellanmål (och nu är barnen rejält kinkiga igen) blir det smoothie, mackor eller yoghurt. Det märks ganska tydligt att barnen inte hå
×
×
  • Skapa nytt...