JAGärFlisan

Medlem
  • Innehållsantal

    49
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

12 Neutral

Om JAGärFlisan

  • Rank

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Fråga: C-vitamin brustabletter? Höjer de blodsockret? Och hur är det med sockerfritt tuggummi? Har inte vågat tugga tuggummi sen jag började lowcarba för jag är osäker på om det påverkar negativt. I veckan ska jag köra fakir minst 4 dagar och då skulle det vara najs att kunna tugga ett eller två tuggummin om dagen, skulle det vara ok?
  2. Jaha, ny dag och förhoppningsvis lite lugnare mage. Holy moly vad matt jag var igår, magen ligger slickad mot ryggraden idag... Så tom att det liksom gör ont! Men jag fortsätter! I morse var det kaffe som vanligt sen: * lowcarb scone (sockertjockens recept) med röra på avokado och cream cheese, en proteindrink gjord på kokosmjölk. Mycket gott! Ska köra mjölkfritt ett tag nu och inte äta för mycket fibrer för att se om magen blir gladare. Jag misstänker att det mest är fibrerna som är boven för de första dagarna åt jag väldigt lite fibrer och magen var hur lugn och platt som helst. Så min scone får stå för dagens fibrer! Nu är det fett och protein resten av dagen! Gymmet ska jag till (som vanligt) och även handla lite mat, ska testa att göra blomkålsmos i helgen. Har fått med mamma på lchf kosten också då hon också har reumatisk sjukdom samt andra krämpor och magbesvär (tack mamma för generna!) så vi ska ha en matkurs dag! (jag har ju kört keto kost förr men som sagt då var det fokus på protein samt att jag har ett stort intresse och utbildningar i kost, kropp osv) Det ska bli skoj! Tjingeling!
  3. Ja du kan ju testa, hoppas du slipper springa på toa! Annars kan jag tipsa om norikrinklar! Hur goda som helst! Tror det är rené voltaire som saluför dem. Salta, knapriga och goda!
  4. Oj hade missat att jag fått svar här! Ah hoppas jag också märker mindre av krämpor, magbesvär, värk osv (dock har magen varit galen hela morgonen men anledningen är nog utredd). Hm, jag hade en hårlossningsperiod i vintras pga stess och för lite mat överlag, tur att jag har en hårman som 10 lejon... (haha inte alltid skönt, på sommaren blir man lätt överhettad men på vintern är det ju bra för jag behöver sällan mössa!) Jag har märkt att jag är torrare i munnen (inte kul när man har sjögens..) undrar vad det kan bero på. Ja jag har hört att adhd problem ska kunna bli bättre led lågkolhydratskost, kanske är så för alla neuropsykologiska störningarna? Intressant med hunden! Att det kan visa sig så tydligt! Lycka till med allt!
  5. HIhi ja får nog bli så! Led av nyhetens behag och gick lite bananas när det gäller mjölkprod.. Nu blir det kokosmjölk/olja, fet fisk, avokado, majjo och oliver! Och nudlarna är inga problem att låta bli för de var verkligen inte goda
  6. Ok... Ny fas, springer på toa.. För mycket fett? Normalt? JOBBIGT! Åt iof lite mycket mjölkprodukter de första dagarna som jag eg inte kan äta, har överdoserat magnesium och jag tror de där sjögräsnudlarna inte var nån bra idé. Ha is i magen eller ändra på något?
  7. Köpte såna här på ica idag och sitter och tuggar i mig med min färs från igår med creme fraishe och lite aioli. Mycket märklig upplevelse, de är knapriga... Blir nog ingen repris på dem..
  8. Tack för pepp och tips! Jag märker att det tar en stund för kroppen att känna sig mätt, när jag väntat ett tag så är jag nöjd. Jag försöker lyssna på kroppens signaler mer nu och inte bara äta för ätandets skull, ÄR jag hungrig eller bara sugen/uttråkad? (oftast är det det sistnämnda). Jag sov till kvart i nio idag! Annars brukar jag vakna vid 4-5 snåret och känna mig rastlös, så detta var mycket trevligt! Kanske pga kosten? Har nyss ätit, ägg, bacon, majjo och gurka. Ska ta några dagar där jag äter mera på känn och inte väger och räknar för jag misstänker att jag blir lite för nojjig av det, ska bara tänka när jag ska äta: when i doubt, choose fat! Och tack stoscha för blogg tips nu har jag 2 nya bloggfavoriter! sockertjocken och trainlikeagirl! Toppen! (båda vältränade och grymma!) NU ska jag ladda för ett ryggpass!
  9. Samma här! Lycka till du med!
  10. Hoppas detta funkar! Min middag: en skiva isbergssallad, köttfärs och äggplanta (nu är den slut, så jag köper ingen mer) först stekt sen hällde jag på grädde och lät det puttra, under färsen är 2 skivor bacon, haricot vertes och brocolli samt chiliaioli. Ganska gott var det! Ville göra slut på grädden då jag ska fokusera på mjölkfri lchf så jag vispade resten av grädden med kakao och 5 droppar stevia och åt som efterrätt! Nu ska jag fasta i 16 timmar/dygn för att verkligen få fart på ketonerna!
  11. Oouffhh. Huvudvärk igen och jättetrött! SOmnade vid lunch och vaknade för en stund sen. Har tagit magnesium, salt och vatten. Jag har ett litet problem, jag blir inte direkt mätt. :/ Brukar äta runt 2000 kcal om dagen och det känns som en fis i rymden med den här kosten, vad göra? Kan ju inte äta jättemängder grönsaker pga magbesvären och jag känner nästan ingen mättad av fett. Är jag inte normal??? Jag skulle lätt kunna äta 6000 kcal utan att vara för mätt. Mycket märkligt och lite irriterande. Min mage kanske är van vid större mängder och behöver vänja sig?! Aja, jag kör på. Just nu är jag iaf mätt och nöjd (+ lite illamående av saltet..)
  12. Hej! Är också ny här! Ska bli kul att se hur det går!!
  13. Oj, jaha då går det nog fortare för mig, jag åt aldrig tillsatt socker innan utan höll mig till råris och havrekli. Kan inte minnas senast jag åt "skräpmat" eller verkligen massor av kolhydrater. Eftersom jag varit och är i "träningsbranschen" så har det varit fokus på protein (för mig iaf, samt att jag var kolhydratsrädd i flera år så de kolisar jag åt var ganska rena). Hoppas det går bra nu då, hur länge har du kört lchf? Vad har du märkt för hälsovinster bortsett från viktförändringar?
  14. Hej jadå! Tog magnesium, salt och vatten! Hade elavbrott hela kvällen igår så jag kunde inte använda datorn.. Kunde heller inte laga min mat jag hade planerat så det fick bli lite saker jag hade i kylen, lowcarb så klart! Har gått ner 0,7 kg och känner mig lite platt och slapp men det kanske fixar till sig med några gympass i ryggen! Dagens intag so far: *kaffe 2 dl mandelmjölk * kokospannkakor med grädde och blåbär. (mkt gott!) Benpasset igår gick fint och det kändes som det sista glycogenet blev använt! (har redan grym träningsvärk i benen) Idag väntar ett rygg pass, hoppas det går lika bra!