Gå till innehåll

Hannahpanna

Medlem
  • Innehållsantal

    11
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

Om Hannahpanna

  • Rank

  1. Ja som du säger, att du inte vågar testa LCHF.. Jag kände ett tag i början att jag åt LCHf ena dagen men inte andra, då blev det bara konstigt, att blanda ett fettrik kost med massa kolhydrater nästa dag är väl inget som kan vara bra?? Jag bestämde mig iaf för att jag kan vara utan de största kolhydratkällorna och äta grönsaker istället. Mår mycket bättre i kroppen utan de stora kolhydratkällorna. Viktmässigt känns det som att om jag äter mycket fett OCH kolhydrater, lagras det fettet då tack vare insulinet? Eller är det mer komplicerat än så? Någon som kan detta?
  2. Om jag äter en "normal" lchf,(inte strikt) alltså jag är inte ute efter att gå ner i vikt utan bara leva sunt då min släkt har hjärtsjukdom. Både farfar, pappa och farbror har gjort en bypass-operation. Pappa innan han blev 50 år. Jag är 23 år, tränar 3 ggr /vecka ungefär och har en normal vikt. Då jag är tjej är det ungefär 90%större chans att min bror ärver gener för hjärtsjukdom än att jag gör det, men jag vill inte riskera att bli sjuk nu när jag vet om hur det kan vara! Så jag vill ju leva hälsosamt såklart. Men ibland tycker jag att det är gott att ha en "ätardag" där jag får äta de
  3. Jonas Bergqvist har skrivit mycket om det på sin blogg! http://www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/
  4. Jag glömde ju tips om chokladmosse! Det enklaste och väldigt gott. Plus att barnen lär bli mätta så de inte orkar äta något mer! Kolla in Katrins recept!
  5. Chokladbollar! Finns många bra recept Eller baka kanelbullar och ha i frysen som du kan ta fram just till lördagarna. Hemmagjord glass är ju också såå gott! Bara vispa grädde och i med vaniljpulver, ev lite honung. Jag gillar att söta med honung för det blir en naturligare söt smak än med typ stevia. Något jag brukar ge min pojkvän vid tvn eller som jag själv tar efter träning är en smoothie. Den är kall och påminner om sorbet 1 ägg 1-2 msk proteinpulver med jordgubbssmak (whey protein) ca 1 dl vispgrädde lite mjölk/vatten att spä ut med frusna hallon
  6. Om du vill fasta mer än 2 dagar i veckan så kan du ju alltid kombinera med 16:8 Det brukar jag göra ett par dagar i veckan, det blir automatiskt när jag inte är hungrig på morgonen. Dock brukar jag inte ha hela dagar då jag tränar en del
  7. Haha det kan vara mens tillsammans med att sambon sitter och göttar sig med hemmakvällsgodis! Men tror även att jag känner att det är jobbigt att hela tiden planera för 2 då jag planerar "mina" middagar" och "hans" middagar.Oftast är det ju samma kött och sen har han pasta till och jag typ blomkål. Han kan inte tänka ut någon middag för han säger att han inte vet vad jag får äta. Har ju bara sagt det 100 ggr!!! Han uppskattar heller inte den mat jag lagar fast det är hur gott som helst! Det är nog det största problemet med planering och inhandling, han undrar ju vad fan jag ska med linfrön oc
  8. Den perioden kan vara 1-2 månader ungefär innan det blir "avbrott". Men sen blir jag alltid taggad att komma tillbaka till lchf för jag märker ju att jag mår bättre av det. Typ magen mår bättre och att jag inte tänker på mat hela tiden.
  9. Jag försöker gång på gång förklara för min sambo hur viktigt det är med vad man äter, men han verkar inte bry sig ett dugg. Han är lång och smal och kan i princip inte gå upp i vikt. Försöker då förklara att han inte får glömma bort insidan! Då menar han på att deras "hälsokontroll" de har genom arbetet så säger sjuksköterskan att han ska fortsätta precis som han gör. VAd testar de då frågar jag - vet inte säger han! Suck! En frukost kan bestå av chokladwienerbröd, tekakor med marmelad och oboy för honom. detta är också ett problem för mig då jag hela tiden blir sugen när han äter godis och on
  10. Gör en smoothie på vispgrädde, 1 rått ägg, 2 msk proteinpulver lite frusna hallon och vatten så håller du dig mätt läääänge! Gör kvällen innan och häll på flaska. Den skiktar sig till morgonen men då är det bara att skaka den lite!
  11. Testa att sola solarium! 10 min / vecka kan räcka för att få tillräckligt. Själv solar jag från september-maj en gång i veckan och jag blir så mycket piggare! Slipper i princip höstdepressionen! Här är en bra video om solning o Dvitamin, du kanske redan har sett den men ändå http://www.youtube.com/watch?v=WY3GTrnS1Jc
×
×
  • Skapa nytt...