viktigvera

Medlem
  • Innehållsantal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

4 Neutral

Om viktigvera

  • Rank

  1. Vad skönt att höra att fler blir "skvalpiga" i hullet vid viktnedgång! Min mage dallrar mer än någonsin och det gör att jag känner mig ännu tjockare fast jag gått ner 5 kg och är betydligt mindre i cm över magen. Detta ger sig säkert med tiden. Första dagarna tyckte jag att jag tappade mycket vätska, jag kände mig väldigt smal och slank men sen har det liksom gått tillbaka igen och jag är lite svullen igen. Jag känner det direkt kring mina vrister. Man får nog bara ha lite tålamod och härda ut innan kroppen vant sig!
  2. Jag vill ju till viss del såklart öka muskelmassan, för jag vill öka min förbränning och få mindre fett på min kropp. Vikten i sig är eg. inte så intressant för mig utan mer känslan/hur man ser ut. Jag vill vara stark och må bra och dessutom kunna köpa normala storlekar på kläder och känna mig fin. Jag är absolut inte ute efter att vara extremt smal eller ha väldigt mycket muskler, utan mer "lagom".
  3. Jag tänkte prova mig fram lite med just rotfrukter. Eftersom jag har sockersug som jag vill få bort så kanske jag måste vara mer strikt.
  4. Vad roligt att läsa i den här tråden! Jag har exakt samma problem. Jag kan gå ner i vikt och känna mig smal men magen den liksom är kvar ändå. Min är också just sladdrig och flyter ut när jag ligger ner men när jag står upp så står den liksom ut och jag ser gravid ut. Jag har två barn och jag tror det kan vara en bidragande faktor. Mina magmuskler är nog förslappade och orkar inte hålla in allt? Plus att jag vet att jag har för hög fett % för att det ska vara optimalt. En del måste nog träna riktigt hårt och äta väldigt strikt för att få platt mage eller till och med magrutor. Jag skulle nöja mig med att vara lite mer lagom, dvs inte se gravid ut.
  5. Tack, jag ska gå på den regeln för den är tydlig och bra.
  6. Tack för jätte bra tips! Jag får helt enkelt testa mig fram för att se vad som fungerar för mig.
  7. Ta med dig ett kokt ägg och ät det i all hast om hungern slår till
  8. Jag är 36 år gammal, är 168 cm lång och väger ca 75 kg. Jag tycker själv att jag har ca 15 kg som behöver försvinna. Jag har ett stillasittande jobb men försöker röra på mig när jag är ledig, dock ingen speciell hårdträning alls. Det jag undrar över är hur jag ska planera min dag med maten. Hur mycket jag ska äta av allt för att få i mig det jag behöver. Hur ska jag veta att jag håller mig inom rätt nivåer? Räcker det att bara utesluta sötsaker, bröd, pasta, potatis, ris m.m. Hur vet jag om jag får i mig lagom med protein resp. fett? Är det så att man i början måste väga och hålla reda på maten eller kan man få det att fungera ändå? Finns det några bra riktlinjer för en nybörjare som mig? Eller några fällor jag bör se upp med? Har läst lite om t ex nötter, ost och mejeriprodukter.
  9. Vilka bra tips, tack! Barnen älskar tacos så jag vill gärna äta med dem
  10. Vad roligt att läsa om fler som har PCOS, ibland känner man sig lite ensam i detta "tillstånd". Jag har tänkt börja med LCHF också för att se om det kan ha några bra effekter, som t ex få mens spontant mer än 1-2 ggr per år. Roligt att det funkar för dig Panni!!