Gå till innehåll

Conny

Medlem
  • Innehållsantal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om Conny

  • Rank

  1. Det handlar inte om en smutskastningskampanj, det handlar om att föra samman människor. Det handlar om att upplysa, så människor får en bättre bild av varför det är så svårt att förändra sin sin livsstil, tack vare ett konstant tryck från marknaden. Det är absolut ingen häxjakt på företag eller skrämselpropaganda, en känsla som jag ibland kan få från "LCHF-rörelsen" och även kostdoktorn själv ibland. Tyvärr kan "LCHF rörelsen" allt för ofta förmedla känslan av att det inte finns någon hälsosam kost förutom strikt LCHF. Allt tyder på att en kost med mindre andel kolhydrater är det som är mest h
  2. Men det är nog väldigt få som kopplar fett till Junk Food utom när det gäller transfetter eller om det är fett tillsammans med kolhydrater. Väldigt få skulle lägga smör, kokosnötsolja, olivolja allena i kategorin Junk Food. Så frågan om du köper definitionen eller inte spelar ingen roll om majoriteten kopplar, chips, läsk, pizza, godis osv till Junk Food. Varför inte använda sig av ett begrepp som folk direkt kopplar till Coca Cola, Mcdonalds och alla andra stora företag som skor sig på folks dåliga förhållande till kost. För att människor ens ska överväga att ändra sin livsstil så måste dom f
  3. Det är viktigt att uppmuntra personen i fråga att utsätta sig för ny information. Man kan inte förändra sitt beteendemönster utan ny information. Ny information får du från nya människor, nya nyhetskällor, nya rutiner. Man måste förstå att man måste ändra något för att det ska bli en skillnad och oftast tror jag inte att man direkt kan få någon att ändra sin kost. Personen måste få ny kunskap som i sin tur leder till ett form av uppvaknande där alla bitar faller på plats. Man kan inte sitta och säga samma sak som personen har hört tusen gånger innan.
  4. Hej! Jag skulle vilja tipsa om en ny sida på Facebook som heter The Junk Food Challenge. Den är till för att uppmuntra och hjälpa folk som har svårt att ändra livsstil eller att följa en diet men som ändå skulle vilja försöka få bort skräpmaten ur sin kost. Här är beskrivningen som finns på sidan: "Let's keep it simple, the goal is to see how long you can go without junk food. Share your experience, for every ten days you last, write a short update. For example: 10 days in: This is harder than i thought it would be! 30 days in: Feeling great! 40 days in: I'm having dreams about choco
  5. Ja det blir säkert 2 MMA pass i veckan och 2 Thaiboxningspass samt något styrkepass samt varva med backsprints. Jag har varit inne och kollat lite på Attia's sida och han har väldigt mycket användbart. Jag är ute efter det han verkar sträva efter, att ha det bästa av två världar, just nu verkar det som att han har höjt sitt anaerobic threshold samt att han nu endast behöver 70% av energin från glykogen istället för 100%. Jag är endast orolig att i strävan att ha tillräckligt fyllda glykogendepåer inte få tillräckligt bra ketos och hamna i något sorts mellanläge. Superstarch verkar lovande så
  6. Ytterligare en fråga kopplad till mitt första inlägg, anaerob träning är beroende av glykogen och därför undrar jag om det är möjligt att träna väldigt hårt 5 gånger i veckan och ligga i ketos hela tiden och fortfarande fylla på glykogendepåerna tillräckliogt? Min tanke som jag skrev i första inlägget är att äta större del kolhydrater för att fylla på glykogendepåerna efter träningen på kvällen för att sedan hamna i ketos när kroppen under natten förbrukar leverglykogenet och därför vaknar i ketos morgonen efter. Fråga 2, skulle MCT olja på morgonen hjälpa till att hamna i bättre ketos?
  7. Conny

    WellnessFX

    WellnessFX är ett företag i USA som samlar all data från dina blodprover på en personlig sida så du kan ha bra översikt och jämföra värdena med data som har samlats in tidigare eller som kommer att samlas in vid ett senare tillfälle, Min fråga är, finns det något liknande i Sverige? Jag har googlat och hittat diverse hälsokontroller men alla är långt ifrån så grundliga som denna. Det är ett bra koncept för någon inom LCHF communityn att satsa på. (Eenfeldt, I'm looking in your direction) Här är sidan för er som vill veta mer.. http://www.wellnessfx.com/
  8. Tack Magnus för väldigt bra svar och även alla andra som svarat. Jag tränar mycket explosivitet, styrka och kondition i form av backsprints och en del cirkelträning. Jag har inga som helst ambitioner att bygga muskler för volym eller estetik. Styrka i förhållande till vikt är väldigt viktigt för mig.
  9. Är det möjligt att äta hög andel kalorier från fett under dagen och vara i ketos för att sedan efter ett hårt träningspass äta kolhydrater för att dra nytta av de fördelar ett insulinpåslag efter träning kan ha för muskeluppbyggnad, för att sedan dagen efter göra samma procedur, kommer jag in i ketos följande morgon? Tanken är att det ska vara fördelat kalorimässigt så att vid slutet av dagen så har du ändå fått i dig över 50% av kalorierna från fett. Om det är möjligt så undrar jag också vilka kolhydratskällor ni rekommenderar direkt efter träningen och resten av kvällen?
  10. Är det möjligt att äta hög andel kalorier från fett under dagen och vara i ketos för att sedan efter ett hårt träningspass äta kolhydrater för att dra nytta av de fördelar ett insulinpåslag efter träning kan ha för muskeluppbyggnad, för att sedan dagen efter göra samma procedur, kommer jag in i ketos följande morgon? Tanken är att det ska vara fördelat kalorimässigt så att vid slutet av dagen så har du ändå fått i dig över 50% av kalorierna från fett. Om det är möjligt så undrar jag också vilka kolhydratskällor ni rekommenderar direkt efter träningen och resten av kvällen?
×
×
  • Skapa nytt...